Kirjoittaja Aihe: Californian highway pegsit  (Luettu 9824 kertaa)

Koo1

  • Vieras
Californian highway pegsit
« : Huhtikuu 05, 2015, 12:00:32 ip »
Mistä olette tilanneet Californiaan jalkatappeja ja jalkojen tuulisuojia kaatumarautoihin?

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #1 : Huhtikuu 05, 2015, 12:43:04 ip »
Paha rasti. Koipia on vaikea ojennella, kun on sylinterit tiellä. Lepuutustappeja rautoihin saa luultavasti kotimaastakin, aloita vaikka Biltemasta. Jenkeissä on vaikkapa Custom Chrome ja Euroopassa Metric Cruisers. Ihan yleiskamaa ovat. Niitä suojamuoveja saa Vintagen rautoihin Guzzin osina ( jos on ) Stein Dinseltä ym. Muita muovivirityksiä myy Memphis Shades, USA. Kätevä henkilö tekee ne itsekin vaikka purjekankaasta, muovista puhumatttakaan.

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #2 : Huhtikuu 05, 2015, 18:40:55 ip »
Sain joskus käsiini parin yleismallisia tappeja. Ne kiinnitetään U-lenkein putkeen.
Yritin niitä sovitella kaatumarautoihin jos mihin kohtaan, vaan ei oikein tullut mitään.
Siitä sitten taannoin alkoi keskustelu jospa jyrsintä / sorvaus / rakentelu / viritys / yms. taitaja niitä veistelisi.
Saikin tehtyä pari erilaista valmiiksi, vaan se jäi kiireellisempien projektiilien jalkoihin...

Oikein helposti ei Caliin nuo palikat istu niin, että niistä olisi myös hyötyä. Eri asiahan on ne "oikeat siirtosarjat", jotka maksavat >500€ + ppm...

Koo1

  • Vieras
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2015, 15:13:10 ip »
Te olette joko tunareita tai ette ymmäärä kysymystä! ;)

Kyllä siihen saa lepuutustapit joko siihen kaatumaraudan pultin päähän -pienellä jatkopalalla - kiinnitettynä tai sitten varsinaiseen rautaan, mutta vinoon putkeen on paha mennä mitään Bilteman tappeja sovittelemaan.


motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #4 : Huhtikuu 06, 2015, 15:44:34 ip »
Voi olla että ei ole ollut kellään varsinaista tarvetta. Ajoasento kun on hyvä sillään astinlautapohjalta ja jos laittaa tapit siirtää ne toiseen paikkaan niin niiden tappien yhteydessä pitäisi olla myös hallintalaitteet. Joihinkin muunmerkkisiin pyöriin olen laittanut ja aikamoinen rakentaminen siinä on. Guzzissa tulee ne sylinterit pahasti polvien kohdille niin tapit pitäisi olla kovin leveällä ja korkealla koska alhaalla olevat tapit syövät kallistusvarat.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #5 : Huhtikuu 06, 2015, 16:42:19 ip »
Kaupan California hilu ->  http://www.harpermoto.com/harpers-highway-pegs-and-mounts.html

Liitekuvassa omatekoinen ja toisessa V65 Floridan näppärä läpipultilla suojaraudassa oleva alumiinikouru, joka aukeaa sivulle.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #6 : Huhtikuu 06, 2015, 20:35:42 ip »
Joo, tunareita ollaan. Jos välttämättä haluat persettä siirrellä, voihan niitä koipia vähän aikaa pitää takatapeillakin. Toivottavasti ei tarvitse jarrutella nopsasti, mutta sama pätee lepuutustappeihinkin. Amerikanmieshän lepuuttelee suoraa tietä näkymättömiin.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #7 : Huhtikuu 06, 2015, 20:55:52 ip »
Olen itse ottanut sen käytännön että jos satula hylkii persposkia tai toisinpäin tai jalat puutuvat niin olen pitänyt jalottelutauon. Tulee pysähdyttyä usein ja monesti ihan mielenkiintoisiin paikkoihin. Pätee sekä etunoja- että ryhtipyöriini. Brevan suhteen ahteri tykkää istua varsin pitkäänkin. Tankillinen saattaa mennä ennenkuin pitää ottaa hevosmiesaskellusta. Jos taas on kiire (jota nykyään minulla on harvoin moottoripyöräillessäni) voi ajon aikana nousta vaikka seisomaan, heilutella ja oikoa jalkoa ja pyöritellä hartioita.

