Kirjoittaja Aihe: käyntiongelmaa kiihdytyksessä  (Luettu 20984 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #30 : Syyskuu 05, 2014, 09:42:06 ap »
Tuo taitaa ruiskupeleissä olla lähinnä huoltoa varten. Eli saa letkun tukkeeseen kun tankkia irroittaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #31 : Syyskuu 05, 2014, 11:05:06 ap »
Hanahan on vain huoltotoimenpiteitä varten olemassa "ruiskutuspyörässä". Kaasutinpyörässä se on myös sitä varten että estää tahattomat kaasutinten tulvimiset ja letkurikosta aiheutuvat palavan aineen pakenemisen ympäristöön. Paloturvallisuutta siis.
Ulkoisella polttoainepumpulla varustetussa pyörässä ei kovin helposti ilmene letkurikkoa silloin kun virrat on kytketty pois. Toki sekin mahdollista on. Sähköinen hana siis hoitaa tehtäväänsä samoin kuin mekaaninen hanakin.
Sähköisen hanan puolesta puhuu se että sen voi "unohtaa" automaattisen toimintansa vuoksi. Käsikäyttöinen bensiinihana sen sijaan jos unohtuu kiinni saattaa se aiheuttaa ongelmia. Monissa "ruiskupyörissä" on käsikäyttöinen bensiinihana vakiona. Sekin on vain yksi vikakohta lisää. Enemmän olen vaihtanut tai korjannut käsikäyttöisiä hanoja kuin sähköisiä.

Johtojen katkeaminen salaa heti hanan alaosasta on korjattavissa oleva vaiva. Ei kannata noin satasen osaa heittää sen takia romukopppaan kun sen voi yksinkertaisilla menetelmillä korjata paremmaksi kuin oli uutena. Vika ei siten enää koskaan uusiinnu tai on ainakin erittäin epätodennäköistä.

akx

  • Viestejä: 83
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #32 : Syyskuu 05, 2014, 21:54:04 ip »
Vaihtoehtoja tarkastelin, ja hetken jopa harkitsin, eilen kesken sen sapetuksen, että eikö vieläkään tien päälle. Ensisijaisesti korjaan sähköisen. Tänään sain jo hankittua liittimet (Motonetista, tosin) ja kannellisen parin euron ämpärin. Viiden litran kaatonokallisia kannuja on ennestään jo kaksin kappalein. Siis siihen tankin tyhjentämiseen. Tuoreen työsuhteen aiheuttama kiire viivytti töistä lähtöä parilla-kolmella tuntia, joten askare jäi huomiseksi. Yhtenä vaihtoehtona pähkin johtojen jatkamista, mutta sukitettukin liitos taitaa olla huonompi kuin heikompilaatuinen uusi liitin. Ainakin pituutta saisi johdolla olla enemmän, niin saisi sen pidettyä pysyvästi sidottuna hanan tyveen. Jäisi toistuva (tankkia irrotettaessa) taivuttelu pois.   

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #33 : Syyskuu 06, 2014, 08:39:43 ap »
Tiedä sitten onkos tästä neuvosta apua...Nevadassa oli joskus ongelmana hyytyminen "kovilla kierroksilla". Syy lopulta tankin kiinnityksen aikana rutistukseen jäänyt letku. Tankkiin tuli alipaine, jonka vuoksi kome ei saanut riittävästi ainetta.

Tuhon johdin ongelmaan. Ilmeisesti Sinun tarvitsee juottaa vanhaan pätkään jatkoa. Pujota jatkon päälle liimalla varustettua kutistesukan pätkä siten, että se riittää molemmin puolin eristeeseen saakka. Kutistuksen jälkeen voisi vielä varmuuden välttämiseksi pistää toisen pätkän, joka on vähän pidempi kuin eka.
Näin saat sekä vedenpitävän liitoksen, että tärinää hyvin kestävän liitoksen. Minä en silikonilla ähräisi, vaan sen sijaan - jos nyt on ihan pakko - pistäisin vaikkapa butyylikumassaa, eli ns. Sikaflex´iä. MM varmasti tietää mikä massa / aine on parasta.

