No kävipä huonosti. Minä nimittäin olen kyllä selvinnyt kipinän aiheuttamalla säikäyksellä, mutta kun kipinä on tullut heti hauenleukaa akkuun (väärään napaan) tarjotessa en ole kerennyt jättämään sitä akun napaan kiinni. Että oikein säie ampuu ulos kaapelista? Olisiko sellainen "Fiat" -kaapeli turvallisempi, jossa on vain yksi (punainen) johto? Mutta pahempaakin voisi ymmärtääkseni sattua: akulle menevä Fiat -kaapelin musta miinus menee KKL liittimen pinniin 4. Se on aina yhteydessä (kaikissa itse mittaamissani) KKL liittimessä pinniin 5, joka menee puolestaan ecun liittimen pinniin 2 = maa. => Jos laittaa Fiat kaapelin mustan hauenleuan akun plus napaan ja johdot ovat kiinni ecuun asti, on akun plus napa oikosulussa miinus napaansa reittiä jossa on ecu mukana...
"
Blogista:
5AM-moottorinohjauksen tapauksessa GuzziDiag ilmaisee vain TPS:n astekulman eikä jännitettä lainkaan. Tässä järjestelmässä kun on kiinteästi asetettu TPS. Varhemmissa malleissa TPS on säädettävä joten silloin GD ilmaisee astekulman lisäksi sen jännitteen. On kuitenkin olettamus että GD:n antama tieto ei ole aivan sama kuin yleismittarilla mitattu todellinen tieto. Siksi välijohto on joskus tarpeellinen.
"
Eikös GuzziDiagin näyttöön saa valituksi yhdeksi kahdeksasta näytettävästä arvosta myös TPS:n jännitteen kuten muinoinkin? Kaasua käännettäessä vilistää toisessa näytössä vaikka jännite ja toisessa astekulma? Se on faktaa, että pienillä läppien avautumiskulmilla GuzziDiagin (ja vaikka Piaggion PADS:in) näyttämä jännitearvo on epätarkka. Johtuu siitä että arvo luetaan suoraan ecusta ja aikanaan valitusta digitalisointitavasta johtuen ecun ulos antama arvo on pienillä asteilla epätarkka. TPS:n perussäätö siis aina yleismittarilla, silloin kun TPS on käännettävää mallia (ei "tps reset" -mallia).
Delphi -erikoiskaapelit ovat edelleenkin tarpeellisia ja käteviä. Tarvittavaa kaapelia ei saa kun Motomatilta tai USA:sta tilaamalla (jos nyt sieltä yhtä edes lähettävät). Saksalaiset V11 -miehet tekivät suuren yhteistilauksen ja kaikkine kuluineen (tulleineen) tuli kappalehinnaksi muistaakseni n.50€.