Nykiminen ei ole ominaisuus vaikka sitä ilmeneekin miltei kaikissa malleissa aika-ajoin.
Pyörässä lienee 15M moottorinohjaus? Oletan myös että pyörässä on vakio äänenvaimennus ja ilmansuodatin? Kuinka paljon kilometrejä takana?
GuzziDiagin vikahaulla pääset katsomaan vikalogin ja tekemään muutakin tarkkailua. (Tarvitaan läppäri, OBD-kaapelit ja ilmaisohjelma GuzziDiag)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3793.0Kaasuläppien balanssi pitäisi ehkä synkronoida tai tehdä se joka tapauksessa ennen tarkempaa tutkimusta jos sen jälkeen vielä ilmenee nykimistä. Säädettäessä kaasuläppien balanssia pitää olle tulpat uudet tai uudehkot, venttiilit säädettyinä, ilmanputsari puhdas ja moottori lämmin.
Kaasuläpän asentoanturin perusasetuksen tarkistaminen volttimittarilla on varmaan myös syytä tehdä samalla kertaa kun kaasuläppien balanssi tarkistetaan alipainemittareilla.
Lyhyt vikakuvauksesi viittaa löyhästiTPS:n (kaasuläpän asentoanturi) kulumiseen mutta ei todennäköisesti eikä välttämättä ole sitä. Säädöt kohdalleen ja sitten ihmettelemään lisää jos vika ei ole korjaantunut. Vika ei ole ECU:ssa eli moottorinohjauksessa. Jos vaiva ei em konstein ole kadonnut niin moottorinohjauksen ruiskutus- ja sytytyskarttoja voidaan säätää tai vaihtaa koko moottorinohjauksen tiedosto uudempaan tai johonkin toiseen päivitykseen.
Kun moottori kuluu, polttoainetyyppi vaihtuu tai moottoriin liitetyt komponentit vaihtuvat, aiheuttavat ne muutoksia ja silloin pitää myös säätöjen muuttua koska moottorissa ei ole lambda-takaisinkytkentää.