Kirjoittaja Aihe: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille  (Luettu 35724 kertaa)

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #30 : Maaliskuu 04, 2015, 12:33:47 ip »
Pekan jälkimmäisessä kuvassa näyttää olevan ensimmäinen kilvanajo Guzzeistani - nyt kvlm:n tallissa katuajo vermeissä...

T,
Jukka

Ps. Sama pyörä pienessä kuvassa vasemmalla  ;)


Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #31 : Maaliskuu 04, 2015, 12:52:57 ip »
Rupes kiinnostamaan itseänikin ja soittaa rimautin "ratamekaanikolle", löytyykö kuvia ja sain vinkin että ko Gutsista on ollut jotain juttua -80-90 luvun vaihteessa MP-lehdessä.  Saattaa olla ,että muistin värityksen väärin, saattoi olla myös koko punainen. Kilvan-ajokalustona päälliköllä, kun oli samoihin aikoihin ,650 Gagiva  ,500 RG Suzuki ,GSXR 750 R Suzuki ( ex iekki) , Guzzi ja pitkärunko Metanoli Dragsteri(Suzuki 1400) . Päivätyön ohessa nuihin tuli jotain tehtyä

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #32 : Maaliskuu 04, 2015, 13:23:21 ip »
... oli meikäläisen näkökyvyllä luettavissa piti tallentaa & suurentaa - mutta eihän se ole vaikeaa
Markon laittamat lehtisivut saa isompana suoraan selaimessa (ainakin Firefox), kun hiiren oikealla klikkaa ja avaa valinnalla "näytä kuva".
Erinomaisen mielenkiintoista !  Kiitos hyvistä jutuista ja niiden jakamisesta.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #33 : Maaliskuu 04, 2015, 19:28:05 ip »
Lainaus
110 hv takapyörältä - - - Daytona sivustolla -96 RS:n konetehoksi on ilmoitettu 102hv
Tältä minusta kuulosti nyt (jossain aikaisemmassakin tarinassa näitä sanoja pähkäiltiin): "This is even hotter than the normal one, this is a three (cross?) Raceco Daytona RS. Forged pistons, carrillo rods, lightened flywheel. Exhaust system different to the normal one, very freeflowing system. Limited edition, 110 at the back wheel.
"
Tuossa aikaisemmassa "Mandello Missile" jutussa mainitaan myös Raceco in Brooklyn (Manfred Hecht, firma ei enää toiminnassa) mutta koska tuo Daytona video on brittiläinen lienee Raceco tässä tapauksessa Raceco UK (Amedeo Castellani, lopetti 2014). Varmaan nokka-akselitkin spesiaalit, niitä näyttävät myös tehneen http://www.raceco.com/motog.html.

Tiukkaa taistoa Raceco -Guzzilla radalla: https://www.youtube.com/watch?v=McnjxoBQ6TQ

Liitteenä alkuperäisestä esitteestä skannaamani takasivu: 102 hv/8400 r/min “CE-Norm”. Tehtaan jäljiltä siis < 100 hv takapyörällä. Ja eikös näissä ilmoitetuissa tehoissa ole aina ollut sitä ns. ”tavanomaista kaupallista kehumista” mukana.

Toisaalta V11 Scura esite lupaa 91 hv/7800 r/min kampiakselitehoa ja Motorradmagazin –lehti mittasi 93 hv/8100 r/min ja totesi samalla että vaikka puhutaan muutetusta moottorinohjauksesta mitään merkittävää muutosta aikaisempiin malleihin nähden tehossa ei ole. Aina on mietityttänyt että miten vakiona 2V/4V tehoero on vain 10 hv, mutta onhan 2V mallissa kuutioita 74 enemmän.  Jos V11 mallien todelliset takapyörätehot ovat tehdaskunnossa <80 hv, lienee se RS Daytonassa ollut <90 hv ?  Ajotuntuma varmaan sitten erikseen, legendaarisella "vanhalla" 8V koneella....

