kierrä nopeasti reilun kädellisen kaasua
Muuten ei nykykartoilla omanikaan kylmänä oikein käynnisty. Kun kyse on ruiskupelistä, täytynee tarkkaan ottaen olla kyse siitä, että kartat eivät ole tältä osin ihan optimaalisia.
Kun "ryyppyvipu" ei siis olekaan seosta rikastava vipu, vaan pelkästään "käsikaasu" (jota käyttämällä voi joskus lepuuttaa matka-ajossa kaasukättä...), rikastaako se siis oikeasti vai ei? Kun kaasuläpät avautuvat lisää, saa moottori enemmän ilmaa mutta samalla myös vastaavasti ruiskusuuttimet pistävät enemmän polttoainetta sekaan. Nyt jos antaa "äkkitäräyksen" kaasua, kipaisevat läpät auki ja ruiskut täräyttävät kunnolla bensaa sekaan (vrt kaasuttimen kiihdytyspumppu). => Kone käynnistyy.