Kirjoittaja Aihe: Rengasvartailua ME880/ContiGo  (Luettu 5324 kertaa)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Rengasvartailua ME880/ContiGo
« : Kesäkuu 19, 2014, 10:36:48 ap »
Sattui tuollainen vertailu kulutuskestävyyden tiimoilta kohdalle kun omasta Calista loppui ME880 ja emännän Titaniumista ContiGo samoja aikoja. Molemmat renkaat olivat kokoa 140/80-17 ja vuodelta 2012. 880 oli laitettu alle syksyllä ´12 ja Conti keväällä ´13. 880 oli tubeleksena ja Conti sisärenkaan kanssa. Tulos: ME880 17 tkm ja ContiGo 9 tkm. Nyt on kummassakin alla 880:t. Talouspuoli näyttää, että 880:n hinta on 7,5€/1000 km ja Contin 11,1€/1000 km ynnä sisärengas tarvittaessa ja rengastyö, jolloin hinnoiksi tulee 9,1 euroa vastaan 13,9 euroa. 880 on käytössä 35% edullisempi. Muuten renkaissa ei tuntunut olevan mitään eroa.

Euroina laskettuna ei mitään ihmeellistä mutta pidempi huoltoväli tuo mukavuutta. ContiGo ei ehkä ole tarkoitettu noin raskaan pyörän renkaaksi. Matkapyörän renkaan tulee kestää mielestäni ainakin sen 15 tkm. Siihen olen tottunut.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #1 : Kesäkuu 19, 2014, 14:33:33 ip »
Renkaista keskustelu lienee loputon.
Iso vaikutus, kaksipyöräisissä varsinkin korostuu.
Niin paljon muuttuvia tekiöitä, miten, millä pyörällä, millä paineilla ajetaan jne.
Käytännössä Mez 880 on osoittautuneet hyvin kestäviksi, siitä kai kaikki yhtä mieltä.
Ominaisuudetkin ihan fine matkapyörissä. On vähän liukas sateella eturenkaana nopeassa ajossa, mutta fine kaikkiaan.
Caleissa joutuu aika kapeaan valikoimaan rengasvalikoimassa.
Omassa EV:ssä vyörenkaat ja edessä nyt Mez Lasertec ja takana Michelin Pilot Road2.
Pitoa on kiitettävästi, kulumisesta en osaa vielä sanoa.
Näppituntuma että pidän tuon Lazerin jatkossakin edessä, mutta taakse 880.
Aiemmin Nevadassani edessä ja takana 880:t jätti positiivisen vaikutelman varsinkin kulutuskestävyydestä.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #2 : Kesäkuu 19, 2014, 21:17:24 ip »

Erikoista...

Ajoin GontiGolla 6000 km ja pintaa meni n. 1 -2 mm. eli 15 tkm. menee ihan reiluusti.

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #3 : Kesäkuu 19, 2014, 23:17:59 ip »
Ei ne kumpikaan ajorenkaita ole, kestäviä kylläkin. Tein oman ja kalliin kokeilun nykykumeilla: eteen Pilot road 80-tyyppinen vyörengas ja taakse PR 4-150-kokoinen. Etupää muuttui tuosta sentistä sellaiseksi, ettei yli satanen ollut enää turvallista kyytiä. Päivän horjuttuani vaihdoin eteen normaalin Michelin Pilot Activen ristikudosrenkaan, joita ne ne ME-880, Conti Go ja Lasertechit kaikki ovat. Californiaan ei saa eteen kunnon vyörengasta. Asiasta voi myös tietämilläni viisastelijoilla, tai viisaammilla muuten, olla varmempia omakohtaisiin kokemuksiin perustuvia mielipiteitä. Tässä omani.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #4 : Kesäkuu 20, 2014, 10:05:56 ap »
Taisin väittää vyörenkaiksi noita pyöräni kumeja. Näinhän ei ole nyt kun asiaan tuli hieman paneuduttua tarkemmin, paitsi pyörän myyneen puheissa..
Täällä on useita testejä kumeista:
http://mprenkaat.fi/moottoripyoran-rengastestit.html

