Kirjoittaja Aihe: Stelvion kahvanlämppärit?  (Luettu 13932 kertaa)

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #15 : Helmikuu 20, 2015, 08:19:15 ap »
>>...aika vähän taitaisi tulla käyttöä. <<
Käyttöä tulee kun ne on olemassa. Jonkun tunnin ajettuna koleana kesäiltana / tihkusateessa / Norjassa jne. huomaa miten mukavaa on kun edes sormet ovat sulana.
Olisin joskus Rokualle mennessä kääntynyt Jyväskylässä takas, mutta kun nuo lämppärit...

Ne kannattaa laittaa, jos vähänkin miettii tarvetta, ja jos ei asentaminen aiheuta partakarvojen repimistä irti naamasta.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2015, 18:47:09 ip kirjoittanut TimoEv »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #16 : Helmikuu 20, 2015, 08:26:53 ap »
En tiedä, vaimon pyöriin olen asennellut ja talviskootteriini. Aika vähän niitä sitten käytellyt, vaikka on ollut asennettuna. Noita elementtiversioita saa ihan ok hinnalla. Katsoo nyt jos vaikka asentelisi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #17 : Helmikuu 20, 2015, 09:36:15 ap »
Kyl niitä käytettyäkin tulee jos sellaiset on asentanut ja ajokausi on pikkasen pidempi kuin ns. normi kesämotoristilla. Yhdet 2-teho tarvikelämppärit olen asentanut ja just noi Matin mainitsemat asiat kannattaa ottaa huomioon ( kytkinkahvan eristys jotta molemmat kahvat lämpiää tasaisesti) sitten on tuo vajaatehovastuksen asennus. Eli se teho hävitetään isoon ( siis fyysisesti) vastukseen joka kannattaa sitoa vaikka runkoon tms. jotta vastusksen lämpö siirtyy pois itse vastuksesta. Tämä oli vain yksi tarvikeversio kahvalämppäreistä (edulliset). No hienot elektroniset säätimet ovat kai nykypäivää joissa portaaton lämpötilasäätö ym...

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #18 : Helmikuu 20, 2015, 10:27:03 ap »
Nämä ajattelin laittaa rouvan trikeen kun joudan. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Lisavarusteet/Ohjaus-ja-kahva/Lammitettavat-kahvat-82493/

Ongelma on lähinnä Saprisan laturi. Kyllä se vielä kahvalämmittimet sietää mutta mittausteni mukaan ei riitä jos laitan myös digitaalisen ruiskutuksen. Menee liian tarkalle ja pätkäajossa voi tulla energiapula vastaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #19 : Helmikuu 20, 2015, 10:55:05 ap »
Noita olen asennellut. Tuo kytkinpuolen kahva on todella löysä. Vaatii joka tapauksessa fylliä alleen. Ei niinkään eristeeksi, tuossa on jo sellainen. Lämpö ei kyllä karkaa putkeen, vaan riittää helposti talvellakin. Skootterin sähköjärjestelmäkin riitti tuon ylläpitämiseen, niin pitää sen Saprisankin jaksaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #20 : Helmikuu 20, 2015, 18:22:54 ip »
Kyllä Saprisa jaksaa valot, sytkän, kahvanlämppärit, startin ja akun mutta tarjolla olevat tankin ulkoiset ruiskutuspumput ovat melkoisia sähkösyöppöjä. Niissä yleensä on liikaa kapsiteettiä virtaus- ja painepuolella koska ovat tarkoitettu autokäyttöön. Tankin sisäpuolisia kapineita kyllä löytyy pieniruokaisia. Se vaan on helpompi laittaa 25 vuotta vanhaan pyörään ulkoinen järjestelmä. Itse ECU ei paljonkaan energiaa tarvitse.

Sääksjärvi Trikessä on osoittautunut että kierrosluku ei nouse ajossa samalla tavalla kuin soolopyörässä. Ajotapa on rauhallisempi. Kolmentonnin kierrosluvulla Saprisa tuottaa tuskin puoltakaan nimellistehostaan. Pitänee alkaa miettimään tehokkaampaa latausta.
Liitteenä kuva yhdestä ratkaisuistani.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #21 : Helmikuu 20, 2015, 18:28:53 ip »
Eikö tuohon voisi ympätä pikkunäppärän laturin sinne pyttyjen väliin, kuten Guzzin muissa malleissa. Ei olisi noin rivon näköinen tuossa sivussa. Kubotan traktoreissa ja pienissä japsiautoissa on hyvän kokoisia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #22 : Helmikuu 20, 2015, 19:15:45 ip »
Niinhän se oli ennen aikaan eli seitsemänkymmentäluvulla Guzzin laturi sylinterien välissä kiilahihnavedolla ja hienosti pelasi. Sittemmin tuli uusi runko joka söi laturilta tilan. Nyttemminhän Guzzeissa on jälleen laturi sylinterien välissä hihnavedolla.

Ehkä jostain voisi löytyä niin pieni laturi että sen jotenkin saisi sinne Tonti-rungon putkien alle tungettua. Vaan olisko sellaisessa sitten tarpeeksi tehoa. Itseä ei laturi tuossa paikassa ole häirinnyt. Kiilahihnaveto on helppo ja halpa sekä välityssuhde on helppo laittaa sellaiseksi että virtaa tulee. Laturi pyörii kaksinkertaisella nopeudella kampiakseliin nähden. Samassa kuvassa näkyy myös lämmitettävän laajakaistalambdan kaapeli joka menee koristelevyn alle. Lambda, varsinkin kylmäkäynnistyksen yhteydessä, on virtasyöppö. Tuolla ratkaisulla siirsin virtamurheet helposti menneisyyteen. Alkuperäisen anturin kohdalla on vain digitaalisen moottorinohjauksen anturit ja kiilahihnapyörässä niiden triggerinappi.

