Maavaraa pitäisi saada vain riittävästi
Jos en väärin muista niin on pidempiä alkuperäistakahaarukoita olemassa. Mutta taisi olla vain muutaman sentin. Kuten kardaanejakin. Kardaani on helppo jatkaa: poikki vain ja putkesta jämpti holkki jatkoksi ja hitsaus kardaanin putuussuuntaan eri kohdista ettei tule heikkoja kohtia.
Tunturi TT:n ohje omavalmisteteräshaarukasta (miksei alumiinistakin hitsaamalla) myös hyvä mutta eiköhän Nevadan koneen tehojen osalta riitä oma perävaihteensa. On myös kevyempi ja välitys tiuhempi kuin isolohkon perässä.
Jos takahaarukka on kovin isossa kulmassa se rasittaa kardaaniniveltä sekä pomputtaa perää töyssyissä. Ylimääräinen paino tehostaa pomputusta. Jos haluaa hifistellä niin voi tehdä perävaihteen kiinnityksen suuntaistuennalla mutta se vaatii toisen nivelen kardaaniin.
Rengaskoon suurentaminen nostaa maavaraa: eteen 21" ja taakse ainakin 18". Mitä isommat pyörät sitä tasaisempi kulku maastossa.