Kirjoittaja Aihe: X/H putki  (Luettu 9848 kertaa)

pukn

  • Viestejä: 41
X/H putki
« : Lokakuu 17, 2014, 18:54:16 ip »
Mikä ton X tai h putken merkitys ja vaikutus pyörässä on? Olen ajatellut poistaa Triumphista katin ja ovat  tehneet mailmalla tilalle x putken. Voisiko tuohon tehdä suorat putket? Alkukäyrien alapuolella on jo yksi ohut yhdysputki, tämän vieressä on lamba-anturit.

Jännä kun olen kysynyt Triumph foorumilla eri asioita niin ei siellä vastaa kukaan. Muutama viesti ilmestyy viikon aikana johonkin ketjuun. Täällä sentään keskustellaan asioista, siksi täällä vielä roikunkin vaikka ei ole enää guzzia.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: X/H putki
« Vastaus #1 : Lokakuu 17, 2014, 19:21:54 ip »
Oikein mitoitettuna toimii kyllä. Tasaa pakopulpakopulsseja. Huomaa tasaisemmassa käynnissä ala- ja alakeskikierroksilla. Yläkierroksilla ei ole persuuksilla aistittavissa. Tehtaan oma versio sulla kyseessä, niin veikkaan tuota jopa mietityn. Mutta voi kyllä vaihtaa kahteen piippuunkin. Isot kuutiot tasoittavat h-putken puuttumisesta johtuvia kevyitä oireita.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

pukn

  • Viestejä: 41
Vs: X/H putki
« Vastaus #2 : Lokakuu 17, 2014, 19:30:25 ip »
Tuossahan on siis iso möhkäle väliäänenvaimentimena jonka sisässä katti on. Parempaa äänimailmaa haen sen poistolla. Kuulema tuon äänenvaimentimen sisuksenkin voisi poistaa ja laittaa pelkät kuoret takaisin. Ei vaan huvita ajaa isolla pyörällä mikä kuulostaa ompelukoneelta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: X/H putki
« Vastaus #3 : Lokakuu 17, 2014, 19:39:23 ip »
Veikkaan, ettei röntön poisto ainakaan ääniä huononna. Nuo välikanisterit, varsinkin katilliset, on melko tukkoisia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

pukn

  • Viestejä: 41
Vs: X/H putki
« Vastaus #4 : Lokakuu 17, 2014, 19:42:33 ip »
Joo ja kun parantaa imupuolta ja mahdollisesti äänenvaimentimia niin alkaa tehotkin tuntumaan. Niin penkitystä unohtamatta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: X/H putki
« Vastaus #5 : Lokakuu 17, 2014, 20:36:53 ip »
Jos vaan pakopuolta rassaa, niin ei tarvi penkitystä. Jos tosiaan myös imupuolta rukkaa, niin sitten on merkitystä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: X/H putki
« Vastaus #6 : Lokakuu 17, 2014, 23:06:05 ip »
EVVK
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: X/H putki
« Vastaus #7 : Lokakuu 17, 2014, 23:27:56 ip »
 ??? Mistä moinen?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: X/H putki
« Vastaus #8 : Lokakuu 18, 2014, 14:02:40 ip »
Huumoria. Mielestäni Guzzeissa riittää tarpeeksi ilmiöitä pohdittavaksi tällä foorumilla.
Forza Moto Guzzi!

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: X/H putki
« Vastaus #9 : Lokakuu 18, 2014, 14:39:21 ip »
Lainaus
ei siellä vastaa kukaan
Joskus olen kurkannut suomalaista Aprilia foorumia ja ihmetellyt samaa juttua. Melko kuollutta, kysymykseen ei ehkä kukaan osaa/vaivaudu vastaamaan. Mikä tekee Guzzifoorumista "poikkeavien bileet" ?  Onhan niitä muitakin pieniä "niche" -merkkejä eikä kaikki harrastajat ole ärhäkkäitä pojankloppeja niilläkään? Jotenkin Guzzit vetävät kai humaania porukkaa puoleensa :).
V11 - it defines you.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: X/H putki
« Vastaus #10 : Lokakuu 19, 2014, 00:32:02 ap »
Mikä tekee Guzzifoorumista "poikkeavien bileet" ? Jotenkin Guzzit vetävät kai humaania porukkaa puoleensa :).
Jospa se on se intohimo, jolla Guzzit on tehty. Non bulk product ! Hyvä fiilis tarttuu omistajiinkin.

Tuosta niin väliputkesta, että liitekuvan mukaisella väittää Calin kulutuksen olevan 4L/100km rauhallisessa maantieajossa. Liekö sitten totta vai ei, mutta väännön lisäystä sillä on ilmeisesti haettu.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: X/H putki
« Vastaus #11 : Lokakuu 19, 2014, 11:02:52 ap »
Stoneen vaihdoin joskus änkkärit "vähän" avarampiin. Äänet olivat hienot. Soundi oli kohdallaan. Mutta - Nurmen Make "lisäsin vähän ruiskutusta ja seosta" -homman jälkeen pyörä oli paljon parempi ajettava. Rekan ohikin meni hups! ja muutenkin kulkeminen muuttui posetiivillisempaan suuntaan. No, bensankulutus vähän lisääntyi, mutta sillä niin väliä...Hauska maksaa aina...

Joten ihan pelkkä pakoröörien vaihto ei anna parasta mahdollista muutosta. Ainakaan minusta. Asiantuntijat saavat olla eri mieltä. ::)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: X/H putki
« Vastaus #12 : Lokakuu 19, 2014, 11:29:48 ap »
Californian kohdalla olisi vakioputkillakin tarvetta ruiskun päivittämiseen. Avarat putket vain tuovat tarpeen paremmin esille.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: X/H putki
« Vastaus #13 : Lokakuu 19, 2014, 13:49:49 ip »
En ole penkittänyt ja tuskinpa sitä teenkään, mutta Bellagio on kuin toinen (sportti)pyörä, kun siihen vaihdettiin Mistralin putket ja KN:n ilmansuodin.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: X/H putki
« Vastaus #14 : Lokakuu 19, 2014, 16:31:36 ip »
Pakoputkien kanssa touhunneet tiesivät minulle kertoa että mitä lähempänä pakoventtiileitä väliputki sijaitsee niin sitä korkeaviritteisemmasta moottorista on kysymys. Tosin putken laittaminen lähelle pakoventtiileitä ei tee moottorista korkeaviritteista.
Itse olen pyytänyt apuja asiaan aikoinaan tekniikan opiskelijoilta. Kyseisessä tapauksessa heidän laskentansa, annettujen arvojen perusteella, antoi mekaanisesti ahdetulle Centaurolle n. 6000 rpm tietämillä väliputken paikan heti pakokäyrien alkuun. Toinen yhdistäjäkohta on heti alkukäyrien jälkeen mutta sitä laskelmat eivät huomioineet. Sama vaikka olisi suoraan ulkoilmaan puhaltanut.

Liitteenä kuva asennuksestani. Valitettavasti jakohihnakoteloiden vuoksi joutui hiukan tinkimään matemaattisen mallin mukaisesta paikasta noin 10cm myöhemmäksi. Voimaa on kuitenkin omaan käyttöön riittävästi.