Kannattaa olla yhteydessä maahantuojaan (tai suoraan tehtaalle) 8V moottorin venttiilikoneistoviasta.
8V nostajissa olevasta ongelmasta on paljon keskustelua eri maiden foorumeilla ja tehtaan ottama kanta (kesällä 2014) asiaan on, että vialliset vaihdetaan takuuna rullanostajiin, mutta
vasta rikkoutumisen seurauksena.
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=73328.msg1153075#msg1153075Jotkin Guzzi huollot ja jälleenmyyjät (mm.Englanti, Hollanti) tekevät vaihtoja huollon yhteydessä tai heille tuleviin vaihtopyöriin (ilmoittavat tehtaalle rikkoutuneen). Joissain maissa kuluttajansuoja (Suomi ja koko EU ?) takuun päättymisestä riippumatta linjaa, että valmistaja/myyjä vastaa tuotteesta ajan, jonka sen voidaan kohtuullisesti olettaa kestävän ohjeiden mukaisesti käytettynä ja huollettuna. Rullanokkasarja on arvokas, koska sisältää myös pukit (Cali 1400 modatut), nokka-akselit ym. Se on myös näiden takuuvaihtojen takia tällähetkellä loppu monilla jälleenmyyjillä eli tehdastilauksessa.
Stelvio, Griso, Sport 2008-2010 Kit C til.nro 1A002082 (
linkki).
Sport 1200 8V 2010-2012 Kit D til.nro 1A002778 (
linkki).
Uudemmissa 8V 1200 malleissa on rullanokat jo alunperin:
According to Piaggio, Roller tappets are in the following engines.
Stelvio AC : After AC12596 03/12/2012
Griso A8 : After 13524 04/12/2012
Norge AA : After 12214 04/18/2012
Saksan Stelvio forumilla on kerätty listaa, jolla on jo yli 30 epäonnista:
http://www.razyboard.com/system/morethread-liste-aller-betroffenen-mit-nockenwellenschaden-stelvioforum-1988046-6198716-320.htmlListasta näkyy, että myös vähäisillä kilometrimäärillä, että jos tyhjäkäynnillä ilmenee joskus poksahduksia imukurkuissa, niin...