Kirjoittaja Aihe: Guzzi seisontaan  (Luettu 3650 kertaa)

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Guzzi seisontaan
« : Kesäkuu 05, 2014, 15:14:38 ip »
Mitä kannattaa tehdä jos laittaa kaasuttimella olevan Guzzin seisontaan esim. 2:ksi vuodeksi lämpimään tilaan. Onko järkevää tyhjentää tankki ja kaasuttimet vai jättääkö vaan silleen tai lisätä polttoaineen joukkoon jotakin säilöntäainetta ?
Titaniumin kuski

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Guzzi seisontaan
« Vastaus #1 : Kesäkuu 05, 2014, 16:11:50 ip »
Mielipiteitä on varmaankin laidasta laitaan, mutta itse vastaavassa tilanteessa tyhjentäisin tankin ja kaasuttimet ja laittaisin pyörän tuelle niin ettei ole renkaiden varassa. Hyvällä säkällä akkukin säilyy pari vuotta jos sen pitää viileässä paikassa ja täyteen varattuna.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi seisontaan
« Vastaus #2 : Kesäkuu 05, 2014, 17:29:29 ip »
Eikös se vanha ohje ole, että tankki piri pintaan. Tai jos tyhjentää, niin öljyää tankin joka puolelta. Nuo pienkonebensat on niin hyvälaatuisia, että niillä uskaltaa seisottaa pidempäänkin. Kaasareille olisi varmaan parempi, jos niissä olisi hyvä seisotusbensa. Kuivuvat tyhjillään ollessaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

classic

  • Vieras
Vs: Guzzi seisontaan
« Vastaus #3 : Kesäkuu 09, 2014, 09:14:03 ap »
Tuo tankki piripintaan voi toimia pienkonebensalla. Normi bensalla ei enää missään tapauksessa edes säilöntäaineen kanssa jos et halua joutua tankin hitsaukseen! Nimimerkillä kokemusta on. (valitettavasti!)
Itse keräilijänä tyhjään pyöristä kaasaritkin. (sillätavoin uusiakin kaasareita hyllyissä säilytetään..)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Guzzi seisontaan
« Vastaus #4 : Kesäkuu 09, 2014, 10:00:39 ap »
Muovitankillisilla ja "riuskutus"-moottorisilla ei näytä olevan niin väliä kunhan ei päästä kuivumaan kokonaan. Kaasutinasioissa samaan miletä kuin classic eli peltitankki tyhjäksi ja kaasuttimista kohokammiot irti joksikin aikaa.
Sitten kun seuraavan kerran laittaa tankkiin bensiiniä voivat bensahan ja neulaventtiilin kumiosat olla kuivuneet ja tapahtuu vuotoa ja tulvimista. Eli tankkiin vain liraus bensiiniä niin että kaasuttimet tuleva täyteen ja yön yli odottelua niin kumiosat saavat kimmoisuutensa takaisin ja alkavat jälleen pitämään.

Pieneläimet, kuten hämähäkit ja muut öttiäiset, pesivät mielellään kaasuttimien pienissä kanavissa säilytyksen aikana. Itsellä on ollut niistä harmia. Kohokammion paineentasauskanavan tukkiminen säilytyksen ajaksi on suositeltavaa.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzi seisontaan
« Vastaus #5 : Kesäkuu 10, 2014, 22:16:12 ip »
Mielestäni sen kanssa on turha isosti jännittää ja säätää.

Mun 1100 cali on ollu käytännössä ajamatta 4v 1kk ja 3 1/2 viikkoa. Sillon se jäi ajosta talliin. Joskus on käytelty ja pari kertaa ajettu jopa 200m. Bensat vaihdoin tuoreisiin joskus 3v sitten kun myin sen ison ja leveen tankin. Taisin laittaa sitä säilöntäainetta sekaan. Aina joskus pidin hetken hanoja auki ettei kaasarit kuiva, sitä pitäisin tärkeimpänä operaationa. Akkua siinä ei aina ollutkaan paikallaan, nytkin raukka joutuu tyytymään harrikasta hylättyyn patteriin....

Ja niin tuo vaan hörähti taas käyntiin, ja samoilla bensoilla. On niin kovassa iskussa että ensviikolla laitan vakuutukseen. Onhan se mun paras guzzi, edelleen.... ;D

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzi seisontaan
« Vastaus #6 : Kesäkuu 18, 2014, 23:37:54 ip »
Mielestäni sen kanssa on turha isosti jännittää ja säätää.

Mun 1100 cali on ollu käytännössä ajamatta 4v 1kk ja 3 1/2 viikkoa. Sillon se jäi ajosta talliin. Joskus on käytelty ja pari kertaa ajettu jopa 200m. Bensat vaihdoin tuoreisiin joskus 3v sitten kun myin sen ison ja leveen tankin. Taisin laittaa sitä säilöntäainetta sekaan. Aina joskus pidin hetken hanoja auki ettei kaasarit kuiva, sitä pitäisin tärkeimpänä operaationa. Akkua siinä ei aina ollutkaan paikallaan, nytkin raukka joutuu tyytymään harrikasta hylättyyn patteriin....

Ja niin tuo vaan hörähti taas käyntiin, ja samoilla bensoilla. On niin kovassa iskussa että ensviikolla laitan vakuutukseen. Onhan se mun paras guzzi, edelleen.... ;D



Ei tämä calin horroksesta herätys ihan putkeen menny mutta jollainlailla kuitennii. Nyt tietää mitä seuraavaksi ruuvaa.  Kytkin nimittäin luistaa raakasti. Taitaa lootaöljyt päästä levyille. Sen oloista kuraa moottorin/vaihteiston välistä ainakin valuu. Onko stefa ottanu nokkiinsa pitkästä seisonnasta vai mikä on, jää nähtäväksi. Polttelen nyt tuon kytkimen jokatapauksessa loppuun.

On se vaan hieno moottori tuo 1100cc kaasaricalin kone. Tuskin parempaa löydän, ikinä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Guzzi seisontaan
« Vastaus #7 : Kesäkuu 19, 2014, 21:27:11 ip »

Niin....  kaasarikoneet pelittää kun junan vessa. SPIII selvitti 6000 km reissun taas moitteetta.

 ;D
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää