Kirjoittaja Aihe: Takuukorjaus  (Luettu 7245 kertaa)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Takuukorjaus
« : Syyskuu 24, 2014, 20:59:15 ip »
V10 johdinsarja uusittiin myyjäliikkeen oman takuun perusteella. Syynä huono maakontaktin aiheuttama sulaminen. LM IV:ssä vika paljastui liikkeestä pois vietäessä, että työntötanko oli hypännyt pois kupistaan ja työnsi venttiilin raolleen. Siksi kävi suht vaivattomasti yhdellä pytyllä. Hiko vei pyörän Pro Bikeen, jossa Keijo Ruuskanen laittoi sen kuntoon.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2014, 08:29:52 ap kirjoittanut kaide »
Forza Moto Guzzi!

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #1 : Syyskuu 24, 2014, 21:20:20 ip »
Sporttiin tuli takuuaikana takavalo (vettä sisällä) , pensapumppu/anturihässäkkä (turhaan) ja bensaputki tankilta ruiskuille. Viimeksi mainittu hinkkasi ittensä puhki ilmanputsarikoteloon. Samaan takuukorjaukseen kuului puhelimitse pyörän purku tanskalaisen moottoritien varteen. Kiitos siitä Makelle.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #2 : Syyskuu 25, 2014, 08:30:49 ap »
Kirjoittakaan lyhyt tarina viasta tähän, niin ei painu heti unholaan.
Forza Moto Guzzi!

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #3 : Syyskuu 25, 2014, 08:45:32 ap »
Cali II, toisen etuteleskoopin (yläputki) pinnoite irtosi "Stefan hankausalueelta" uusi putki tuli Piikkiöstä ,vaihdoin itse.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #4 : Syyskuu 25, 2014, 10:52:53 ap »
NTX 750 pakoventtiilien seetit eivät olleet koneistettu oikein. Tyyppivika. Korjaus merkkihuollossa odottaessa. Saman pyörän sytytysanturi vaihdettiin takuuseen kun toinen tulppa ei aika-ajoin kipinöinyt. Kuulemma tyyppivika myös. Osa vaihdettu merkkihuollossa odottaessa. Sen jälkeen ei vikoja takuuaikana.

Breva 1100 vasen etulevy nypytti. Vaihdoin maahantuojan toimittaman uuden paikalleen itse. Takasinkutsu perävaihteen vaihdon vuoksi. Tehty merkkihuollossa odottaessa.

Yhdenkään takuuaikaisen vian vuoksi ei ole mennyt ajopäivääkään hukkaan pientä odottelua lukuun ottamatta. Kumpikaan pyörä ei ollut vikaantunut niin paljoa etteikö ajamaan olisi pystynyt.

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 513
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #5 : Syyskuu 25, 2014, 14:12:18 ip »
Etujarrulevyt kieroiksi heti alkuun. Samoin takuuaikana toinen sylinteri vuoti öljyä lahkeelle. Syynä joku kannen öljykanava, joka korjattiin merkkihuollossa. Seuraavana kautena vika uusiutui, jolloin Piikkiössä vaihdettiin ko. kavana uuteen. Korjautui sillä. Bensamittari näyttää 3/4 vaikka tankki on täynnä. Ei kuulemma kannattanut korjata (takuuaikana), koska on anturin tyyppivika (Ikkalalla anturi tai koko hässäkkä vaihdettiin mutta vika säilyi?). (Takuuajan jälkeen kuluvana kautena kardaanin ristinivel meni uusiksi, joskin vika oli alusta alkaen, mutta kun ei tajua kaikkia ääniä vioiksi niin sitten ei tajua). Siis aika paljon häikkää näin vähillä (42 tkm) kilometreillä. Guzzia ennen oli 22 vuoden aikana 7 muun maalaista välillä aika vanhaakin pyörää, joissa yhdessäkään ei ollut yhtään vikaa. En halua aloittaa tästä keskustelua, kunhan vaan mainitsen. Silti pidän tätä nykyistä parhaana eikä tule heti vaihtumaan.  

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #6 : Syyskuu 25, 2014, 14:22:23 ip »
Huoltokirjassa merkintä, että Nevadan (-04) mittaristo on vaihdettu takuuseen melko uutena.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #7 : Syyskuu 25, 2014, 20:35:25 ip »
Huoltokirjassa merkintä, että Nevadan (-04) mittaristo on vaihdettu takuuseen melko uutena.

Sama juttu mulla aikoinaan: matkamittarissa oli jokin langanpätkä. ???
Vaihdettiin liikoja kyselemättä.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #8 : Syyskuu 25, 2014, 20:46:51 ip »
Siis joku roska sisällä?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pithecus

  • Viestejä: 51
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #9 : Syyskuu 26, 2014, 18:01:18 ip »
Stoneen vaihdettiin moottorin lohko takuuseen maalipinnan kuplimisen takia. Uusi ei ollut yhtään parempi. Ilmeisesti niiden vaihtaminen sitten lopetettiin. Viime talvena maalasin moottorin itse. Ainakin kesän ajelut on kestänyt.
Grisoon vaihdoin yhden anturin takuuseen, oliskohan ollut öljyn paine.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #10 : Syyskuu 26, 2014, 20:02:07 ip »
Bensamittari näyttää 3/4 vaikka tankki on täynnä. Ei kuulemma kannattanut korjata (takuuaikana), koska on anturin tyyppivika (Ikkalalla anturi tai koko hässäkkä vaihdettiin mutta vika säilyi?).  


Se mun bensamittarin anturi ( samassa paketissa pumppu+filtteri) uusittiin 30tkm kohdalla samasta 3/4 syystä. Viikon taisi näyttää oikein sen jälkeen. Eli on ominaisuus eikä vika ;D.

Samoin takuuaikana toinen sylinteri vuoti öljyä lahkeelle. Syynä joku kannen öljykanava, joka korjattiin merkkihuollossa. Seuraavana kautena vika uusiutui, jolloin Piikkiössä vaihdettiin ko. kavana uuteen. Korjautui sillä.

Mikähän tuo oikeen oli? Äkkiää en keksi tuommosta paikkaa mistä voisi noin vuotaa mikään öljykanavaa. Vai eihän se ollu juuri tämä mikä kuvassa...?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2014, 21:57:42 ip kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

KariL

  • Viestejä: 103
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #11 : Syyskuu 27, 2014, 07:06:28 ap »
Cali vm. 2010, takuu 4 v, ajettu n. 45tkm; Vaihdelaatikon stefa (kardaani) vaihdettu n. 20tkm, ohjausiskari (ei säädettävä) samoilla tienoilla, hikoilee taas. Asentotunnistimen anturin liitos tiivistetty (hikoilee taas).
Keväällä paloi ö-paineen valo huollon jälkeen, painetta oli (mitattu), alko toimimaan n. 50kmn ajon jälkeen - eilen (n 3kk jälkeen) kertoivat, että menee takuuseen. Sen sijaan pahasti pykinyt huohotusletku (siellä tankin alla) ei kuulema kuulu takuun piiriin (maahantuoja tarkistanut asian tehtaalta).

KL

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #12 : Syyskuu 28, 2014, 18:32:49 ip »
Siis joku roska sisällä?

Joo, paksu valkoinen langanpätkä, joka sekoitti numeroita. Outo juttu sinänsä.
Emeritus-guzzisti

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 513
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #13 : Syyskuu 30, 2014, 14:29:36 ip »
Jotenkin jäin käsitykseen, että kanava oli kannen sisällä. Jäähdytysrivat oli aivan öljystä märät. Make sanoi, että metallinen putki oli littaantunut, joten vaihtoi sen uuteen. Mutta toisekseen, mistä öljy olisi ulos päässyt, jos vika kannen sisällä... Tuo osoittamasi paikka kyllä selittäisi vuodon. 


Samoin takuuaikana toinen sylinteri vuoti öljyä lahkeelle. Syynä joku kannen öljykanava, joka korjattiin merkkihuollossa. Seuraavana kautena vika uusiutui, jolloin Piikkiössä vaihdettiin ko. kavana uuteen. Korjautui sillä.

Mikähän tuo oikeen oli? Äkkiää en keksi tuommosta paikkaa mistä voisi noin vuotaa mikään öljykanavaa. Vai eihän se ollu juuri tämä mikä kuvassa...?
[/quote]

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Takuukorjaus
« Vastaus #14 : Syyskuu 30, 2014, 15:10:34 ip »
Huohotuksen mukana tullutta öljyä? Eli huohotusputki irti? Siinä ilmassa oleva öljy sotkee kyllä tehokkaasti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.