Kirjoittaja Aihe: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille  (Luettu 35733 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #45 : Maaliskuu 05, 2015, 23:59:50 ip »
Lainaus
paljon samaa näköä kuin Sport Corsassakin
Eikös ne ole moottoria lukuun ottamatta samasta puusta veistetty? Vai voikos tähän soveltaa äsken toisaalla lukemaani näin:

"What is the difference between Sport Corsa and Sport 1100i please ? => Girls flash their boobies when you ride past with the Sport Corsa."
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2015, 22:31:21 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #46 : Maaliskuu 06, 2015, 07:57:40 ap »
Löysin arkistojen kätköistä Alan Cathcart:n tekemän jutun Dr Johnin Gutsista, (MP-Lehti) , ihan suomenkielelle käännettynä, yritän saada sen sähköpostiini josta voin sen jollekkin lähettää, joka saa laitettua sen tähän jatkoks,nimim "Ei niin kätevä tietotekniikassa"

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #47 : Maaliskuu 06, 2015, 08:28:54 ap »
Laitoin Yv:nä sulle sähköpostiosoitteen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #48 : Maaliskuu 06, 2015, 08:31:08 ap »
Kiitos:)!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #49 : Maaliskuu 06, 2015, 09:29:26 ap »
Tässä Harrin kuvat:













Kuvat saa isoksi oikean napin takaa -> Näytä kuva/avaa uudessa ikkunassa jne.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #50 : Maaliskuu 06, 2015, 10:41:10 ap »
(Edit. Poistin tekstiä tästä kohden)
Mukavan pitkähän tuo oli Moto Italian "tähdenlento" Vai kävi Three Crossille samoin.  :(
Olisi muutkin tähdenlennot noin pitkiä niin kerkeäsi kunnolla toivoa!  ;D Mitenköhän kattoon asti se talli sitten olisi täynnä?  ;D

Pitääpä kotona lukea tihrustaa Harrin välittämä lehtijuttu. Aikoinaan tuosta jutusta jäi mieleen monille ainakin tuo ketjulenkki-vahvistus kikka  :) Ja pitää kaivella kotona itsekkin motukkalehtiä.. muistaakseni siellä on ainakin se eka Daytona juttu..

Camn: mitä ne on saksassa sanoneet että millä tehoilla viimeistään pitää vaihtaa V11 seen vahvempia veivejä ym?

Jk. (hieno on tuo myyntiesitteen Le mansin viereinenkin pyörä vai mitä Harri? "miltei RGS:n omistaja" ;D  ;D)


« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2015, 08:05:59 ap kirjoittanut klassikko »

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #51 : Maaliskuu 06, 2015, 11:10:20 ap »
Kyllä kiäntää puukkoo huavassa :))  Mutta onneksi sai sentään ajjaa Formula Miragella.  Ja taidanhan olla harvoja joka on tullut kävellen Laverda-ralliin ?(  Viittaus "melkein" ,johtaa vuoteen -83, kun olin ulkomaan komennuksella ja jätin RGS:n ostamatta, hieman epävarman tilanteen johdosta)

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #52 : Maaliskuu 06, 2015, 11:37:32 ap »
Niin, omakin lehmä ojassa tuohon kysymykseen Camnille veiveistä mutta myös nuo ahdetut Calit tuli mieleen..  sadan hepan kohdalla taisivat tehtaalla  laittaa carilloa muuhunkin kuin suuhunsa :)


Harri: Sinullahan on ollut ja olet päässyt puuhaamaan monien mielenkiintoisten laitteiden kanssa..
ja kyllä SFC llä pääset ajelemaan jos haluat. (on ne muutkin Ghezziä myöden noin pitkänlinjan kaverin lainattavissa)
 Kävellen Laverdaralliin..  ;D 
Jk. Mihin meni kertomasi "ex iekin GSXR750R"? raaka kilpuri vai -86 katu kuivakytkinmalli tupla R? ja onko tietoa montako niitä tuli suomeen?




« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2015, 08:07:08 ap kirjoittanut klassikko »

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #53 : Maaliskuu 06, 2015, 11:40:26 ap »
J Leiman kaiveli arkistojansa:

Tällainen Raceco-artikkeli ollut lehdistössä;

Linkistä aukeaa ~5MB PDF-tiedosto.
https://docs.google.com/file/d/0B6_9u4BGCEHjQzIzazE1YXkzRThES09oNTVUeXFCMlZYV2tR/edit?usp=docslist_api

BOTT -kilpurin speksejä, kun se oli Moto-Italiassa, Janne sitä purkasi.

Lainaus

Kaivoin kuitenki muistiinpanot ex-Jeminen BOTT kilpurista esille vaikkei ne ketään kiinnostakkaan:
-poraus 90mm, isku 78mm, vakiot LM kiertokanget
-puristusta ei mitattu, männästä päätellen n.11-12:1 välillä(kts. lisäys alla)
-nokka lienee ollut Norris 382, ainakin asteet ja 11.7mm nosto täsmäisi(kts. lisäys alla)
-imuventtiili 44mm, pako 37mm, kanavia viimeistelty, seetit vaihdettu, mutta ei täyttöhitsattu (edes palotilaa),  Raceco numeroidut
-kaasarit Mikuni TM41 Pro series
-sytytys Dyna III kierrosluvunrajoittimella, pohjalevy Raceco leimattu
-putki koneen edestä kiemurteleva Dr. John-malli, alkukäyrän halkaisija 44.5mm, loppuputki 50mm
-Transkontinental kytkin ja vauhtipyörä
-vanteet Astralite taka 4.00" x 18, etu 2.75" x 18
-perävälitys 7/33

Muistin vasta että Kape anto noi osien (Raceco) mukana tulleet blueprintit kun se siivos toimistonsa.
Eli niiden mukaan:
-puristus oli 11,5:1
-nokka Norris RR-3, asteet imu 316, pako 310. Nosto imu .454", pako .439"


Että tällaista historiaa tälläkertaa.

/edit: laitetaan vielä kuva siitä "toisesta" Raceco-Guzzista.


Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #54 : Maaliskuu 06, 2015, 12:19:09 ip »
 Kyllä se susna oli ihan raaka raaseri, piti olla silloin liki ainoa suomessa, varmaksi en mene sanomaan. Muistikuva että jotain reilut 1000 kpl olisi niitä tehty ,määrä oli jonkun Amerikan ratasarjan vaatimus, että oli kyse "tuotanto pyörästä". Koneen kopat olivat muistaakseni magnesiumia yms, myöhemmistä vaiheista ei ole tietoa.  Ja kävellen tulin kyllä takaisinkin ko rallista, mutta Lavhanden  Brändillä täytettynä:)))  ja taisihan siinä muutama muukin avustaa, ei paha kahteen tuntiin.  ja 14 tunnin työpäivän päätteeksi.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #55 : Maaliskuu 06, 2015, 12:57:37 ip »
Moto Italia teetti (Guy Wikström) myös moottorivalmiin BOTT-kilpuriaihion vastaavilla spekseillä, joka toiveikkaista odotuksista huolimatta ei perstuntumalla eronnut paljoakaan aiemmastani, joka oli valmistunut Keski-Suomalaisella tietotaidolla.

Jälkiviisautena: Hyvä olisi tullut ottamalla kummastakin parhaat "palat".

Samaan tulokseen pääsee nykyisin helposti 2v 1200 Sportin koneella - imuun kartiot, katti pois ja avoin putki, jonka jälkeen Makelle penkkiin säädettäväksi...

Mikäli, joku haluaa Racecoa vastaavan Guzzin tai koneen, niin riittävästi massia taskuun ja J Leimanille - eipä kannata lähteä merta edemmäs kalaan  ;)

T,
Jukka

Ps. Raceco Guzzille ääntä: http://urly.fi/nzm

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2015, 18:19:09 ip kirjoittanut FOT »

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #56 : Maaliskuu 06, 2015, 13:17:08 ip »
Eilen kun arkistosta MP-lehtiä selailin ,etsiäkseni juttua ko. pyörästä, sattui silmääni myös kisatuloksia ja ainakin kerran näkyi olleen BOTT- kisoissa palkintopallilla kuski Keski-Suomesta ,Savosta ja D-mies Kouvolasta eli kaksi Gutsia ja yksi Ducati joten kylläpä ne Gutsit  Ducateille kampoihin laittoi!

