Kirjoittaja Aihe: Griso 8V huoltoa ym.  (Luettu 20046 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Griso 8V huoltoa ym.
« Vastaus #45 : Kesäkuu 18, 2014, 23:17:12 ip »
Jos sen katkaisee, niin olisiko hyvä tarkastaa se pinioniakselin mutterin lukitus/tiukkuus? Eikös se Ikkalalla ollut höllässä?

Joo. Olihan se. Tuola lisää. http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3956.30

Ensviikolla kurkkaan sinne varmaan taas, jäi ikiajoiksi pelko persiiseen... Pariin kertaan jo tässä välissäkin sinne kurkannu mutta hyvältä on näyttäny, vielä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Jani Janhunen

  • Viestejä: 203
Vs: Griso 8V huoltoa ym.
« Vastaus #46 : Kesäkuu 19, 2014, 14:36:52 ip »
Moi,

Onko tuohon perän katkaisuun joku kikka? Nyt on kaikki vermeet irti, mutta tuo on ihan tanan ja keleen tiukassa. Ei inahdakaan. Näyttää siinä liitoskohdassa olevan pintojen välissä joku musta tiivisteliima tms. Mutku ei tuohon pintojen väliin kehtaa mitään esinettäkään ujuttaa. Jos saisin tuon joskus auki, niin mitä tuohon liitoskohtaan laitetaan tiivisteeksi? Eikös MM:n artikkelissa ollut ihan jotain vaseliinia? Jos tuo ei suosiolla nyt lähde, niin pitää koittaa joku toinen kerta. Eli talvella.

-Jani-

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Griso 8V huoltoa ym.
« Vastaus #47 : Kesäkuu 19, 2014, 19:44:50 ip »
Ei siinä peräkotelon ja haarukan liitoksessa kuulu olla tiivistettä tai liimaa. Ei ole mitä vuotaisi eikä niin pienestä raosta lika pääse sisään. Sisällä voi silti olla kondenssivettä.

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Griso 8V huoltoa ym.
« Vastaus #48 : Kesäkuu 19, 2014, 20:14:32 ip »
Mulla oli siinä välissä oranssia tiivisteliimaa ja muistaakseni siinä on kohdistustapit joten kiertäminen ei onnistu. Taisin kumivasaralla naputella ja väännelllä - kyllä sen pitäisi irrota ei se ole muulla kiinni kuin niillä pulteilla. Jos työkaluvalikoimassa ei ole kumivasaraa niin varmaa joku puukappale väliin ja siihen sitten naputuksia tavallisella vasaralla.
Tuohon MM'n kommenttiin pitääkö olla liimaa vai ei, en osaa sanoa. Panin kuitenkin takaisin nippuun ilman liimaa ja tuhannen kilometriä olen ajanut eikä liitos edes hikoile, joten liima lienee tarpeeton.
Kasi vee ei vee kasi

Jani Janhunen

  • Viestejä: 203
Vs: Griso 8V huoltoa ym.
« Vastaus #49 : Kesäkuu 19, 2014, 21:09:06 ip »
Joo, ei lähde niin ei lähde. Anteeksi ruma kielenkäyttö mutta on se niin saatanan tiukassa. Ei auttanut kuminuijalla ja puupalikalla naputtelu. Yritin varovasti lämmittää liimasaumaa, ei vaikutusta. Pistin pikku taljankin liinoilla kiinni, josta sain vedon suoraan taaksepäin. Ei lähe. Moneen kertaan varmistin että pultit, reaktiotanko, jarrusatula jne. ovat irti. Se on tuo massa liitospintojen välissä mikä pitää tuon yhdessä. Ei tosiaan oikein innosta millään kammeta tuosta liitospintojen välistä.

Piti yövuoroon suoriutua, pistin kaikki kamat paikalleen, jotta pääsen huomenna juhannuksen viettoon. Pitää joku päivä yrittää ihan asioiksi uudestaan. Ostan kaljakeissin palkinnoksi sille, joka keksii miten tuon saa pois. Tai näyttää ihan kädestä pitäen.

