Kirjoittaja Aihe: Vanhojen urheilu Guzzien määrä suomessa? (V7 Sport, S, S3 ja Le mans 1..)  (Luettu 13646 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Koetin tutkiskella niukoilla Excel -taidoillani tuota viimeistä *.txt -muodossa liitteenä ollutta luetteloa. Sekavalta vaikuttivat näin maallikolle, mallimerkinnät. Tosiaan merkillistä että rekisteröitäessä ei ole kellään vakavampaa vastuuta siitä että merkinnät tulevat tarkasti oikein. Tämä on epävirallista uteliasta tutkimista kaikkine mahdollisine virheineen, sulut:(mallitunnus/kuutiotilavuus).  Hakasulkeisiin etsin muualta valmistusvuosia ja -määriä (karkeasti milloin valmistettu tehtaalla, ei siis ensimmäinen käyttöönotto).

V7 Sport (VK/748), 8 kpl  [1972-74, telaio rosso n.200, muut 879 kpl]
750S (VK1/748), 3 kpl  [1974-75, 1059 kpl]
750 S3 (VK2/748), 3 kpl  [1975-76, 927 kpl]

LeMans I & II (VE/844), 24 kpl  [I=1976-78, II=1979-80]
LeMans III (VF/844), 36 kpl  [1981-84]
LeMans IV-V (VV/948), 59 kpl  [IV=1985-87, V=1988-92]
V65 Lario (PT/644), 24 kpl  [1983-89]

1000S (VV/948), 2 kpl  [1990-93]

Daytona (KA/992), 5 kpl  [1991-95, 1024 kpl]
Daytona RS (RS/992), 1 kpl  [1996, 308 kpl]

Sport 1100 (KE/1064), 4 kpl  [1994-96, 1771 kpl]
Sport 1100i (KF/1064), 13 kpl  [1997, 1314 kpl]
Sport 1100 Sport Corsa (KF/1064), 1+? kpl,  [1998, 200 kpl]
 
V11 Sport (KR/1064), 23 kpl  [1999-2001]
V11 Sport (KS/1064), 3 kpl  [2002]
V11 Sport (KT/1064), 10 kpl  [2003-2005]
V11 LeMans (KS/1064), 5 kpl  [2001-2002]
V11 LeMans (KT/1064), 15 kpl  [2003-2005]
-
1200 Sport, 13 kpl  [2007-2014]
V7 Racer, 9 kpl

LeMansien (I-V) suuri määrä yllätti (119) ja Daytonat kuitenkin 6 kpl. V11 mallia 56 kpl, yllättävän paljon (23 kpl, 64%) ensimmäistä KR -sarjaa jossa oli lyhyempi akseliväli. KS = pidempi akseliväli ei kat, KT = viimeisin malli, kat. Suurilla katteilla varustettuja V11 LeMans malleja vain 20 kpl (36% kaikista V11 malleista).

Runkonumeroista:http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/gb_en_technical_moto-guzzi-frame-numbers.htm
Esitteitä: http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/gb_en_brochures.htm
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2015, 09:27:41 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Eikös pikkulohkoista Lario kuulu samaan kastiin? Kuitenkin kahdensadan huippujen pyörä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Lainaus
Lario kuulu samaan kastiin
4 -venttiilinen V65 Lario; merkinnällä "V65 LARIO-PT/643" löytyy 24 kpl. Kun miettii miten usein näkee LeMansin ja miten paljon niitä on rekisterissä tuntuu siltä että niitä on ehkä paljon henkilöillä joilla on harrastus laantunut ja pyörä pölyyntyy tallin nurkassa. Luulisi olevan saatavilla kohtuuhintaan aihioita Cafe Raceriksi.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2015, 23:19:27 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

ALi

  • Viestejä: 1 053
2-ventt. (?) V65 Larion teholappu on aika vaatimaton
http://www.gpperformance.co.uk/small_page.php?function=gallery_viewer&img_id=18
4-ventt. Lario on kyvykäs, mutta näkyy kärsivän pakoventtiilien pettämisen vaivasta
http://www.bike-urious.com/1986-moto-guzzi-lario-v65/
Olisiko siinä syy, että niitä on rekisterissä, muttei liikenteessä ?

p.s. Dynokäyriä (muidenmuassa) myös 1100 Sport ja 850 LeMans
http://www.gpperformance.co.uk/page_11.php?pgenme=brochures
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
2v ei ole Lario, sitä on tehty vain neliventtiilihatuilla. Pari tuhatta niitä tehtiin ja aika moni ehti katkoa venttiilinsä jo takuuaikana. Omani tiputti lautasen n. 20-25 vuotiaana. Olipa vielä alle kympin ajetut venttiilit, itse remontoin orkkisventtiileillä. Olisi pitänyt hommata vaikka Vesrahit tms. Todennäköisesti olisi kestänyt maailman tappiin vakiojousillakin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.