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #8 : Huhtikuu 07, 2015, 08:59:10 ap »
Tuohon Alin alempaan kuvaan: Sovitin tappeja Calin kaatumarautaan, enkä löytänyt edes kelvollista ajoasentoa.
Eikä noita tappeja nyt sinänäsä varsinaisesti tarvitse, kun - Matin tavoin - on kuitenkin syytä tankkauksen kohdilla aina kunnolla jalotella. Tarvii muukin kroppa hieman voimistelua, kuin jalat.

Kyllähän ne tapit saa kiinni raudan alapultin kohdalle; Näppärä sorvari tekee "jatkopultin", johon tappi ruuvataan kiinni. Siis kuin tuo Harpersin juttu. Eräs konepajamies sanoin, kun kysyin, että 10€ tekee mielellään kaksi pulttia, jos ei tarvitse kovin taiteilla...
Kuten MM joskus mainitsi, niin sen on oltava sitten sellainen, ettei mahd. kaatumisessa se jatkopultti ota ekana maahan kiinni. Saattaa nimittäin vääntää / repiä runkoputkea.

En ole ryhtynyt tuohon jatkopulttiprojektiin, kun olen metallimiehenä aikamoinen tunari.

Terv. Timo Tunari


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #9 : Huhtikuu 07, 2015, 10:52:35 ap »
Pari tämmöistä pulttaa kaatumarautoihin:

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Ohjaus/Ohjauspylvas-jonka-kulma-saadettava-27538/?artId=27539

Saa säädettyä kohdilleen, ehkä. Tai näppärä mies katkaisee tuon klämppiosan ja kääntää sitä 90 astetta, niin sitten ainakin saa säädettyä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #10 : Huhtikuu 08, 2015, 11:21:28 ap »
Olikohan BT:llä joku sivujen päivitys, kun TT:n linkki ei auennut.  Tällä löytyi:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Ohjaus/Ohjauspylvas-jonka-kulma-saadettava-2000019098/
Tuo vaikuttaa kyllä tukevalle, on siistin näköinen, halpa ja saa eri putkipaksuuksilla.
Tappikumi vaikka URAL kaupasta (linkki) tai Brittipyörien osista (linkki).
p.s. Tykkään liitekuvista, jotta ne löytyy täältä arkistoituna.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Koo1

  • Vieras
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #11 : Huhtikuu 11, 2015, 18:59:38 ip »
Omasta tallista löytyi nämä ylimääräiset (H-D) lepuutustapit mutta kun olen niin saamarin tunari etten osaa sorvata tarvittavaa lyhyttä jatkopalaa.

akx

  • Viestejä: 83
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #12 : Huhtikuu 12, 2015, 14:41:23 ip »
Ks. Stone -01, Omat pyörät, sivu 4.
Pulttasin rungossa olevaan reikään omavalmisteiset "kaaret", joihin kiinnitin kaupan tapit. Harvakseen käytän, mutta toimii. Kaaret = pieni pohjalevy, jossa kierretangon pätkä runkokiinnitystä varten ja putkimutka ulos päin.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #13 : Huhtikuu 12, 2015, 15:16:52 ip »
Mitä jos siihen laittaisi vanhemman calin isot kaatuiluraudat, kakkosen tai kolmosen? Noihin ainakin saisi lisätapit hyvin kiinni.

Nuo jalkojen tuulisuojat ostin aikanaan Piikkiöstä. En tiedä myykö niitä enää kukaan. Laitoin ne viimekesänä tuohon kakkoseen kun tulivat romulaatikosta vastaan. Sateella oikein mukavat.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Californian highway pegsit
« Vastaus #14 : Huhtikuu 13, 2015, 13:51:04 ip »
Asiasta kuudenteen, Ikkalalla kun näkyy tuo kuvan öljytikussa oleva lämpömittari.
Mistä moisen saisi?