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2015, 12:59:28 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #34 : Maaliskuu 04, 2015, 19:47:20 ip »
On mulla muutama tällainen Raceco-kuvakin.



Tämä ei kyllä ole mikään Daytona..

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #35 : Maaliskuu 04, 2015, 20:44:16 ip »
... oli meikäläisen näkökyvyllä luettavissa piti tallentaa & suurentaa - mutta eihän se ole vaikeaa
Markon laittamat lehtisivut saa isompana suoraan selaimessa (ainakin Firefox), kun hiiren oikealla klikkaa ja avaa valinnalla "näytä kuva".
Erinomaisen mielenkiintoista !  Kiitos hyvistä jutuista ja niiden jakamisesta.

Niinpä onkin... noh, nyt ne on omalla koneella.  :)
Emeritus-guzzisti

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #36 : Maaliskuu 04, 2015, 21:44:05 ip »
Lainaus
" Exhaust system different to the normal one, very freeflowing system. Limited edition, 110 at the back wheel."
Noita huippuhevosia usein tavoitellaan ja vertaillaan, mutta ajossa tärkeä(mpi) on vääntö:
"...Dr. John löysi vastauksen putkiunelmiinsa. Kaksi yhteen putki käyttäen lyhyttä 17" pakokäyrää ja lyhyttä megafoni ulostuloa vasemmalta rungon keskikohdalta. Kaksi kahteen putki antoi enemmän huipputehoa, mutta kaksi yhteen putken loistava alapään teho tuotti paremmat kierrosajat." ( Käännös Making of Mandello Missile jutusta )
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #37 : Maaliskuu 04, 2015, 21:54:52 ip »
Vaikka mun California ei olekaan mikään tehorassi, niin sen huomasi tuossakin. Edelliset putket oli molemmille mukeille omat ja tuo nykyinen laskeskellulla kollektorilla varustettu 2-1 ränni. Koetin myös saada suht saman pituiset putket ennen kollektoria. Alavääntö on parempi ja moottori jonkin verran venyvämpi, kuin kahdella piipulla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #38 : Maaliskuu 05, 2015, 08:15:04 ap »
Dr. John Guzzi menestyksen päivinä - tehot olivat mitä olivat mutta vertaa kilpakumppaneihin  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=sW60SLtuUx0

T,
Jukka

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #39 : Maaliskuu 05, 2015, 09:56:03 ap »
Lainaus
110 hv takapyörältä - - - Daytona sivustolla -96 RS:n konetehoksi on ilmoitettu 102hv
Tältä minusta kuulosti nyt (jossain aikaisemmassakin tarinassa näitä sanoja pähkäiltiin): "This is even hotter than the normal one, this is a three (cross?) Raceco Daytona RS. Forged pistons, carrillo rods, lightened flywheel. Exhaust system different to the normal one, very freeflowing system. Limited edition, 110 at the back wheel."
Tuossa aikaisemmassa "Mandello Missile" jutussa mainitaan myös Raceco in Brooklyn (Manfred Hecht, firma ei enää toiminnassa) mutta koska tuo Daytona video on brittiläinen lienee Raceco tässä tapauksessa Raceco UK (Amedeo Castellani, lopetti 2014). Varmaan nokka-akselitkin spesiaalit, niitä näyttävät myös tehneen http://www.raceco.com/motog.html.
Tiukkaa taistoa Raceco -Guzzilla radalla: https://www.youtube.com/watch?v=McnjxoBQ6TQ
Liitteenä alkuperäisestä esitteestä skannaamani takasivu: 102 hv/8400 r/min “CE-Norm”. Tehtaan jäljiltä siis < 100 hv takapyörällä. Ja eikös näissä ilmoitetuissa tehoissa ole aina ollut sitä ns. ”tavanomaista kaupallista kehumista” mukana.
Toisaalta V11 Scura esite lupaa 91 hv/7800 r/min kampiakselitehoa ja Motorradmagazin –lehti mittasi 93 hv/8100 r/min ja totesi samalla että vaikka puhutaan muutetusta moottorinohjauksesta mitään merkittävää muutoksia aikaisempiin malleihin nähden ei ole.
 Aina on mietityttänyt että miten vakiona 2V/4V tehoero on vain 10 hv, mutta onhan 2V mallissa kuutioita 74 enemmän.  Jos V11 mallien todelliset takapyörätehot ovat tehdaskunnossa <80 hv, lienee se RS Daytonassa ollut <90 hv ?  Ajotuntuma varmaan sitten erikseen, legendaarisella "vanhalla" 8V koneella...
.

