Kirjoittaja Aihe: Norgen pensatankki  (Luettu 5842 kertaa)

vete

  • Viestejä: 39
Norgen pensatankki
« : Huhtikuu 25, 2015, 16:38:56 ip »
Tervehdys,pitäisi ottaa Norgen pensatankki pois mutta tuli ongelma.Miten aukaistaan tankin alla oleva pensaletkun liitin.Mieluiten ehjänä.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #1 : Huhtikuu 25, 2015, 16:52:39 ip »
Pikaliitin aukeaa ilman isompaa voimankäyttöä. Silti jotkut ovat saaneet liittimen rikki. Ilmeisesti väännettäessä sivulle päin. Sitä ei liittimen juuriosa katkeamatta kestä.

Tukeva ote liittimen kehästä ja ensin työntö kiinnipäin ja sitten veto ulospäin ja liitin on auki. Bensiinivuotoa ei juurikaan ole koska liitin on sulkeutuvaa mallia.

Aiempaa keskustelua aiheesta: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4933.0

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #2 : Huhtikuu 25, 2015, 20:12:40 ip »
https://www.youtube.com/watch?v=4SYAS5xsUlo
Eikös se ole samanmoinen myös uudemmissa? Tässä V11 herra (mistäkö tiedän - no kuulostaa ihan traktorilta ;)) on tehnyt videon jossa hän ottaa ensin polttoainepumpun sähköjohdon irti, käyttää sitten paineet pois letkusta.
V11 - it defines you.

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #3 : Huhtikuu 25, 2015, 21:34:37 ip »
Tuota "paineet pois" täytyy kokeilla ensi kerralla. Kyllä oli varsinainen pikaliitin kun viime talvena moisen kanssa ähräsin. Oli tietysti mukava lukea foorumin viestejä ja todeta että en ole ainoa tumpelo - vai voiskohan tuota pikaliitintä kuitenkin jatkokehittää irrotusystävällisemmäksi... :o
Kasi vee ei vee kasi

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #4 : Huhtikuu 25, 2015, 22:07:22 ip »
Tuntuu olevan yksilökohtainen tuo hankaluus kun esimerkiksi Pegasostani irtoaa todella hienosti ja aina. Sitte on ollut Calien kanssa melkoinen hierominen ja toisinaan on emäntä tai joku kannatellut tankkia sen verran, että saa ilmanputsarin vaihdettua. Norge oli tuolta väliltä.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

vete

  • Viestejä: 39
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #5 : Huhtikuu 25, 2015, 23:57:33 ip »
Tynnäsin tuon liittimen kanssa puoli tuntia ennen kuin aloin kyseleen täältä viisaampien neuvoja.Jatkoin vielä motomatin vinkin jälkeen toisen puolikkaan mutta ei.Jatketaan aamulla pienessä kohmelossa tai luovutetaan ja siirretään siististi sivuun.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #6 : Huhtikuu 26, 2015, 00:12:04 ap »
Ne voi ne liittimen pienet "hampaat" VAROVASTI näpsiä sivuun pienellä ja kapealla ruuvimensselillä.

Otat siis tankin takareunan kiinnityksen auki ja laitat vaikka kakkosnelosen pätkän rungon ja tankin väliin kannattelemaan. Sivujalan puolelta näet liittimen ja sen kiinnipitosysteemin. Sieltä kun sorkkii liittimen hampaita ja samalla retkuttaa liitintä niin iroaa ilman suurempaa voimankäyttöä. Paineet mieluusti ensimmäiseksi pois.