Tuossa T3:ssa oli sentään Boschin kunnollinen laturi alunperin. Saprisa ei sille pärjää eikä niitä voi vaihtaa erilaisen kiinnityksen vuoksi. Boschin latureita kyllä olisi hyllyssä.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #23 : Helmikuu 20, 2015, 23:42:24 ip »
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/kahvat-vivut-ja-kahvakumit/lampokahvat/koso-lampokahvat-street-2225mm-pituus-120mm

Tuollaisia olen asentanut myös useita omiin ja tuttujen pyöriin.  On helppo asentaa ja tehokkaat. Tupet voi kai asentaa myös sellaisenaan vaikka Stelvioon ja hyödyntää pyörän valmiudet.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #24 : Helmikuu 21, 2015, 07:34:40 ap »
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/kahvat-vivut-ja-kahvakumit/lampokahvat/koso-lampokahvat-street-2225mm-pituus-120mm

Tuollaisia olen asentanut myös useita omiin ja tuttujen pyöriin.  On helppo asentaa ja tehokkaat. Tupet voi kai asentaa myös sellaisenaan vaikka Stelvioon ja hyödyntää pyörän valmiudet.

Tällaiset tuli värkättyä Grisoon vuosi sitten, tyytyväinen ollut. Viisiportainen säätö eikä kuumenevaa vastusta. Vuosi sitten maksoi 59 €, inflaatio laukkaa  ;D
Kasi vee ei vee kasi

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #25 : Huhtikuu 07, 2015, 20:39:13 ip »
No nyt on kelmit paikoillaan ja säätökin toimii. Oikea puoli lämpiää aika vihaisesti mutta kunhan päästään ajoon niin katsotaan pitääkö vasenta puolta mahdollisesti eristää. Testattu vasta tallioloissa joten viimeinen sana tulee myöhemmin. Hiukan on hankalat käyttäää äkkiseltään ajotietokoneen valikon kautta.
 
Samalla muutin vajojen (2xH4) hölmön kytkennän. Siinähän toimi patkillä molemmat H4:kut ja pitkillä sitten syttyi lisäksi vain oikean puolen pitkän lanka eli paloi toinen pitkä molemmat lyhyet. Nyt toimii normaalisti. Muistelen, että jossakin valotestissä olisi Stelvion umpio sulanut kun toisessa lampussa paloi molemmat karvat.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Sami

  • Viestejä: 134
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #26 : Huhtikuu 09, 2015, 22:59:30 ip »
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/kahvat-vivut-ja-kahvakumit/lampokahvat/koso-lampokahvat-street-2225mm-pituus-120mm

Tuollaisia olen asentanut myös useita omiin ja tuttujen pyöriin.  On helppo asentaa ja tehokkaat. Tupet voi kai asentaa myös sellaisenaan vaikka Stelvioon ja hyödyntää pyörän valmiudet.

Tällaiset tuli värkättyä Grisoon vuosi sitten, tyytyväinen ollut. Viisiportainen säätö eikä kuumenevaa vastusta. Vuosi sitten maksoi 59 €, inflaatio laukkaa  ;D

Omaan Brevaan tuollaiset tuli asennutettua viime vuonna. Säätimeksi tilasin Guzzin oman painonapin Saksasta, taisi maksaa 20€. Lämpeää hienosti ja valitun tehon näkee suoraan mittaristosta, eli toimii ihan kuin Guzzin originaali settikin.
Breva V850
Vespa GTS 250ie

veerinki

  • Viestejä: 1
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #27 : Huhtikuu 10, 2015, 10:31:54 ap »
Itse ostin motonetista kahvoineen...hieman joutu viilaamaan, että sai päälle. mutta hyvin toimii ja maksoi noin 50€

rimpjar

  • Viestejä: 331
  • tuolla mennääntämä suvi
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #28 : Huhtikuu 10, 2015, 13:28:50 ip »
No tulipa yöllä kolmen hujakoilla ajettua töistä kotiin 75km ja mittari pyöri siinä -3 molemminpuolin ja hyvinpä nuo kätöset lämpimänä pysyi
ilman lämpökahvojakin eikä tarvinnut murehtia ohomeja eikä watteja.  ::)Muuten hyviä kesän alkuja sinne Suomeen. :)

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Stelvion kahvanlämppärit?
« Vastaus #29 : Huhtikuu 10, 2015, 20:50:00 ip »
No tulipa yöllä kolmen hujakoilla ajettua töistä kotiin 75km ja mittari pyöri siinä -3 molemminpuolin ja hyvinpä nuo kätöset lämpimänä pysyi
ilman lämpökahvojakin eikä tarvinnut murehtia ohomeja eikä watteja.  ::)Muuten hyviä kesän alkuja sinne Suomeen. :)
Noilla lapasilla kun alkaa etsimään jarrukahvaa voi kestää sen verran kauan että ehkä parempi kääntää sittenkin kaasukahvasta ;D - vai lepääkö sulla neljä sormea jarrulla koko ajan?
Kasi vee ei vee kasi