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #57 : Maaliskuu 07, 2015, 21:41:01 ip »
Kylläpä on ilmaantunut tänne hienoa luettavaa, kiitos siitä !  Kuten myös siitä että moni asioista perillä oleva taho on vaivautunut kirjoittamaan ja arkistojaan kaivelemaan. Todella mukavaa lukea "Sportguzzi -triviaa" :).

Lainaus
Camn: mitä ne on saksassa sanoneet että millä tehoilla viimeistään pitää vaihtaa V11 seen vahvempia veivejä ym?
En muista että yhdessäkään V11 ”tehonlisäyssatsissa” (ajateltakoon että niitä on vaikka 3 eri tasoa) olisi kiertokankia useinkaan vaihdettu.  Yleensä taso 1 on pelkän hengityksen parantaminen ja karttojen optimointi.  Tasossa 2 puututaan jo palotilaan ja ehkä imukanaviin edellisten lisäksi (moottoria ei pureta, vain pytyt irti).  Ja tasossa 3 on edellisten lisäksi myös puristuksia lisätty (vaatii kaksoissytytyksen ettei nakuta ja mäntien muokkausta jotta venttiileille tulee tilaa), nokka-akseli vaihdettu ja usein myös venttiilikoneistoon tehty jotain. Mäntiä tai kevyempiä työntötankoja tms. en muista myöskään vaihdetun.

Ei siis yleensä vahvempia tai kevyempiä kiertokankia V11 moottoriin, vaikka tuollaisella tason 3 satsilla kampiakselitehon sanotaan ylittävän jo hiukan 100 hv ja takapyörätehon lähentelevän vastaavasti 90 rajaa. Tämä kaikki koskee normikäyttöön ajateltua pyörää, kaikki kisajutut erikseen.

Carrillo kiertokangista kertoo Sport Corsa esite että "suuntaa vaihtava massa on 45 gr pienempi ja kiertävä massa 137 gr kevyempi kiertokankea kohti" ja että tämä helpottaa vääntömomenttiasioissa. Guzzipower.com (USA) -sivuilla kerrotaan Carrillo painonsäästöksi 100 gr/kpl (vaihtamalla  Carrillot paino putoaa 400 gr kun kampiakselin puntista lähtee saman verran). Olikos Carrillot missä malleissa? Itse en muista kuin tämän lyhyen sarjan Sport Corsan ja Centauron (Daytona RS) ja niissä tehoksi on ilmoitettu < 100 hv.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2015, 20:46:49 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #58 : Maaliskuu 09, 2015, 23:54:14 ip »
Mainiolla thisoldtractor.com sivustolla löytyy Sport 1100i vs. Daytona RS esite ( linkki ), jossa sivulla 8 (sivut isoina -> 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ja 10) "Kampiakseli on kevyempi ja nokka-akseli vaihdettu. Männät ei ole enää valetut, vaan taotut sekä liitetty Carillo kankiin." Tehonlisäyksessä ("taso 3" / +100 hp) satsaaminen takomäntiin saattapi siis olla myös paikallaan.
Onpa muuten (nykyisin harvinaiset) hyvät teho, vääntö ja ominaiskulutus käppyrät esitteessä. Asiaa!
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #59 : Toukokuu 24, 2015, 15:00:47 ip »
Näitä on aina jännä spekuloida... Guzzeista myydyin oli aiemmin Nevada, mutta viime vuosina tehtaan on yllättänyt V7 Racer, joita on nykyisin jo lähes puolet tehtaalta lähtevistä pyöristä.
Jokin uusi malli on tulossa, kertoi myös 2014 EICMA ssa haastateltu suunnittelija Galluzzi, joka ei pidä trendeistä ja pyrkii etsimään eri tyyleistä ajattomia perusasioita. Hän on sanonut Guzzin koko suunnittelun tiivistyvän ajatuksessa "Simple and strong" (videolla ->linkki, kohdasta 3.25). Galluzzi haluaisi elementtejä nuorten maailmasta moottoripyöriin, koska he eivät halua ajaa niillä pyörillä, joilla heidän isovanhempansa ajelevat. Mikä olisi ajaton, nuorekas ja aito Guzzi, jolla juhlistaa merkkivuotta 95 ?
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)