Takaisin laittaessa pitää varmistaa että liitin on kunnolla kiinni.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

vete

  • Viestejä: 39
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #7 : Huhtikuu 26, 2015, 08:56:52 ap »
Lähtihän se vihdoin ja yllättävän helposti kun sain täältä hyvät neuvot.Kiitos kaikille.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #8 : Huhtikuu 26, 2015, 14:12:29 ip »
Tästä liittimestähän on aika ajoin aina puhuttu, mutta onko se siksi niin hankala, kun se sijaitsee huonossa välissä? Eli jos olisi näkysällä, niin aukeaisiko helpommin?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #9 : Huhtikuu 26, 2015, 14:37:15 ip »
Mielestäni se on hankalassa asennossa eikä siitä saa kunnon otetta. Se pyöräpuoleinen natsa kun tekee heti ulos tullessaan 90 asteen mutkan.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

vete

  • Viestejä: 39
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #10 : Huhtikuu 26, 2015, 19:07:43 ip »
Omassa rojektissa avainsana tais olla paineitten poisto.Aikaisemmat pyörät ollu kaasarikoneilla(viragoita)niin ei tullu mieleen moinen asia.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #11 : Huhtikuu 26, 2015, 19:35:32 ip »
Tässä nyt herääkin kysymys miten tuo paine poistetaan ?
Titaniumin kuski

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #12 : Huhtikuu 26, 2015, 19:58:00 ip »
Lainaus
miten tuo paine poistetaan
Siinä videossa se näkyy. a) Bensapumpulle menevä sähköjohto irti ettei bensapumppu saa virtaa.  b) Käynnistetään moottori ja annetaan käydä niin kauan kuin suinkin käy. c) Siten veivaa vielä startilla mutta se lie turhaa kun kerran enää ei ole painetta niin paljoa että ruiskusuuttimista menisi tavaraa läpi?

Aprilia käyttää näitä (muovisia alun perin, monet vaihtavat metallisen tilalle - se on kyllä painava ja kallis). Molemmissa liitinpäissä on sulkuventtiili, kun liittimen irrottaa, molemmat päät sulkeutuvat. Näissä pitää huomioida että tilaa viton O-renkaan tiivisteeksi.
http://www.suomenpikaliitin.fi/pages/edustukset/CPCpikaliittimet.html

LCD17004 1/4 naaras
http://www.colder.com/Tabid/72/MaterialID/2/cID/1/sID/14/tID/1/pID/406/Products.aspx
PLCD17004 1/4 naaras, muovisena
http://www.colder.com/Tabid/72/MaterialID/1/cID/1/sID/4/tID/1/pID/548/Products.aspx
LCD22004 1/4 koiras
http://www.colder.com/Tabid/72/MaterialID/2/cID/1/sID/14/tID/1/pID/411/Products.aspx
PLCD22004 1/4 koiras, muovisena
http://www.colder.com/Tabid/72/MaterialID/1/cID/1/sID/4/tID/1/pID/559/Products.aspx
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2015, 00:22:56 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Jouko S

  • Viestejä: 864
Vs: Norgen pensatankki
« Vastaus #13 : Huhtikuu 27, 2015, 09:32:17 ap »

Kun minulla on todennäköisesti Suomen ennätys(!) polttoainepumpun bensaletkun irtoamisessa tien päällä(kerran Stonessa, kahdesti Vintagessa) ja olen joutunut sen lisäksi aukomaan tuota hele..... vakio pikaliitintä kotosalla, kun on reissun päällä tehty letkuliitos pitänyt varmistella ja polttoainefiltteriäkin vaihdella, niin hermot on ollut tiukilla monet kerrat sen kanssa. Löysin sitten nettiä selaillessa Suomen pikaliittimeltä tuon Camninkin linkittämän muovisen liittimen, soittelin firmaan ja tilasin. On se vaan eri mukava, eikä haittaa vaikka olisi tankki piripinnassa bensaa, kun liittimestä ei avattaessa tule kuin hajut korkeintaan. Ainut mikä hieman asennuksessa enemmän työllistää, on letkun työntäminen sen tankista tulevan muoviputken päälle, kun siinä on korkeahko "olake" alkuperäistä liitinsysteemiä varten. Ei uskalla oikein voimallakaan painaa, ettei se putki katkea. Hiukan sylkeä tai jotain, niin helpottaa hommaa.
Voin kyllä suositella tuota liitintä sen helppokäyttöisyyden suhteen, kestävyydestä en tiedä, koska liitin on ollut paikoillaan sen verran lyhyen aikaa. Vanhaa liitintä en kyllä ota edes varalle reissuun..vesilintua heitän sillä..

Jouko