Kirjoittaja Aihe: Kausi avattu  (Luettu 17445 kertaa)

EsaBusa

  • Viestejä: 6
Kausi avattu
« : Maaliskuu 13, 2015, 15:02:43 ip »
Eilen tuli Breva kotiin ajamalla ja nyt käytiin perheen hallituksen puhheenjohtajan kanssa ajamassa pieni lenkki n. 100 km. Viluhan se vielä on mutta tulipa suoritettua koeajokin jo nyt.

Eihän se Busa ole, mutta kulkeehan se kun ensin totuttelee. Rivi nelkku ja Japanin tekniikka eroaa hieman karkeasta vee kakkosesta ja italialaisesta laadusta. Saattaapi Breva jäädäkin talliin pidemmäksi kuin kesäksi.

Kysymys: Breva on huollettu (kuitti löytyy) mutta huollonilmaisin on jäänyt kuittaamatta. Mitenkäs tuon saisi nollattua, että pysyy huolloista kartalla?

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #1 : Maaliskuu 13, 2015, 18:05:51 ip »
Huoltokoodit löytyy vaikka MM:n sivuilta: http://www.motomatti.fi/2013/01/guzzien-huoltokoodit.html   Eli tässä tapauksessa 36421. Syötä se ajotietokoneeseen ja kuittaa huolto. Sitä valoa ei voi nollata ellei se pala, siksi ehkä jäänyt nollaamatta. Jakari palaa mittaristossa muistaakseni vain +-500km tasakymppitonnin nurkilla. Eli sammuu itekseenkin.

Rivi nelkku ja Japanin tekniikka eroaa hieman karkeasta vee kakkosesta ja italialaisesta laadusta.

Parisataatuhatta kun sillä brevalla ajat niin eiköhän ne japanian kauheudet unohdu ;D

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #2 : Maaliskuu 13, 2015, 20:17:15 ip »
>> Rivi nelkku ja Japanin tekniikka eroaa hieman <<

Niin... ja niinhän pitääkin. Onhan kyseessä sentäs Oikea Moottoripyörä. Eurooppalainen lähes käsinrakennettu, ja jossa on - tietenkin - kardaaniveto. Totta kai tuollainen hieno italiatar, herkkä instrumentti, on erilainen verrattuna jaappanialaiseen tusinatuotteeseen. Niihin riemunkirjaviin kuttaperkkapyöriin, joissa ajetaan mahallaan pää edellä kahtasataa...  :P ;D

Jaa minäkö merkkiylpeä... ???

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #3 : Maaliskuu 13, 2015, 21:08:56 ip »
Lainaus
kuttaperkkapyöriin, joissa ajetaan mahallaan pää edellä kahtasataa
V11 - it defines you.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #4 : Maaliskuu 13, 2015, 22:10:45 ip »
Eipä taida kuttaperkkaa olla yhtään. Eikä nopeuttakaan kahtasataa...
Muuten huimannäköistä menoa.

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #5 : Maaliskuu 14, 2015, 07:33:30 ap »
Rivi nelkku ja Japanin tekniikka

Luonne puuttuu
Kasi vee ei vee kasi

EsaBusa

  • Viestejä: 6
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #6 : Maaliskuu 14, 2015, 09:57:47 ap »
>> Rivi nelkku ja Japanin tekniikka eroaa hieman <<

Niin... ja niinhän pitääkin. Onhan kyseessä sentäs Oikea Moottoripyörä.  :P ;D

Jaa minäkö merkkiylpeä... ???

Noooh ...... miten sen ottaa. Itsellä ollut kuusi Hayabusaa. On tullut kokeiltua BMW:ä ja Harlikoitakin jotain syystä tallissa on ollut seuraavaksi aina Busa. Kaikissa on jotain hyvää mutta Busa aina vienyt voiton.

Nyt vain oma ja emännän tukiranka ja vuosirengasmäärä alkaa olla sellaisessa kunnossa, että on yritettävä vain vanheta arvokkaasti.

Nuo pikku lenkit tosin toivat mieleen taas mopoilun ilon, liekö hyvä merkki vai ei.

Toki olemme iloisia Haukka-teeman jatkumosta. Viime kesänä kun lopetimme moottoripyöräilyn iäksi, vaan kuinkas kävikään.....

