Moi
Välillä mittari toimii, mutta sitten viisari putoaa pelistä pois.
Minun tapauksessani tuo enteili sitä, että kohta mittarin neula putoaa eikä enää nouse, ja tässä vuosimallissa nimenomaan kyseessä pyörittimen metalliväkäsen (miten tätä pitäisi kutsua?) kehno soveltuvuus ko. vuosimallin vanteeseen.
Jos pyörittimen metalliväkänen kuitenkin vielä on olemassa, paikallaan, eikä liikaa vääntynyt (se tuppaa vääntymään kitkavastuksen kasvaessa, kun voitelu heikkenee), saat sen todennäköisesti toimimaan hyvällä ja
jatkuvalla pyörittimien voitelulla.
Väkänen on tod.näk. jo jonkun verran vääntynyt, joten jos uskallat ottaa riskin sen katkeamisesta, saatat uskaltaa yrittää vääntää sitä varovasti takaisin 90 kulmaan. Kannattaa kuitenkin harkita tarkkaan riskikerrointa - joku tähän problematiikkaan vihkiytynyt täällä foorumilla aiemmin totesikin, että nuo vanhanmalliset Nevadan nopeusmittarin pyörittimen väkäset "ovat maailmasta loppu".
(Se kertoo jotain...)

Pyörittimessä on voitelunippa, mutta en itse löytänyt sopivaa värkkiä, millä sinne truutata sen kautta voiteluainetta (ja myöhemmin kuulin Pro Italian Nurmen Markola, että nipan geometria on sellainen, että siitä ei voide kunnolla mene). En nyt ikäväkseni muista - enkä pääse tähän rakoon katsomaan - minkä aineen itse voitelua varten lopulta ostin, mutta joka tapauksessa purkki on varustettu n. 10 cm pitkällä, ohuella ja taipuisalla muovisuuttimella, jolla on helppo suihkauttaa voiteluöljyä ohuesta raosta pyörittimen sivusta. Teen sen joka ajopäivän aluksi, ja jos on pitkän matkan ajoa, niin saatan suihkauttaa himpun lisää tauollakin.
Itselläni siis juurikin 01-vuosimallin Nevada, viime kesän alussa ostettu. Ensin ajelin huolettomia kilometrejä tuhannen verran, kunnes mittari rupesi oireilemaan, ja selviteltyäni syytä eri foorumeilta, ratkaisin osaltani ongelman tuolla
jatkuvalla voitelulla. Sen jälkeen mittari on toiminut taas, kuten pitääkin. Muuten menopeli on toiminut moitteettomasti.
Tuo surullisen kuuluisa ja maailmasta loppunut metalliväkänen ilmeisesti muuttui sen 90 kulman jälkeiseltä osaltaan liian lyhyeksi, kun MG vaihtoi mallin vannetta. Tästä aiheutuu väkäsen herkkä taipuminen, kun voitelu mekaanisessa pyörittemessä heikkenee ja kitka kasvaa.
Jarmo