Moottoripyörä tulevaisuuden kulkuneuvona

Kun moottoripyörää ei ole erikseen Sovelton raportissa mainittu, se on selväsikin sijoitettu sinne autotallin virtuaalimaailmaan. Niin kuin näköjään muutkin harrastukset mm. urheilu, missä voi satuttaa itsensä.
Toisaalta Solowheelin kaltaiset kulkuneuvot tulevat takaamaan ensiavun väelle hyvän työllisyyden tulevaisuudessakin.
Jos autojen määrä putoaa yhteen kolmasosaan nykyisestä, taitaa olla autoalalle odotettavissa melkoinen työpaikkojen kato. Onneksi alkaa oma työura olla jo loppupuolella vaikka en todennäköisesti eläkkeelle koskaan pääsekään.
Ja arvaan että, loppupelissä tuo on sama kuin menisi töihin junalla. Jos/kun liikennemäärä tai kysyntä ylittää järjestelmän välityskyvyn, aletaan jakaa robottiautoille "matkaikkunoita" minkä aikana matkasta täytyy suoriutua.
Euroopan lentoliikenne toimii nyt tavallaan robottiliikenteen tapaan, Eurocontrol pyrkii pitämään liiketeen näpeissään ja jos jollekin reitille tai kentälle ei haluttuun aikaan mahdu, matkustajakoneen lähtöaikaa tarvittaessa säädetään.
Niin, eikö pääkaupunkiseudun metroa pitänyt saada kulkeman ilman kuljettajia? Jo jokunen vuosi sitten mutta ei tainnut onnistua. En ole käynyt juuri nyt katsomassa. Mikä siellä on tilanne?
Kysymyshän on pitkälti siitä minkälaisia autoja haluamme ostaa ja mitä vaadimme päättäjiltä. Autoteollisuus pyrkii viimeiseen saakka valmistamaan ja myymään jokaiselle yksilölle oman auton. Plus yhteiskäyttöön ne miljoona lisää, Suomessakin.
Siinä on kaksipyöräisten syytä siirtyä hiljaisille sivuteille. Ja laitettava rupulikumia alle sitten kun sieltä on viimeinenkin kestopäällysteen nokare murentunut pois.
Pekka