Nyt jos pään selvittämiseksi vähän raapustelisi tänne aiheesta.
Eli ajatus ahtimesta lähti siitä kun tiputin tankin purku vaiheessa bensapumpun lattialle, älkääkä kysykö miten se tapahtui. Bensapumpun muovinen letkun kiinnike hajosi, joten päätin ulkoistaa koko polttoainejärjestelmä tankin sisältä pois. Siinä samassa tuli sitten vaihdettua tankkia ja loksua että kaikki oli ylipäätänsä mahdollista. Olen Motomatin sivuilta ahtanut pään täyteen tietoa, osa tekstistä on aivan hepreaa, mutta kaippa siinä sitten samalla oppiikin jotain.
Polttoainepumppu järjestelmä asennus meni ihan näpsäkästi ja polttoaineen tuotto on nyt 6-8 baarin luokkaa maksimissaan jonka rajoitin regulaattorilla 3 baariin. Tietääkseni linjapaineet ovat suurinpiirtein sitä luokkaa. Mopo toimi hienosti ja Guzzidiagnoosi ohjelmaa pääsin jopa vähän kokeilemaan. Tosin Linux x32 järjestelmä ei tukenut sitä ohjelmaa, joten jouduin käyttämään emulaattoria sitä varten. Tällä hetkellä koneessa on Linux ja Windows (hiekkalaatikossa), joten järjestelmä on kaikista vakain. Sen jälkeen se lähtikin lapasesta.
Tuli hommattua ahdin ja pyörän totaalinen purkaminen suunnittelun jälkeen alkaa lauantaina. Tällä viikolla toivottavasti 65mm läppärunko ja siihen jostain sopiva TPS löytyisi hyllystä niin olisi mahtavata.
Eli siis ahdin tuli hommattua M24 Eatoni. Vähän raapaisin ahtimen kyljestä soiroa pois niin mahtui kivasti. Suunnitelmat valmiit ja toteutusta vaille. Ahtimen veto tulee koneen päästä. Ilmanputsari->Läppäkotelo->Ahdin->Painekotelo, ylipaineventtiilillä(Bybass, Dumppi)->Suuttimet. Läppäkotelon sijainti olisi vissiin parempi siellä missä suuttimetkin painekotelon jälkeen, mutta haluan päästä eroon läppävivustosta, yksinkertaisuus on kaunista. Ulkonäkö siinä muuttuu samalla, en nyt tiedä vielä mikä on lopputulos.
Mutta kaikki menee piiloon. Akku siirretään alas ja rosteriputket X-liitoksella, italialaisella tyylillä hitsattuna. Onko kukaan kokeillut litium akkuja? Ajattelin ottaa testiin kun vanha ei mahdu paikalle. Täytyy vielä tutkia missä riittää virta tuohon kapistukseen, sekin pitää suojata putkiston lämmöltä.
Tämän päivän probleema olikin mistä fiksu TPS ja mitkä liitokset? Yritin etsiä vastaavaa mikä nyt on Stonessa, harrikan varaosista mutta en löytänyt tänään. Huomenna uusilla silmillä ja komeemmalla päällä. Jos saisin kytkettyä samalla liittimellä niin ei tarvitsisi liittimiin koskea. Kytkemisestä en tiedä sitten mitään ja sähköasioissa olen vieläkin surkeempi, voltit ja hypyt menee aivan sekaisin.
Bilteman ylipaineventtiili oli ruma ja iso, eikä purettava. Täytyy etsiä parempi jostain ettei ahdot nouse liikaa. Taisi olla race.fi sivusto joka tarjosi edullisesti ja läheltä.
Eilisen saldo suuttimista ja ruiskuista. IW 031 270 cc/min 3(bar) 17,3 ohm, eli toivotaan niiden riittävän tai sitten mennään suutinkauppaan.
Kytkin todnäk paskana, kaverilla uusi levy, toivottavasti se käy. Tai toivottavasti siellä ei ole mitään vikaa. Järeempi kytkisetti oli aika tyyris.
Vielä pitäisi vääntää tankin päälle mittaritelineeseen ahtopaine, polttoainepaine mittarit. Kierroslukumittari jostain nopeudenlukulaitteenviereen. Ja öljypainemittari sinne jonnekin myös. Öljynlauhdutin tulee eteen ihan vaan varmuuden vuoksi, senkin voisi termostaatilla kytkeä. Onko joku asentanut stoneen öljynlauhdutinta? Mistä fiksuin raapasta linjat. Kaippa ne sieltä löytyvät kun saa koneen irralleen.
Tulee mietittyä aivan liikoja ja suunniteltua turhia, joten päätin kirjoitella tänne jotain ylös. Selvittää päätä kummasti.
Jos saamme tallilla konevasaran kuntoon, alkaa alumiinin vääntäminen. Flyscreen, alaetukate, alatakakate. Tyylisuuntana joku hemmetin bobberiraaceri retrolla madmäx meiningillä... Onhan siinä vielä vähän listan lyöntiä ennen maalausta. Kunhan saisi koneen käyntiin ja säädöt kohdilleen.
Kuvat löytyy--->
https://plus.google.com/photos/115630930774287898021/albums/6122780189107062977