Kirjoittaja Aihe: Californiasta caferacer  (Luettu 52947 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #15 : Lokakuu 30, 2014, 19:40:39 ip »
Heh, taidan laittaa pari tuommoista kartiopönttöä Sääksjärvi Trikeen. Jos on liian tukkoinen niin vanha konsti käyttöön: teroitetaan rautakagesta se ohuempi pää ja sillä pikkuisen tökätään pöntön peräreiästä sisään. Eiköhän se siitä ala hengittämään. Ei ole pahasti hinnankiroissa. Kiitos vinkistä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #16 : Lokakuu 30, 2014, 20:09:25 ip »
Suht hoikka kanki saa olla. Tuo ulostulon reikä on yhden tuhdin sormen kokoinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #17 : Lokakuu 30, 2014, 21:18:20 ip »
Tuota menetelmää meikäläinenkin käytti  60-luvulla T110:n pönttöjä "avartaessa"    ;D
Titaniumin kuski

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #18 : Lokakuu 30, 2014, 21:48:48 ip »
On siitä sivistyneempikin ja koneellistettu metodi: hitsataan puolen metrin 10mm pyörätanko jatkeeksi 13mm lierioporaan. Toki voi koittaa aloittaa pienemmälläkin poralla jos ääni pelottaa. Sikäli hyvä että tuossa putkessa ei ole e-hyväksyntää niin ei tule tehdyksi laittomuutta jos sitä sitten käyttää liikenteessä 80-luvun pyörässä.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #19 : Lokakuu 31, 2014, 18:28:42 ip »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #20 : Lokakuu 31, 2014, 18:39:51 ip »
Nätisti tehty mutta mielestäni tässäkään rakentelussa ei ole funktiota: nappularenkaat mutta normi jousitus lyhyillä joustoilla eikä runkoa ole sovitettu aiheen mukaiseen käyttöön. Miksi edes vaivautua. Sama pyörä katurenkailla olisi ihan toinen peli: rähinää asfaltille. Jokainen joka on enduro- tai crossirenkailla yrittänyt ajaa asfaltilla on huomannut että ei oikein etene. Sorapinnalla nappulakumi on kohdallaan mutta silloin tarvittaisi myös vastaavia ajo-ominaisuuksia. En kykene ymmärtämään tämmöisiä tekeleitä.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #21 : Lokakuu 31, 2014, 19:05:05 ip »
Tyyli ennen terveyttä...
Tuommoinen katutekele nappularenkailla näyttää kuvassa hyvältä (ainakin minun mielestä).
Toiseksi ne vievät aatokset sinne oikeiden moottoripyörien aikakauteen, kun pyörän käyttötarkoitus selvisi renkaisiin katsomalla ;)

Se on totta, että katujousitus hiekkatiellä ei ole hyvä yhdistelmä, eikä myöskään kovin pitkäikäinen, koska montut lyö käsille aika rankasti ja tärinä on melkoinen.
Toki rauhallisesti ajaen ja kuopat kiertäen sielläkin pärjää oikein mainiosti.
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #22 : Lokakuu 31, 2014, 19:38:23 ip »
Tuo katumopo nappuloilla on ollut jo vuosia muoti-ilmiö. On jo niiiin nähty. Innoittajina tuossa tyylissä oli alunperin scramblerit ja ameriikkalaisten ovaalimopot, flattrackerit.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #23 : Lokakuu 31, 2014, 21:15:11 ip »
No joo. Onhan nuo nappularenkaat kieltämättä ihan kivan näköset katuvehkeessä. Ei vaan mun juttu. Jotenkin raskaan näkönenkin tuo rakennelma on. Minä tykkään enempi näistä: http://www.kaffee-maschine.net/html/en/html/home.php

Tässä tämän viikon kohokohdat. Keulan yläkolmion muokkaus. Vielä pitää hinkata lisää ja nuo reijät tuosta päältä tukkia. Vaan eikö se siitä. Jos kertoisin kuinka paljon aikaa tähän mennessä tuon kanssa on käytetty niin pidettäisiin varmaan hulluna. Vaan empä kerro.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #24 : Lokakuu 31, 2014, 21:46:28 ip »
Sen olen itse huomannut että kiillotuskoneen käyttö on ulkoilmahommaa. Olen siihen vehkeeseen imurinkin sovittanut mutta silti vahan ja alumiinin sekainen rättipöly on vallitseva pinnoite tasoilla kun on valmista. Muuten ihan antoisaa hommaa.