 Sorry, Kuuntelin pikaisesti ja huolimattomasti eikä tullut mieleen että kyseessä oli huippuunsa viritetty vehje kun sitä ei erikseen korostettu ja pyörä oli aika vakion oloinen.. Aika hyvin jos virittivät 110 heppaa takapyörältä  RS:stä.
Ei niillä pelkillä huippu tehoilla käytännössä tosiaankaan ole niin merkitystä.. kiinnitti vaan huomiota  :)
Tuota olen itsekkin ihmetellyt että ei neliventtiilikansien myötä tehot ja väännöt merkittävästi muuttuneet.. ;D  
 
" three (cross?)" voisiko kyseessä olla yksi brittien iso italopyörä (ja harrikka) firma..joka esiintyy usein monien koeajojen yhteydessä ym.
Kun sain Guzzillani 80-luvun puolivälin tienoilla Scarboroughin radalla olleessa näyttelyssä palkinnon niin siihen kuului Three Cross firman lahjakortti jonka kävin firmalta lunastamassa ja koeajamassa uuden evola harrikan..

Nuo putkisto jutut ovat mielenkiintoisia varsinkin koska on yritetty ja käytetty niin totaalisen erityyppisiä ratkaisuja samaan tarkoitukseen.
Markon laittaman kuvan Rececossa näyttäisi olevan mukavan lyhyt akseliväli.
 

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #40 : Maaliskuu 05, 2015, 18:21:47 ip »
    Banzai!

Three Cross on presis sama Englannissa, kuin mitä Moto-Italia Suomessa.. Elikä virallinen maahantuoja briteis..
Ja ihan samanlainen tähdenlento tais olla molemmilla muutenkin..
Mulla tallin seinällä classic bikestä aikoinaan irroitettu sivu,
jossa mm. kuvallinen myynti-ilmoitus viimeisimmästä Raceco Guzzista...
Jos en ihan väärin muista niin lukemat oli 140 heppaa koneesta ja takapyörältä "over" 100 heppaa...
Tarkistan jos käyn tallissa illan mittaan.. Kuiteski ollut todella jyrkkä laite Guzziks aikoinaan.. ja räyhän näköinenkin... +et paljon samaa näköä kuin Sport Corsassakin.. ;D :o!!

         T.Isä-Masa

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #41 : Maaliskuu 05, 2015, 20:53:20 ip »
Mulla on edessä Dayttonan esite missä sanotaan tehoksi 95 hp 8000r.p.m .
Tuossa toisessa ketjussa on v7 Ippogrifon tehoista sekin esite on tässä edessä ja siinä on teho ilmoitettu 58 cv 7500r.p.m

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #42 : Maaliskuu 05, 2015, 21:28:06 ip »
                 Moro!

Tsekkasin tallista, määreet oli takapyörältä 140.bhp ja torgue 100,lt/fs.. tai jotain sinnepäin.

                T.Isä-Masa

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #43 : Maaliskuu 05, 2015, 21:39:03 ip »
Taitaa olla latojalla mennyt termit sekaisin. 140 takapyörältä tarkoittaisi ilmajäähdytteistä kranaattia jalkovälissä. 140 koneeltakin on jo epäilyttävän kova luku.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Piti tulla VA-10 Corsa, tulikin RSV Mille
« Vastaus #44 : Maaliskuu 05, 2015, 22:00:18 ip »
          Tzau!

Kuten kirjoitin, niin british hp.., joka ihan muu luku normi hv:na...
En muista enää miten muuttuu, alenee jonkun verran tosta 140:sta.. ;)