Kun minä vastustan silikoni tunkemista joka paikkaan; Ennen tehtiin homehtumattomia taloja ilman silikonia ja nyt homehtuvia silikonin kanssa...  ;)

Yleensäkin sähköasioita pyörässä pitää tehdä ilman kiirusta, harkiten ja huolella. Näin ei tarvitse teipata johdonpäitä yhteen uudelleen Perä-Öllölän pitäjän laidalla lauantai-iltana vesisateessa...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #34 : Syyskuu 06, 2014, 09:10:31 ap »
Musta Rtv-massa, kansankielellä silikoni, on passeli tuohon.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

akx

  • Viestejä: 83
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #35 : Syyskuu 06, 2014, 23:14:15 ip »
N'do n'diin, nyt se on sitten tehty. Sain kolvattua hanan solenoidiin tuoreen piuhat, vaikka tuskasta olikin. Ainoan tehokkaasti toimivan kolvin (Bosch-merkkinen liipaisinmalli valoineen, appeni jäämistöä) kärki on leveä ja talttamainen, joten ei mahtunut kohteeseen. Halpismalli teräväkärkisenä sinne mahtui, mutta sulatti tinaa hitaanlaisesti. Piuhat, ne jatkokappaleet,  sain kuitenkin kiinni ja joka vaiheessa varmistelin akun kanssa, että naksahtaa. Ylipäätään kolvihommissa meinaa aina mennä hermo, koska tuntuu että käsiä pitäisi olla kolme, vähintään. Täyttelin hanan alapään "piuhasyvennyksen" massalla, joka peittää kuristeiden alkupäät. Lähtö on jäykkä, mutta varovasti taivutellen sain johtonipun käännettyä hanan kylkeen kiinni tiukasti nippusiteellä. Piuhat ulkonevat sen verran, että jos jatkossa tankki on irti, on se tuettava huolella, ettei makaa hanan varassa. Vika on siis ainakin osittain itse aiheutettu.

Laitoin samoin tein sen uuden pumpun paikoilleen (kun kerran tuli hankittua, jää alkuperäinen varaosaksi), tankki täyteen, hanan pieni pintakosteus lisäkiristelyllä aisoihin, ja koekäyttö. Tuntuu toimivan, joten huomenna pitkästä aikaa ajoille.

Pumppu, muuten, on kotoisin Fuelperformance-nimisestä puodista Englannista. Halpatuote, veikkaan, mutta tuli kotiin karvan alle satosella. Ikuista takuuta kuitenkin lupaavat. Jos joku sieltä innostuu tilaamaan, kannattaa tehdä selväksi, että tulee oikea tuote. Lähettivät ensin väärän, vaikka kylkeen raapustettu koodi vastasi sivuston tietoja (ulkonäkö ja malli sen sijaan eivät). Pakkausvirhe, kertoivat. Malliltaan oikea tuli pikavauhtia tilalle, mutta ohjeita väärin toimitetun suhteen ei. Tuskin tuleekaan...

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #36 : Syyskuu 07, 2014, 11:06:38 ap »
Ylipäätään kolvihommissa meinaa aina mennä hermo, koska tuntuu että käsiä pitäisi olla kolme, vähintään.
Sanoppa muuta !  Hienoa, että tuli kuntoon.  Kaunista ajokeliä näyttää taas pukkaavan.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

akx

  • Viestejä: 83
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #37 : Syyskuu 07, 2014, 21:47:13 ip »
Testiajo jäi keleistä huolimatta valitettavan lyhyeksi, mutta peli tuntui toimivan. Ei epämääräistä yskintää tai satunnaista pätkintään. Veto oli kevyellä kaasulla häiriöttömän tasaista. Ainoastaan se lievä nyintä siinä kevyen vedon ja aavistuksenomaisen moottorijarrutuksen rajalla - niitä ominaisuuksia. Poikkesin kotosalla ja laitoin PC:n takaisin poikoilleen, mutta - voimakas kiihdytys katkesi aivan samalla tavalla kuin ketjun alussa kuvailin. Pc on kuin onkin viallinen, mutta Stonen matka jatkuu monelta muulta osin entistä ehomapana. Kiitos kaikista vihjeistä ja kommenteista!