Itse arvostan kiillotettua alumiinia korkealle. Hyvin tehtynä se on varsin kestävää. Riippuu tosin alumiinin laadusta. Japsipyörien alumiiniosissa ei kiilto pysynyt. Esimerkiksi vuonna 1996 kiillottamani Marchesinin vanteet ovat edelleenkin kiiltävät.
Alumiinin kiilto on jotenkin syvempi verrattuna kromin kiiltoon. Krominen osa näyttää silmissäni aina halvalta. Riippumatta hinnastaan. Ruostumattoman teräksen kiillottaminen on vielä antoisampaa ja kiilto on syvä ja hyvä. Kromattu muovi on säälittävän ja itkettävän rajalta.

Vietkö kolmion hitsarille vai laitatko reikiin alumiiniset tapit kierteellä ja sen jälkeen rakojen taonta umpeen? Vai molemmat mutta niin että tigillä vain vähän sulatellaan?

Tuommoisen koneen värkkäilin kun kaupalliset laitteet osoittautuivat vähän mopoiksi kun oikein kiillottamaan ryhdytään. Tällä voi siirtää alumiinia kohtaan jossa on lovi tai huokonen tai tasata purseita tai pyöristää teräviä kulmia: http://www.motomatti.fi/2013/08/bling-bling-kone.html

Talvimallin rukkaset pitää olla ja iso ämpäri vettä...

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #25 : Lokakuu 31, 2014, 22:10:55 ip »
Vietkö kolmion hitsarille vai laitatko reikiin alumiiniset tapit kierteellä ja sen jälkeen rakojen taonta umpeen? Vai molemmat mutta niin että tigillä vain vähän sulatellaan?

Sama joka maalaa rungon saa hoitaa nuo reijät... miten parhaaksi katsoo. Kun ei oma taito riitä niin pitää ulkoistaa.

Samaa mieltä kiillotetusta alumiinista. Hienoa ja kestävää pintaa. Ainakin guzzissa käytetty. Valitettavan usein vaan maalattu piiloon.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #26 : Lokakuu 31, 2014, 23:30:34 ip »
Se on vieläpä helpompaa saavuttaa,  kuin kromipinta tai kiillotettu rosteri.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #27 : Marraskuu 02, 2014, 06:42:47 ap »
On se hieno  ,se kaffeemaskine. Mutta ohjaustangon korkeus suht. satulan kork. ja jalkatapit , meinaan jos sä haluat ajaa vähän pitempiä matkoja
caferacerilla.
Tietääkö jos vilkkusysteemi olisi hyväksytty Suomessa- kun ei oo takavilkuja? Ja missä akun paikka tällä m-pyörällä? Oon väh. tyhjännäköinen keskiosa
tällä mpllä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2014, 21:02:16 ip kirjoittanut Guzzr »

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #28 : Marraskuu 21, 2014, 20:34:54 ip »



Sama joka maalaa rungon saa hoitaa nuo reijät... miten parhaaksi katsoo. Kun ei oma taito riitä niin pitää ulkoistaa.

Samaa mieltä kiillotetusta alumiinista. Hienoa ja kestävää pintaa. Ainakin guzzissa käytetty. Valitettavan usein vaan maalattu piiloon.
[/quote]

Missä mennään raaserin osalla .. ??


MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #29 : Marraskuu 21, 2014, 21:31:02 ip »

Missä mennään raaserin osalla .. ??


MR

Eipä tässä paljoa kertomista, katosta roikkuu. Pikku hiljaa. Tällähän ei ole kiirus.

Jotaki kuitenkin, alarunkoputkia kokeilin tänään miltä näyttää jos olisivat moottorin värisenä. Niinkun saksmannit tuntuu tekevän. Ei ehkä paha? Rungosta otin viime lauantaina korvakkeita pois noin pari kiloa. Joko tuo runko on kovaa tavaraa tai mulla on paskoja laikkoja mutta laikat meni loppuun aika joutua.

Viikolla tuli mieleen että mihinkäs takavalo ja kilipi tulee kiinni. Sovittelin sitten kalin vakio takaloksua. Kuvassa suurinpiirein asemissa. Siitä voi saada ihan käypäsen kamppeen. Ehkä. Samoin etuloksu, jos semmonen nyt edes tarvitaan. Hyllyltä löytyi tuuttihondan loksu josta voisi ihan sopivan saada aikaseksi.

Sähkövermeet ei meinaa sopia mihinkään piiloon. Tankin alla ei ole tilaa. Akku menee perinteisesti vaihdelootan alle. Sinne voi tuurilla jäädä sen verran tilaa että saa nuo sytkäpoksit yms sekaan.

Moottorille en tee tässä vaiheessa mitään. Nokkakopassa kaikki oli ok ja väkkärä käy nätisti niin mitäpä sitä avaamaan. Sitten kun muuten on kunnossa niin vois kokeilla erimoista nokkaa yms.

Ne yläkolmiossa olevat reijät sai myös tarkoituksen: Niihin istutetaan varoitusvalot.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125