Kirjoittaja Aihe: Apuva!  (Luettu 28437 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Apuva!
« Vastaus #45 : Toukokuu 31, 2014, 20:49:41 ip »
Lainaus
Lambda on päällä ja GD:n mukaan ihan järjissään
Eikös ole niin, että lambdan työ on päällä ja järjissään ollessaan juuri "järjestää niitä nykyjä" sinne 3000 kohdalle? Laihoja alueita päästömittauskierroksille. Jos Tuomas nyt tekee lambda off -asetuksen, niin eikö pitäisi nykimiseen tulla toivottua kehitystä?

Joo, osimoilleen näin. Lambda off tilassa vaan nämä 8v koneet tahtoo olla sitten liiankin rikkaalla. Riippuu tietty mikä kartta on käytössä. Ilman seosmittaria (tai autotuneria) en lambda off asetusta tekisi. Ainakaan jos on katti putkessa.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Apuva!
« Vastaus #46 : Kesäkuu 01, 2014, 12:42:04 ip »
http://www.guzzi-forum.de/Forum/index.php?topic=24248.0
"
Tärkeintä on että Guzzi kulkee taas!

Joskaan tämä Firmware ei ole kyllä vielä optimaalinen. Luulen että Paulilla on jotain parempaa. Mutta annetaan hänen ensin nauttia lomastaan.

Paljon terveisiä Suomeen ja kiitokset palautteesta.

Beard
"
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2014, 01:48:04 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Tuomas

  • Viestejä: 47
Vs: Apuva!
« Vastaus #47 : Kesäkuu 04, 2014, 14:21:09 ip »
Soittelin tossa Rm Heinolle ja kerroin hiukan tästä tapahtumaketjusta.

Kaveri jonka kanssa keskustelin kertoi,että printin mukaan pyörään olisi ajettu 68 kartta ja että tps sekä itsemuk.arvot olisivat kumpikin resetoitu :o

jos näin niin sitten ollaan kyllä jännän äärellä.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: Apuva!
« Vastaus #48 : Kesäkuu 04, 2014, 18:25:13 ip »
Edelleenkin,

Sinne on ajettu kartta 68, resetoitu itsemuk arvot ja TPS. Rexxerin tekemät muut asiat ennallaan = VituixMän.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Apuva!
« Vastaus #49 : Kesäkuu 04, 2014, 19:56:10 ip »
Soittelin tossa Rm Heinolle ja kerroin hiukan tästä tapahtumaketjusta.

Kaveri jonka kanssa keskustelin kertoi,että printin mukaan pyörään olisi ajettu 68 kartta ja että tps sekä itsemuk.arvot olisivat kumpikin resetoitu :o

jos näin niin sitten ollaan kyllä jännän äärellä.

No mitäpä nuo tuumasi kun kerroit että "03" kartta oli sisällä ja TPS päin persittä? Itestäänkö se kartta olis vaihtunu....
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Apuva!
« Vastaus #50 : Kesäkuu 05, 2014, 02:00:45 ap »
Lainaus
Soittelin tossa Rm Heinolle

Kurkkailin tuota Grisoghetton GuzziDiag säiettä. En huomannut ensihätään että karttoja olisi missään helposti näkyvässä paikassa jaossa.  Takapuolituntuma, tulppien väri ja sittemmin ScanM5X dataloggeri, näin tämä "beetle" niitä vääntää ja monet kehuvat tulosta.

Mutta että ei epähuomiossa haukuttaisi väärää puuta:

21.11.2013. P.Roper

Olen tullut vakuuttuneeksi siitä että PADS, tehtaan työkalu, syöttää kartan viallisena joihinkin malleihin, erityisesti 1200Sport 4V ja Norge 8V malleihin. Nähtävästi siitä huolimatta että sportissa on saman pituiset putket yhteiseen kattiin asti, yhdessä Sportista lukemassamme kartassa on delta fuel mapissa joitain todella outoja poikkeavuuksia - - olen repinyt (siitä vähästä mitä on jäljellä) hiuksiani päästäni tuon Sport1200 suhteen, jonka PADS sotki.  Mekaanisesti pyörä on OK mutta polttoaineen syöttö on kirottu.  Tähän asti tämä on tapahtunut kohdallani vain kahden pyörän, 8V Norgen ja 1200Sportin, kohdalla mutta se on tehnyt minut todella araksi PADS:in suhteen 5AM pyörien kohdalla. - - Kun pistää piuhan kiinni PADS kertoo mikä kartta pyörässä on ja onko päivitystä saatavissa. Se ei anna listaa kartoista eikä se anna päivittää taaksepäin.
"

11.12.2013
- - ja sitten voimme siirtyä muihin malleihin - - löytänyt meille Grison tankin kokeiluihin E10 polttoaineiden kanssa niin että ensi vuonna meidän pitäisi voida alkaa työskennellä myös sen asian kanssa.



