Kirjoittaja Aihe: Californiasta caferacer  (Luettu 52946 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #30 : Marraskuu 21, 2014, 22:22:51 ip »
Alaputket kokonaan pois..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #31 : Tammikuu 10, 2015, 16:06:48 ip »
Tässä joutessani kun osia oottelen niin pistin irto-osat puntariin. Tavoite on päästä alle 200kg valmiin kapineen kanssa ja mitä enempi alle sen paree. Tässä näitä, ovat kyllä ihan noin lukuja henkilövaakalla mitattuja.

-runko 17kg
-takahaarukka+iskarit 10kg
-vaihteisto 14kg
-perä 7kg
-moottori+kytkin (ilman laturia) 61kg
-Keula (sis. vanteen renkaineen, sarvet, yms koko paketti) 29kg
-takarengas jarrulevy yms kiinni 19 kg
-sekalainen osalaatikko 5kg
-pakoputket noin 9kg

Noista tulee yhteensä noin 171kg. Startti, johtosarjat, jarrusatulat yms vielä päälle. Jos niille laskee vaikka 20kg yhteensä niin ollaan 191 kilossa. Voi se jopa jäädä alle tavoitteen ;D.

7/33 perä löytyi MotoMatin purkuosalaarista alkuperäisen 8/33 tilalle. Toivottavasti tuo välitys vähän herättää kulkua, se vakio 1100 calin perä kun on persiistä. Nokka-akseli menee vielä jossain välissä vaihtoon mutta tuskin vielä ensi kesäksi.


HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #32 : Tammikuu 10, 2015, 20:19:38 ip »
Minkälaiset sarvet tähän Cafeforniaan tulee? Vois toimia hyvin suht suoralla "tavallisella" tangolla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #33 : Tammikuu 10, 2015, 20:58:10 ip »
Isolohko-Tonti-runkoisen perät: Välityksiä: 7/33, 8/33, 9/32, 11/32, joitakin muitakin muistaakseni on mutta ei siviilimalleissa. Tarkemmin tietänevät JLMeccanicalla.

Nyt on ehyt peräkotelo hyllyssä. Laitan siihen uudet sisäkalut tilauksen mukaan. Tuskin itse tarvitsen. Perä on siis uudemman Cali III -sarjan perä . (8/33 -95) Akseliholkkia vaihtamalla siitä saa vanhempaankin Cali III-malliin (-80 -luku) sopivan sekä sisäkalut kokonaan vaihtamalla sopivan sekä Carcano- että kaikkiin Tonti-runkoisiin. Lukuun ottamatta Bellagiota. Löytyy myös käytetty, hyvin pidetty ja tarkastettu Stonen perä tarvitsevalle.

Edit: korjasin eiliset ajatus- ja kirjoitusvirheet.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2015, 12:35:21 ip kirjoittanut motomatti »

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #34 : Tammikuu 10, 2015, 21:17:02 ip »
>>Noista tulee yhteensä noin 171kg. Startti, johtosarjat, jarrusatulat yms vielä päälle. Jos niille laskee vaikka 20kg yhteensä niin ollaan 191 kilossa. Voi se jopa jäädä alle tavoitteen ;D.<<<

Jos menee tiukille, kytkimestä ja vauhtipyörästä saa helposti muutaman kilon pois.
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #35 : Tammikuu 10, 2015, 21:45:04 ip »
Lainaus
Jos menee tiukille, kytkimestä ja vauhtipyörästä saa helposti muutaman kilon pois.

Kylän parempi sorvari ottaa helposti vauhtipyörästä painoa pois. Ainakin kilon verran on tosi helppo ottaa. Toisaalta Calipohjainen tasainen käynti heikkenee kaasutinpyörässä tyhjäkäynnillä.

Toinen etujarru pois ja 320mm levy toiselle puolelle niin kevenee eikä tarvi tinkiä tehosta. Noin kevyellä pyörällä. Akkuvalinta keventää merkittavästi. Starttimoottorin vaihto: Bosch -> Valeo. Perävaihteesta pois kumikytkin ja suoraveto tilalle. Voi tehdä alkuperäisosia soveltamalla. Perävaihteen turha laippa pois. Pakokäyrät alle millin rosterista ja alumiivaimentimet. Hiilikuitu olisi kevyt mutta hinta/kestävyys ei ole paras. Rungon takakolmion takaa vaakaputket pois. Alumiinirunkoiset takaiskarit. Tässä tapauksessa kuljettajaa eli omistajaa ei ehkä tarvitse viedä katkolle tai tai laihdutusklinikalle. Vaihtoehtona rouva kuskiksi.






TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #36 : Tammikuu 10, 2015, 22:06:09 ip »
Tuon kokoiseen pyörään kaksi isoa levyä eteen. Niistä on turha kevennyksen nimissä tinkiä. Calista ei oikeasti kevyttä saa, joten yhden levyn poistaminen on toisarvoista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #37 : Tammikuu 11, 2015, 12:51:55 ip »
Rungon painosta voi tinkiä jonkin verran jättämällä alaputket kokonaan pois. Polkimille ja jalkatapeille kevyt alumiinirakennelma vaihdelaatikon alakorvakkeen tietämille ja siitä taapäin. Muistaakseni nuo alaputket kaikkine korvakkeineen ja polkimineen painoivat yli 5 kg. Punnitsin kun tein Sääksjärvi Trikeä. Siinä kun painon kanssa oli todella tiukkaa.

