Damper on myös tumppaaja, eli vaimennin.
Kostuttimiahan ei pyörät kaipaa kuin voitelu, kuski ja polttoainepuolelle, hah.
Aika tyyriitä noi hydrauliset vaimentimet vaikka varmaan parempia.
Kuin esim Calin perusvaimennin 50e dinseltä:
http://www.stein-dinse.biz/images/product_images/popup_images/17530260-z.jpgItse painin vastaavan alkuperäisen kanssa pienen erän, osoittautui että itse vaimennin oli ok ja säätövaraa, mutta tankin puolen kiinnitys kulunut väljäksi ja lonksui siitä niin että oli täysin tehoton.
Sama naapurin kylän Jacalissa, ne on tehtaalta ilmeisesti hieman kulumaherkkiä kiinnikkeistään.
Pikku fiksaus ja taas pelaa. Tuli samalla kokeiltua mitä tekee liika kiristys, menihän kulmikkaaksi ajo, ei hyvä.
Ongelmaa oli pikku voblaamiseen omassani ohituksissa, kuitenkin katosi ei niinkään vaimentimella, vaan nostamalla rengaspaineet 2,6 edessä ja 2,9 takana nyt toimii hyvin raskaallakin laukkukuormalla EV.
Vähän epäselvää onko dumpperilla oikein mitään roolia ainakaan tuossa omassani.