Huomasin kausihuollon jälkeen asentaessani tankkia paikalleen, että V10:n sähköisestä bensahanasta (GU02105300) oli toinen johdin katkennut juuresta ja toinenkin oli osittain poikki. Ilmeisesti tärinän ja vedon poiston puutteen takia haurastunut ajan kanssa. Onneksi ei Puolassa rekkajonoa ohittaessa sattunut. Olisi aiheuttanut varmasti jonkunlaisen keskeytyksen reissuun.
Hana toimii siten, että kun virta on katkaistuna solenoidi ei vedä ja hana on kiinni. Kulku jatkuu virran katkeamisen jälkeen niin kauan kuin painetta riittää ruiskusuuttimille. No, tankki kyljelleen pöydälle ja hanaa irroittamaan. Parikaapeli menee muovivalun läpi solenoidille, joten jotta voisi juottaa ehjää johdinta suoraan solenoidin juotoskorvaan, pitäisi muovivalu poistaa esim kuumailmapuhaltimella lämmittämällä. Siihen en ryhtynyt, koska tällöin koko hana kuumenee ja solenoidin käämit ovat vaarassa sulaa oikosulkuun. Hana muuten maksaa 115€ TLM:ssä. Päädyin juottamaan ehjää johdinta suoraan katkenneisiin säikeisiin. Ei tämä ratkaisu ole pitemmän päälle hyvä, joten tilasin välittömästi Heinolta Daytona RS:n käsikäyttöisen hanan (GU01105460), jolla hintaa on vähän päälle pari kymppiä. Toimitusajaksi luvattiin pari viikkoa siitä, kun tekevät seuraavan tilauksen eli yhteensä n. kolme viikkoa. Kerron kyllä aikanaan sopiiko kierteisiin ja toimiiko käsikäyttöinen hana Centauron ECUn softan kanssa, vai pitääkö huijata 40ohmin vastuksella.