Myöhemmin spekuloivat että ecun lämpötila vaikuttaisi asiaan. Kylmä [ilmeisesti myös virrattomana kauan ollut ?] ecu: vähemmän ongelmia kirjoituksessa. Oletus: niihin osiin muistia missä on tulotietojen sen hetkinen tila (lämmöt, kaasunasento jne.) ei kirjoiteta. Kun nämä tulotiedot ovat "kuumassa, vasta ajetussa" tilassa, on ecun päivityksessä ongelmia.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2014, 02:32:31 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Tuomas

  • Viestejä: 47
Vs: Apuva!
« Vastaus #51 : Kesäkuu 09, 2014, 12:56:15 ip »
Lainaus käyttäjältä: Ikkala link=topic=4941.msg37615#mtusg37615 date=1401900970
No mitäpä nuo tuumasi kun kerroit että "03" kartta oli sisällä ja TPS päin persittä? Itestäänkö se kartta olis vaihtunu....
Eipä sitä paljon kommentoitu, mutta eivätpä pystyneet kieltämäänkään ku ainut mitä siellä nähään on päivitystiedoston numero.
Kyssyin hyvitystä mutta kuulemma tämmösissä" viri ecu" tapauksissa vastuu on asiakkaalla...

Edelleenkin,

Sinne on ajettu kartta 68, resetoitu itsemuk arvot ja TPS. Rexxerin tekemät muut asiat ennallaan = VituixMän.

Kuis niin ??? Hyvinhä tuo kulkee ;D


Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Apuva!
« Vastaus #52 : Kesäkuu 09, 2014, 18:45:15 ip »
Lainaus
Kuis niin Huh? Hyvinhä tuo kulkee
BB1 mies taisi tarkoittaa että kun huolto ajoi sen kartan sisään pads:illa, kävi hänen kuvaamallaan tavalla. Ja kun Ikkala ajoi GuzziDiag -työkaluilla kartan sisään, asettuivat bitit taas samankaltaisesti kuin ne ovat "tehtaan jäljiltä".
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2014, 19:12:29 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: Apuva!
« Vastaus #53 : Kesäkuu 10, 2014, 22:36:05 ip »
Kyllä, juuri tätä tarkoitin. Hyvä että asiantuntemus ja mahdollisuudet ovat ECUjen suhteen lisääntyneet. Lupaa todella hyvää tulevaisuutta varten :).

Nykyisen pyöräni ECUun ei pääse käsiksi kuin tehtaalla, sinne siis ;).

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Apuva!
« Vastaus #54 : Kesäkuu 10, 2014, 23:11:44 ip »
Lainaus
Hyvä että asiantuntemus ja mahdollisuudet ovat ECUjen suhteen lisääntyneet
Mutta vain Gruppon suunnalla, maahantuoja joutunee ehkä ottamaan vielä lusikan kauniiseen käteen kun seuraava 5AM sotkeutuu.

Eikös se paja ollut siinä matkan varrella kun Monzasta ajelee Mandellon suuntaan, taisit joskus kertoa, vai miten se oli ?  Ohi on siis moni ajanut eikä mitään asiasta tietänyt... olishan se kiva käydä renkaita potkimassa ja muutenkin ovat tietäväisiä Guzzeista. Siellähän se oli se V11 Scura R myynnissä summarahoilla jos oikein muistan... alun kolmatta kymmentäkö niitä on tehty... Tosin sama pelihän se on kun Cafe Sport ja Coppa Italia optisia seikkoja lukuun ottamatta.
V11 - it defines you.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: Apuva!
« Vastaus #55 : Kesäkuu 11, 2014, 10:52:21 ap »
Millepercenton tehdas on Monzasta vähän matkaa kohti Mandelloa. Niillä on lisäksi juuri avattu uusi liike Milanossa. Todella hieno liike, suosittelen käymään jos siellä suunnalla liikkuu.

Tuomas

  • Viestejä: 47
Vs: Apuva!
« Vastaus #56 : Kesäkuu 12, 2014, 18:15:48 ip »
Kyllä! lukijalla tulkinta erhettä pukkasi :D
Lainaus
Hyvä että asiantuntemus ja mahdollisuudet ovat ECUjen suhteen lisääntyneet
Mutta vain Gruppon suunnalla, maahantuoja joutunee ehkä ottamaan vielä lusikan kauniiseen käteen kun seuraava 5AM sotkeutuu.

Näinpä...

Mutta luotto pelaa gruppon porukkaan ku siihen kuuluisaan junan vessaan! ;D