Monsterissa oli johto poikki, ei siis maavuoto.
Tuo on positiivisempi vika eikä sulake pala.
Sulakkeen palaminen kavaltaa että kyseessä on vika joka joutuu toisen virtapiirin tai rungon kanssa oikosulkuun.
30A sulake on vissiin suurin sulake pyörässä. (Järjestelmän pääsulake) Yleensä sulakkeiden koko eri virtapiireissä on 10A:n kahta puolen. Suurimpia kuluttajia ovat polttoainejärjestelmä, valot, lambdat ja jarrut.
Laitoin linkin kytkentäkaavioon. Siitä selviää minne 30A (31) sulakkeelta sähkö lähtee. Se sulake on siellä kaavion oikeassa alakulmassa eikä kauheasti tarvitse nähdä vaivaa minne kaikkialle siitä voimaa joutuu (pun. johdin). Valoreleitä ovat 5 ja 65. Välissä oleva 6 on optiorele. Se joko on tai ei riippuen siitä onko sumuvalot asennettu. Niistä lähtee johtimet ohjaustangon vasempaan yhdistelmäkatkaisimeen. Sieltä sitten asianomaiseen toimintoon (vihr. ajovalot) sekä merkkivaloille.
Huom! kuvan johdinvärit ovat eri värit kuin todellisuudessa. Oikeat värit löytyvät lyhenteiden mukaan.
Jotain kertoisi sekin kun ottaisi 5-releen irti ja katsoisi vieläkö sulake palaa. Jos palaa niin vika on virran syötössä releelle, jos ei niin vika on releen jälkeen. Saman voi tehdä myös releelle 65 mutta sen osalta on hieman monimutkaisempaa tulkita vian sijaintia. Ei toki ole pois suljettu että itse rele olisi rikki.
Joskus on etsitty vikaa pitkään. Syy oli sorvin lastu relepaneelin sisällä.
Minkäslaiset valomääräykset siellä päin maailmaa on? Voiko ajaa edes päivällä jos on valot pimeet?