Lainaus
Calista ei oikeasti kevyttä saa, joten yhden levyn poistaminen on toisarvoista.
Riippuu tietysti siitä millainen jarruteho oli aikaisemmilla kahdella levyllä kaksimäntäisillä puristimilla verrattuna yhteen isoon levyyn ja nelimäntäiseen puristimeen. Toki kahdella 320 mm levyllä ja kahdella nelimäntäisellä puristimella saa vaikka rata-jarrut aikaiseksi vaan korreloiko se enää Californian tehojen kanssa.....

Ehdotukseni yhdestä levystä nelimäntäisellä puristimelle sisälsi hiljaisen tiedon siitä että alkuperäinen jarrukahvamekanismi riittää sen käyttöön. Varsinkin kuin letkut laittaa teflonista. Tulee tunnokas ja kevytkäyttöinen jarru. Tuplalevyllä ja nelimäntäisillä ei kahvasylinterin teho enää riitä. Se riittää kyllä alkuperäisille etujarruille molemmin puolin jos aikeena on vain integroinnin poisto. Muissa tapauksissa on edessä myös kahvasylinterin vaihto.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2015, 14:28:52 ip kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #38 : Tammikuu 11, 2015, 13:57:51 ip »
Pyörän teholla ei ole mitään merkitystä pysäytysvoimaan. On ihan sama onko 200 kiloisessa pyörässä 50 vai 200 heppaa. Sillä tehottomalla Californian moottorillakin pääsee riittävää kyytiä, että jarruja tarvitaan.
Sinänsä ei ole juuri järkeä jarrutehon kannalta säilyttää Calin omaa pääsylkkyä. Ja miettiä riittääkö sille ja tälle puristimelle. Ebayssa ja purkaamoilla on edullisia sylintereitä joiden tehoa ja tuntumaa ei tarvitse arvailla. Tuollaisella pikkumäntäisellä, vanhan mallisella sylinterillä ehkä saa riittävän tehon, mutta se tulee kyllä tuntuman ja kahvan liikkeen kustannuksella.
Mutta mitä kukin pitää tärkeänä ja tarpeellisena pyörässään.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #39 : Tammikuu 11, 2015, 19:28:58 ip »
Tuohon etujarruun.
Otetaan esimerkiksi Ducati 750SS
VM 1992-1993 oli  Brembo Single  320 mm disc 4 piston caliper
Ja siitä eteen päin  Brembo 2x 320mm discs 4 piston calipers
Pyörän paino ei juurikaan muuttunut (n. 175kg).

Oisko myöhemmin hokastu, että kaksi jarrua on komeempi paketti keulalla.
Tuo Brembon 320mm levy ja nelimäntäsatula on todella yleinen etujarrupaketti Italopyörissä. Joten se ei voi olla huono.
Mie laittasin vain yhden etujarrun
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #40 : Tammikuu 11, 2015, 20:11:40 ip »
Jackalissa ja Stonessa on myöskin vain yksi levy edessä. Se ei ole kaksipäällä matkavarustuksessa ajettaessa riittävä mutta kokemuksieni mukaan yksin ajaen riittää äkkinäisempäänkin pysähdykseen melko kovasta vauhdista. Samalla jarrulla varustettu ja kevennetty yhden hengen pyörä pysähtynee riittävästi jos ei ole rata-ajotarkoitusta. Samaten pyörivän massan vaikutus vähenee eli ohjaus on tunnokkaampi. Mutta annetaanpa Ikkalan tehdä valintansa itse. Eiköhän hänellä jo ole melkoisesti kokemusta moottoripyörällä ajosta.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #41 : Tammikuu 13, 2015, 23:53:15 ip »
En ole ajatellut tämän vehkeen jarrulle tehdä mitään, ainakaan vielä. Ne on mun mielestä jopa hyvät. Laikat alkaa toki olla jo vähän kuluneet, alkuperäiset kun ovat. Samoin letkut on alkuperäiset, ne saatan vaihtaa. Mutta jos parempaa jarrua tarvin niin sitten lähen sportilla. Ei se sen vaikeempaa ole ;D

Minkälaiset sarvet tähän Cafeforniaan tulee? Vois toimia hyvin suht suoralla "tavallisella" tangolla.

klippoonit.

Tuo 2-levyisen kytkimen laitto on aina yhtä romanttista hommaa... Pitäis vaihtaa useemmin että muistaisi konstit. Mutta menihän se sinne. Lopulta ihan sovinnolla. Unohdin vaan tilata ne parit O-renkaat sinne vaihteistoon tuon vetorattaan taakse, ..kele. Huomenna pitää käydä naapurissa josko löytyisi.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #42 : Helmikuu 13, 2015, 21:15:09 ip »
Härregud, sehän käy! ....Mikään muu ei sitten toimikkaan mutta mitäs pienistä.... startinpäästä se käyntiinkin piti laittaa...

Pientä luomisentuskaa on ollu havaittavissa, kun ei huvita niin ei vaan huvita. Mutta nyt tuntuu että vois taas olla virtaa rassailla. Ei tästä kevääseenkään ole kun hujaus.

Aika hyvä ajoasento siihen taitaa tulla, siis sillälailla perverssillä tavalla. Ehkä noi jalkatapit olisi saanu olla vieläkin taaempana. Nyt on lemans2 tarozzin satsi kiinni.

Viikonloppuna tuuppaan kaikki romut tallista ulos ja teen suursiivouksen. Ties mitä on hukassa ja hätinä sekaan sopii.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

vepu

  • Viestejä: 94
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #43 : Helmikuu 26, 2015, 08:54:41 ap »
Tästä tuli todella hieno vehje. Kunnon DIY-Cafe. Tykkään

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californiasta caferacer
« Vastaus #44 : Helmikuu 26, 2015, 10:12:33 ap »
Lampun korvat toisin päin, niin tippuu tuo umpio alemmas. Onko sulla etulokaria tuohon?
Hyvä pyörä, parempi mieli.