Tuntuu täällä porukalla olevan asenne kunnossa  ;D

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #7 : Maaliskuu 14, 2015, 15:55:59 ip »
Kyllä Hayabusassa luonnetta on. Ei välttämättä kaikissa Suzukeissa niinkään. Ei sitä tosin kaikissa Guzzeissakaan liikaa ole. Tietty Busan luonne on erilaista verrattuna Guzziin.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #8 : Maaliskuu 15, 2015, 10:15:54 ap »
Perjantaina hurrautin Brevan kotitiluksille kyhnytettäväksi. Akun napa kiinni ja laakista käyntiin. Härkä heräsi mallikkaasti talviuniltaan. Eilispänä hääty tekasta päiväajelu ja ehkäpä tänäänki samanmoinen.
Aamut on vielä sitäluokkaa pakkasella, jotta työmatkapyöräily saa ootella tovin.
Öljyjen vaihtoa ja takagummin uusintaa lähiohjelmassa. Keskiviikkona vois Vanhalle Pehtoorille hurauttaa joutessaan.
Moposelipaatti on loppu ja kotirintamamotoristi hymyilee leviästi.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Kustimies

  • Viestejä: 62
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #9 : Huhtikuu 05, 2015, 21:37:32 ip »
Tänään su 5.4. tuli sitten ajokausi avattua. Kylmää oli kun vasta illansuussa sain Grison haettua kotiin tallista.
Kahvanlämmittimet olivat verrattomat vempeleet.
Rengaspaineet olivat talven aikana hiipuneet 1 Bar:n tyhjempään suuntaan.
Samoin akulle piti antaa pieni hetki latausta ennen starttia.
Kuskikin saattoi olla hiukan jähmeä talven jäljiltä :)

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #10 : Huhtikuu 05, 2015, 22:16:20 ip »
Joo, tuli se avattua, mutta loppui saman tien kun käynti lakkasi. Ei vaan jaksanut nousta yli 1500 kierroksen ja lopulta piti soittaa paku paikalle ja sillä guzzi kotikujalle. Moottoribensiini varmaan mennyt rikki 5 kuukauden aikana. No, ensi viikolla tankki tyhjäksi ja uutta moottoribensiiniä tankkiin.

Kustimies

  • Viestejä: 62
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #11 : Huhtikuu 05, 2015, 22:25:35 ip »
Meinasin kanssa huomenna laittaa tankin täyteen tuoreella bensalla.
Griso kyllä hyrisi mukavasti niillä vanhoillakin liemillä.
Saa nähdä miten akku pelittää kun huomenna koitan starttailla.
Ei taida nämä uudet kiinassa tehdyt akut olla pitkäikäisiä. Aika näyttää...

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #12 : Huhtikuu 05, 2015, 22:44:09 ip »
Tietysti voi olla akkumulaattorinkin vika ettei käynyt. Nimituttu tallin pitäjä sanoi, että akku oli ollut täysin kuollut ja laittoi sen lataukseen edellisenä päivänä. Akkumulaattorit eivät oikein taida tykätä, jos ajetaan epäsäännöllisesti ja lyhyitä matkoja kuten viime kaudella ja kokonaisajokin jäi muutamaan sataan kilometriin.

Kustimies

  • Viestejä: 62
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #13 : Huhtikuu 06, 2015, 20:12:14 ip »
Tänään sain sitten 104 km lenkin ajeltua. Kyllä oli kivaa :)


motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Kausi avattu
« Vastaus #14 : Huhtikuu 06, 2015, 20:40:45 ip »
Vaikuttaa siltä, ja melko odotettuakin, että kaasutinmallit kärsivät enemmän käyntihäiriöistä talven vanhalla bensiinillä. Itse en ole koskaan sen kummemmin huolehtinut bensiinistä talven ajalle mutta kaasutinpyörät ovat olleet luonnovaraisessa lämpötilassa talvisäilössä ja digitaalipelit lämpimässä tallissa. Aina ovat käynnistyneet edellisvuotisella bensalla.

Akut ovat paremmassa kunnossa oltuaan talven itsekseen ulkolämpötilassa kuin ne jotka ovat olleet talven lämpimässä. Syksyisin kun en juuri muuta tee kuin irritan maadoituskaapelin.

Keväällä sitten uusi akku. Olen standardoinut niin että kaikissa pyörissä on samanlainen noin 14 Ah:n akku. Ovat sen verran edullisia että ei ole iso kustannus keväällä hankkia uusi akku tai pari.
Tämä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Varaosat/Akku/MP-AKKU-SMF-12V-14AH-80271/

Tätäkin voisi koittaa ainakin hintansa puolesta: http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/103644&ViewAction=ViewProduct