Kirjoittaja Aihe: Polttoaineen paine?  (Luettu 5379 kertaa)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Polttoaineen paine?
« Vastaus #15 : Maaliskuu 22, 2014, 20:22:43 ip »
Painemittari on nyt paikallaan kun sitä kerran rupesin laittamaan. Hytti on nyt kuin turpossa.

Nollasin vikamuistin ja normaalin lämpöiseksikäytön aikana ei ilmennyt mitään erityistä. Sitten kaadoin pyörän pihamaaalle kyljelleen, valvotuissa oloissa ja hallitusti. Kone sammui omineen kuten "turn over sensorin" toimiessa kai pitääkin. Mittaristoon tuli iso SERVICE-teksti. Tarkistin vikamuistin ja siellä seisoi "30 turn over sensor". Joten... jos tuo vikakoodi on päällä, se tarkoittanee sitten yksinkertaisuudessaan, että pyörällä on  vain kontattu, ei välttämättä mitään muuta "vikaa".

"System poweria" mietin ja voisiko olla, että kun pyörä ei käynnistynyt sovinnolla hyydyttyään, ennen kuin jäähtyi kunnolla, niin koodi on tullut startstessa alentuneen akun jännitteen vuoksi.

Jos näin olisi niin jäljelle jäisi kampiakselin asennon tunnistin...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Polttoaineen paine?
« Vastaus #16 : Maaliskuu 22, 2014, 21:11:52 ip »
Uskottavaa logiikkaa. Brevalla kontattuani oli sama ilmoitus ja kirkas kolmio mittaristossa. Korjaamolla sen sitten kuittasivat kun oli muutakin laittoa. Yli 10.000 € edestä.
Kun uudehkossa Guzzissa käy akkujännite alle 11,5V niin vastaava ilmoitus tulee näyttöön eikä starttinapilla voi käynnistää. Toki pyörän saa vielä käyntiin kun ohittaa moottorinohjauksen hetkeksi mutta siitä taas tulee oma vikakoodinsa. Onnistuu koska akkujännite ei ole sama kuin ajotietokoneen ilmoittama arvo.

Nyt tutkimaan se pick-up ja erityisesti sen johdotus liittimineen ecun suuntaan. Anturissa on olemattoman ohuesta langasta kierretty käämi joka itsessään on jossain määrin vikaherkkä jos sitä suojaava muovivalos on haljennut. Pientä hiushalkeamaa on hankala löytää. Myös ylikuumentumisesta johtuva oikosulku voi olla mahdollinen. Kohdalle on sattunut sellainenkin vika että anturin rungosta lähtevä johdin on taivutettu liian jyrkälle mutkalle ja sisällä kulkeva liki hengetön johdin oli katkennut. Toimi toisinaan kun johtoa heilutti.

Jos vika osoittautuu pick-upissa piileväksi pitää laittaa etsintään vastaava tarvikeosa ennen kuin ryntää maksamaan maltaista. Olisi tuiki omituista että juuri tässä pyörässä olisi uniikki osa.