jos pintamateriaali olisi pingotettu ja maalattu kangas
Juu, vanhanaikaisen lentokoneen kangasrakenne jossa puukehikko. Olen ollut sellaisenkin siipiin kangasta pingoittamassa vuonna 1978. Sen jälkeen on ollut modernimpaa.
Voi kangasta tietysti pingoittaa metalliputkienkin päälle.
Plan B on tehdä kate purjevenetekniikalla siten että on kangas joka on purjerenkaita reunat väärällään ja nyörillä punottuna kiinni kehikossa. Saatanpa sen tehdä kuten tuossa blogitekstissäni taisin jo uhkailla. Välineet on jo.
Isoin ongelma jälkimmäisessä on se että katteen alle pitäisi saada useita kymmeniä litroja säilytystilaa helposti tavoitettavasti. Tuohon kuorirakenteeseen on helppo tehdä luukku ja sille salpa. Siksi lasikuitua ensiksi. Kankaaseen voisi laittaa kyllä vetoketjuja pakaasien kohdalle mutta sitten niissä pitää olla erilliset kannet. Vesitiivistä olisi tarkoitus tehdä. Nyt saa katehomma hetkeksi olla tauolla ja hartsit kovettua pari viikkoa ennen maalausta.