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #5 : Kesäkuu 20, 2014, 15:30:42 ip »
Aikaisempaa kokemusta ei minulla ole ContiGo:sta ja tämäkin rengas oli ex-omistajan allelaittama enkä muista nyt kuinka tarkasti hän muisti kilometrilukeman mutta ei lie suuurta heittoa kun allelaitosta ostohetkeen oli kulunut vasta alle 4 kuukautta. Viimeiset 13 vuotta olen katupyörissäni käyttänyt vain 880:a eikä muista renkaista ole käytännössä mitään kokemusta. Ajotyyliini kai käy rengas, joka on pyöreä, musta ja jossa on reikä keskellä ja joka kestää. Em. syystä olen viime vuosien molemmat lipatkin, ´02 ja ´06, ajanut 880:lla. Sitä aiemmin toki muillakin renkailla mutta nekin ovat tainneet olla Metzelereitä. Vaarallista.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #6 : Kesäkuu 20, 2014, 17:04:16 ip »
Taisin väittää vyörenkaiksi noita pyöräni kumeja. Näinhän ei ole nyt kun asiaan tuli hieman paneuduttua tarkemmin, paitsi pyörän myyneen puheissa..
Täällä on useita testejä kumeista:
http://mprenkaat.fi/moottoripyoran-rengastestit.html

Näyttää Pirelli Angel GT pärjäävän kohtalaisesti.
Olen niillä vasta 8701 km ajanut, joten kestävyydestä en voi vielä sanoa mitään - väittävät kyllä kestäväksi.  :)
Hieman ylimääräistä sivutuuli- ja pyörreherkkyyttä havaittavissa.
Emeritus-guzzisti

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #7 : Kesäkuu 23, 2014, 07:57:07 ap »
Britti Avon tekee kiinnostavia renkaita melkein kaikkia kokoja ja kovasti kehuttuja netissä/testeissä.
Hinnat on kohdillaan, vähän toistasataa e eteen ja taakse sopivia vaikka Caliin toimituskuluineen täältä:
http://www.mprengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=1136&cart_id=40417913.1136.30180&m_s=1&s_p=Moottoripyoran_renkaat

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #8 : Kesäkuu 23, 2014, 09:40:42 ap »
Jos vähän tinkii renkaan koosta, mitä otteeseen tulee, saa vähän enemmän vaihtoehtoja. Omassa on edessä 110/80-18ZR. Matalampi kuin alkuperäinen. Jos haluaa sitä vakiokoon donitsin pullavaa ajettavuutta, voi tuntua ensi alkuun vähän herkältä. Itse valitsin renkaan juuri tuosta syystä.
Myös takanen on vakiokoosta poikkeava 150/70 R17 TL 69V M/C tyyppinen läski. Tuossa koossa on paremmin valittavaa, kuin vakiossa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #9 : Kesäkuu 23, 2014, 12:14:56 ip »
Mulla on 2006 Calissa parhaiten toiminut takarenkaista Dunlopin Arrowmax GT. Metukat olleet ihan ok. Surkein rengas on kyllä ollu Continentalin joku GT rengas, en nyt muista tarkkaan mallimerkintää, se ei kestäny ko muutaman tonnin. Dunlop kestäny aina sen 12 -14 000 ja metukatki melkein saman verran.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #10 : Kesäkuu 23, 2014, 15:49:48 ip »
Samoin 150/70 kokoa takana. Pykälä suunta ja toiseen on vanteella pelivaraa mittoihin ja valikoima lisääntyy normi 140/80 koosta.
ZR/R kumeja ei tosiaan tarjolla montaa ole eteen, mikä vyötetty 110/80 -18 olisi hyväksi havaittua?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #11 : Kesäkuu 23, 2014, 20:14:44 ip »
Mulla on tuo Pirelli Angel St. Mun ajoihin sopiva.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #12 : Kesäkuu 24, 2014, 11:54:03 ap »
Mulla on tuo Pirelli Angel St. Mun ajoihin sopiva.

GT pitäis olla kestävämpi. Saa nähdä...
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Rengasvartailua ME880/ContiGo
« Vastaus #13 : Kesäkuu 24, 2014, 13:27:59 ip »
Mun valinta ei mennyt kestävyyden kautta. Mutta kyllä, niin GT:n pitäisi olla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.