Itsellä nyt tuli tuo ruiskutussuuttimen toiminta esille niin avataampa viestiketju myös tälle, pelkästään ruiskutussuuttimille.
Eli Magneti Marelli/Weber malli on California Stonessa 2003. Suuttimet ovat mallia IW-031, vastaavaa käytetty myös monissa urheiluautoissa (korjatkaa jos olen väärässä) mm.Ferrarissa ja Lambossa. Joten tuotot ja toiminta hyvät. Tämä ei kuitenkaan riittänyt, vaan varmistin asian ja nostin tuottoa 100cc. Ohm- luku on suurinpiirtein samoissa ja paine riittävä, ja ne repäisin jostain jaappanilaisesta, eli Nippon Denso muistaakseni. Liitos onnistui niinkin helposti kuin
www.finjector.com. Guzzin liittimet ovat mallia BOSCH EV1, joten tilasin adapterin joka meni suoraan japanilaiseen suuttimeen. Toiminnasta ei ole ihan varmuutta
vielä mutta se selviää piakkoin. Lähinnä se että guzin suutin on aika tyyris, ja jos haluaa ruiskutus suuttimille lisää jerkkua niin näinpä se onnistuu vaivattomasti, mutta siinä vaiheessa myös joutuu polttoainepumpulle tekemään ehkä jotain.
Tällä hetkellä käytetyille suuttimille ja adaptereilla hintaa 50€, uuden yleismallin suuttimen hinta noin 100€/kpl.
Vinkki, autonviritys ja tuunaus puolella tuollaiset alle 300cc suuttimet ovat turhia kun otetaan tehoja ulos, joten niitä saa sellaisista piireistä edullisesti, uskoisin.
Finjector vaikutti aika pätevältä ja toimitus tuli päivässä postinkautta. Ilmeisesti keskittynyt pelkästään ruiskujuttuihin. Suomalainen putiikki ja luulisin että niiltä kysymällä saa tieto vielä lisää. Myös noista kaasuasennontunnistimista sekä polttoainepumpuista.
Tässä linkki erilaisista suuttimista ja liittimistä:
https://www.injectorrx.com/weber-fuel-injectors/Suuttimen tyypin haulla löytyy myös muuta mielenkiintoista tietoa.
Ja taas saa korjata jos tietää enemmän tahi paremmin.