Tervehdys foorumille.
Vihdoinkin yksi virstanpylväs saavutettu ja Guzzi on tallissa. Edellinen virstanpylväs oli HD ja se on kokeiltu ja ei ollut pettymys ollenkaan, joten Guzzille on rima asetettu kohtuullisen korkealle.
Pyörä on siis California 1100i EV vuodelta 1999 ja tuli minulle "projektina". Pyörä seissyt käsittääkseni menneen kesän eli ajettu viimeksi 2013 kaudella.
Akku on ladattu täyteen, sulakkeet ja releet katsottu hapettumien varalta.
Se mitä pyörä ei tee, on käynnistyminen. Mutta se mitä tekee ja on tsekattu on seuraavat:
- akussa virtaa
- uutta bensaa tankissa
- startti pyörittää nätisti ja puristukset tuntuu olevan kotona ja mekaanisesti kaikki tuntuisi olevan kohdillaan
- kipinä tulee
- suuttimet saa jaksotettua virtaa startatessa
- virrat kun kääntää päälle, käynnistyy bensapumppu ja tekee paineen, myös startatessa pumppu on päällä ja starttauksen jälkeen pumppu muutaman sekunnin päällä
- kun kylmänä starttaa, hörähtää käyntii ja sammuu välittömästi, uusi starttaus ja sama, kolmannella ja ehkä jopa neljännellä sama juttu. Sitten ei lupaakaan. Useamman tunnin seisotus, että mopo täysin "kylmä" ja sitten sama eli 2-4 ekalla starttauksella hörähdys ja sitten ei mitään
Seuraavat toimet on tänään:
- jotenkin selvittää polttoainepaine
- katsoa että tankki saa korvausilmaa (tankin korkkiin ei avainta eli kehys irti korkkeineen)
- starttipilotin avustuksella starttaus jolloin saa varmuuden onko syynä kipinä- vai polttoaineongelma
- jalkatuen sähköt, ainakaan mittaristossa ei pala mitään valoa on jalka ylhäällä tai alhaalla, tosin ei ole ohjekirjaa että tietäisi pitääkö jokin valo palaakaan?
Tulisiko jotain ideaa arvon konkareilla mitä vielä voisi koittaa?
Onneksi ajokausi on vielä pitkällä eli kerkiää kiroilemaan ja nakkaamaan jakoavaimet pellolle vielä monta kertaa ennen kuin voi tien päälle päästä.
Yksi kysmys on olisi mikä on led-poltin, joka on vasemman sivuposken takana ecun vieressä? Siitä oli toinen johto irti ja kun hetken tutkin niin oli toinenkin johto irti. Ecun vieressä myös 3-napainen liitin irrallaan, onko tällä jokin syvempi tarkoitus?
On kyllä omaan silmään upean oloinen pyörä ja uskon että ajokaan ei tuota pettymystä
Kiitos hyvästä foorumista, josta on löytynyt jo tietoa vaikka kuinka paljon. Pyöriä on ollut ties mitä kuttaperkka-singereitä, vanhaa tuutti-hondaa ja katuenskoja, puhumattakaan lapsuuden motocross-pyöristä. Mutta jotenkin vaan nuo customit viehättää, ehkä on vähän sellainen laiskanpulskea kaveri, jolla ei ole kiire ja voi ajaa rennosti nauttia matkateosta

Juha, Mäntsälä