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #38 : Syyskuu 07, 2014, 22:22:09 ip »
tosta irrotetusta tankista niin olen jättänyt talliin yhen vanhan mp renkaan sen päälle saa mukavasti tankin talteen ilman naarmuja tai hanavaurioita

JuhaV

  • Vieras
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #39 : Syyskuu 07, 2014, 22:37:57 ip »
Oletko katsonut että se Powercommanderin kartta ei ole jostain syystä mennyt piloille ?
Eli ennen kuin heität PC:n roskiin niin lataa se kartta (tai ihan nollakartta) sinne uudelleen ja kalibroi sieltä TPS:n alkuarvot.
Jos sinne johonkin soluun on livahtanut (sähköhäiriön tms.) jostain syystä kovasti miinusta niin siinä kohtaa veto katkeaa.

t: JuhaV

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #40 : Syyskuu 08, 2014, 20:55:56 ip »
Commanderi voi olla herkempi tärinälle, ei kovin isoa hapettumaa varmaan liittimissä, että se bitti menee nurin. Siinä on kuitenkin purkin kanssa ylimääräinen liitos johtosarjassa. Se boksihan kommunikoi Commanderin kanssa pyörän käydessä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

akx

  • Viestejä: 83
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #41 : Syyskuu 14, 2014, 14:47:13 ip »
PC:n karttakin tuli tarkistettua, ja eipä siinä mitään eroa back-up -versioon ollut. Pc:n kanssa ilmiö oli entisellään, joten otin sen taas kerran pois. Tänään lenkille, mutta suunniteltua lyhyemmäksi jäi. Ilmeni ensin moottoritiesiirtymällä, kun 120 km/h nopeudesta nopealla kähvankäännöllä ohitin hitaampia. Stonessa kun ei kiekkamittaria ole, niin en tiedä mitä kierroksia suunnilleen voisi olla. Muutin reittiä, ja koetin eri vaihteilla haeskella häiriötä esiin. Tein lukemattomia ripeitä vetoja.

Yhteenvetona ja vaikutelmana seuraavaa:
- ilman peeceetäkin (ei siis syyllinen)
- ei tasakaasulla
- ei hitaassa kiihdytyksessa (aluksi)
- esiintyy korkeahkoilla kierroksilla
- iskee/yskii kuten kierrosrajoitin
- mutta ei välttämättä joka kerta

Alkaa pikkuhiljaa miestä syödä!

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #42 : Syyskuu 14, 2014, 16:09:48 ip »
Oletko katsonut GuzziDiagilla mahdolliset vikailmoitukset vikalogeista? Tai käytätkö ylipäätään GD:tä?
Kyseisestä ohjelmasta ja parista välikaapelista saa paljon irti vianhaussa ja säädössä. Voi poistaa PC:n käytöstä ja säätää suoraan ECUa.

Esittämäsi häiriöt viittaavat joko heikkoon anturisignaaliin tai epävakaaseen polttoainepaineeseen.

akx

  • Viestejä: 83
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #43 : Syyskuu 14, 2014, 16:19:30 ip »
Ottamassa vasta ensiaskelia gd:n kanssa, mutta ei saa yhteyttä...

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: käyntiongelmaa kiihdytyksessä
« Vastaus #44 : Syyskuu 14, 2014, 16:55:09 ip »
Tietokoneen asetukset on laitettava vastaamaan järjestelmän tarpeita.
Blogissani aiheesta juttua ja selkeät asetusohjeet: http://www.motomatti.fi/2013/04/guzzidiag-kokeilua.html
Lisää aiheesta Tekniikkapalstalla: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3793.0