Hyvää juhannusta Gruppolaisille!

-Jani-

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Griso 8V huoltoa ym.
« Vastaus #50 : Kesäkuu 19, 2014, 21:35:29 ip »
Joo, kuulostaa että väliä ei ole tiivistetty massalla vaan liimalla. Jos sinne on tyrkätty "no nails" tyyppistä tuotetta jolla kivetkin pysyy katossa, niin avainsana lienee että millä sitä liimaa voi pehmittää.
Tuli mieleen että myös joku tyyliin parranajokoneen irtoterällä (vahnanaikaisen partahöylän irtoterä) voisi ehkä kokeilla "leikata" sitä massaa jos sitä saumaa saa mitenkään hivenen raotettua - varovasti kuitenkin tuo raotus ettei pinnat vaurioidu.
Kasi vee ei vee kasi

Jani Janhunen

  • Viestejä: 203
Vs: Griso 8V huoltoa ym.
« Vastaus #51 : Kesäkuu 19, 2014, 21:43:24 ip »
Tuli mieleen että myös joku tyyliin parranajokoneen irtoterällä (vahnanaikaisen partahöylän irtoterä) voisi ehkä kokeilla "leikata" sitä massaa jos sitä saumaa saa mitenkään hivenen raotettua - varovasti kuitenkin tuo raotus ettei pinnat vaurioidu.

Been there, done that. Ei saa raotettua sen vertaa että sais terän väliin. Tai ainakaan yksin, pitäisi olla kaveri mukana kun itse ei saa vedettyä samalla kun ujuttaa terää. Tuossa vaan ohut gillette katkeili. Tuo on semmoista mustaa massaa, hyvin se irtoaa tuosta sauman ulkopuolelta. Ei se mitään kovaa ole, aika elastista.

Mutta kiitos kuitenkin.

-Jani-

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Griso 8V huoltoa ym.
« Vastaus #52 : Kesäkuu 19, 2014, 23:06:37 ip »
Voimia

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Griso 8V huoltoa ym.
« Vastaus #53 : Kesäkuu 20, 2014, 00:13:46 ap »
Muistelisin ettei mun sportissa tehtaan jäljiltä ollu tuossa välissä mitään tiivistemössöä. Mutta kertaalleen sinne laitoin jotain oikeen hyvää ja kallista tiiviste/liima mössöä ja seuraavan kerran sitä sai sitten ihan oikeesti hakata kummivasaralla irti. Enää en laita yhtikäs mitään väliin. Kuten MM mainitsi edellä, sieltä ei vuoda mitään eikä sinne pääse mitään eli ihan turha tiivistellä.

Mutta jossain vaiheessa ne on tehtaalla noita alkanut tiivistellä, oon huomannu tursuavista massoista uusissa pyörissä. Ne hyvät liimat ottaa oikeesti lujasti kiinni, ei siinä auta kun yrittää repiä ja retuuttaa. Sielä renkaan puolella taitaa muutama kohta olla mihin oikeen oikeasti uskaltaa lyödä voimalla.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Jani Janhunen

  • Viestejä: 203
Vs: Griso 8V huoltoa ym.
« Vastaus #54 : Kesäkuu 20, 2014, 00:37:04 ap »
Joo, isompaa nuijaa kehiin. Sitten olisi nuija ja tosinuija. :D

Pitää tuossa ensi viikon reissujen jälkeen yrittää uudestaan. Tai sitten talvella. Eipä tuo ole oirehtinut mitenkään, mutta saisipa ainakin mielenrauhan kun tuon pääsisi tsekkaamaan. Nyt oli lievä aikataulupaine päällä, niin en tapellut sen enempää tuon kanssa. Pitää yrittää zuumailla noita potentiaalisia iskupaikkoja. Sinkkumiehelle sopivaa hommaa.  :)

-Jani-