Kirjoittaja Aihe: Lafranconit vaihto vakioputkiin Calissa?  (Luettu 9104 kertaa)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Lafranconit vaihto vakioputkiin Calissa?
« Vastaus #15 : Elokuu 06, 2014, 11:30:47 ap »
Täytyy pitää tätä väliaikaisena ratkaisuna.
Teräsvilla kun tarpeeksi nokeentuu tulee nokipalo, siitä lieskat.
Oli varmaan kyllä näyttävän näköistä..
Katselin vähän sillä silmällä että eiköhän putkiin saisi itsekin rakenneltua lopullisempaa lisävaimennusta.
Vois jatkaa vaikka keskipöntön putkia sopivilla reiällisillä palikoilla.
Olis kiva nähdä miten vakiputkissa on ratkaistu kaasujen pyörintä.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Lafranconit vaihto vakioputkiin Calissa?
« Vastaus #16 : Elokuu 06, 2014, 20:48:45 ip »
Lainaus
Teräsvilla kun tarpeeksi nokeentuu tulee nokipalo, siitä lieskat.
Pelkkä teräsvillakin on hyvin tulenarkaa. Kokeilehan sytyttää mutta älä polta näppejä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Lafranconit vaihto vakioputkiin Calissa?
« Vastaus #17 : Elokuu 06, 2014, 21:10:51 ip »
Tuotahan polteltiin koulussa fysiikan tunnilla. Kun se happea saa, niin palaa rätisten.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Lafranconit vaihto vakioputkiin Calissa?
« Vastaus #18 : Elokuu 07, 2014, 17:50:30 ip »

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Lafranconit vaihto vakioputkiin Calissa?
« Vastaus #19 : Elokuu 07, 2014, 18:35:47 ip »
Saa Stormilta valkoista villaa, lienee lasilähtöistä.
On tosiaan totta että teräsvilla palaa, oli sekin epäuskoisena kokeiltava.
Enpä tullut moista ajatelleeksi..
Tämmöistä se on kun ei koulut aikanaan kiinnostanut.

Kaikkiaan taidan päätyä äänet kysymykseen teettämään tutulla rosterista hieman lisävaimennusta nyt oleviin putkiin.
Tuohon keskipöntön putkiin taakse vaimentimien sisään saa sopimaan 30cm pitkän 32mm sisämitta lisäputket.
Ne päistä umpeen ja reikiä sopivasti, niin kuulostellaa mitä tapahtuu.
Pakoputkea ei ole tullut koskaan suunniteltu, hah. Nyt mennään ihan arvaustuntumalla.
Reijitys jättää pelivaraa, lisää reikiä jos avoimempaa virtausta on nopeasti muutettu.
Ainakin tullee ihan uniikisti soiva soiva Guzzi..


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Lafranconit vaihto vakioputkiin Calissa?
« Vastaus #20 : Elokuu 07, 2014, 18:52:26 ip »
Tuota villaa on sitten kahta makua, kakstahtisille ja nelareille. 2t villa tulee nopeasti pihalle nelitahdissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Lafranconit vaihto vakioputkiin Calissa?
« Vastaus #21 : Elokuu 07, 2014, 23:45:52 ip »
Tää on auki aihe putket eurooppaan, kuituvillat väliaineina on oikeasti huono idea, totta.
Kokeilin kaverin Calia ja ei ne vakiputket nekään soi olenkaan niin kuin haluaisin.
Joku mielenrauha tästä tulee kyllä, lähinnähän varsinainen meluongelma ilmenee vain moottoriteillä joita en paljon aja tai ainakin koitan välttää kiirettä pöyrällä mihinkään.
Keksin tähän kyllä jonkun ideoi-itse ratkaisun.
Suora putkihan antaa tilaa muutoksiin.
Kuunnellaan mitä pienet lisäputket tekee kunhan saan ne paikalle.
Oma gurmee soundi haku voi olla liioittelua mutta pyörää kuuntelee ajaessa ja osa maisemaa sekin.
Korvantukkeet päässä kuulin vain rikkoontuvia mekanismeja ja en tykännyt, sekin tuli kokeiltua 4:ljä eri tulpilla.
Pyörän äänet kuskin korviin sopiviksi mieluummin.
En näe tätä isona pulmana, työn alla.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Lafranconit vaihto vakioputkiin Calissa?
« Vastaus #22 : Elokuu 10, 2014, 20:45:59 ip »
Mulla on H-putki + alkuperäiset äänenvaimentajat, parhaat sivistyneet murinat ja välit naapureihinkin säilyvät kunnossa   ;D
Titaniumin kuski

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Lafranconit vaihto vakioputkiin Calissa?
« Vastaus #23 : Elokuu 23, 2014, 16:46:43 ip »
Nuniin..
Teetin kaverilla sisävaimentimet, kuva kertonee. Ei edes rahaa tarvittu kun vaihto kitaran säätämiseen.
Odotin isompaa vaikutusta.
Kyllä eron kuuli mutta ei niin iso kun odotin.
No, asiaan auttoi kivivilla (Motonetin vaimennusvilla 13-6330). Ei ole tyyristä, alle 9e ja on iso pussillinen.
Tuo Lafran putki itseasiassa ei ole täysin avoin vaan siinä on myös sisäkuori jota kautta kaasut menee varmaan 1/3 sieltä ja 2/3 keskilaipan 10mm reijän läpi tehtaan jäljiltä.
Juuri tuohon keskilaipan eteen laitoin vaimiketta ja nyt taitaa kiertää olisko puolet ja puolet.
Nää uudet sisävaimentimet on päistään ummessa, joten ei puhalla suoraan villaan.
Olettaisin kaasujen virtaavan nyt ehkä puolet ja puolet.
Ihan hyvä näin. Soundit on sivistyneemmät naapureille ja matkanopeuksissa nyt sopivat.
Kuulostaa edelleen vahvasti moottoripyörältä.
Mitä tästä opin, niin hiljaisilla kierroksilla vaimennus korostuu suhteessa paljon enemmän.
Tyhjäkäyntiäänet kun vaimeni ehkä puoleen, niin perus 80-130kmh nopeuksissa olisko neljänneksen.
Mikä kiinnostavaa, niin ennen kun hieman ryki ja paukahteli loppui nyt kokonaan.
Ilmeisesti pakovastus on abaut samaa kun alkuperäisillä putkilla ja osuu paremmin seoskartalle.
On muuten kovaa rosteria keskipönttö tuli todettu kun tuhosin ensin pari tavallista poranterää reijän tekoon ruuville (joka vaan varmistaa kiinnityksen, itseasiassa 28,5cm pitkät putket osuu just pöntön seinään ja olisi pysynyt ilmankin).
Onneksi oli sopiva goboltti terä ja upposi suht iisisti.