Hoi
Viimeiset kymmenen kesää vm. 87 LM4:llä ajelleena en ole edes harkinnut vaihtamista tai luopumista, kunhan vain tottuu sen "ominaisuuksiin", jos näin ei käy, niin varmaankin nuo kommentit rautakangesta tms. on ymmärrettäviä. Pyörällä pitää ajaa reilusti pitempi koeajolenkki kuin perinteinen korttelin ympäri, matkan myötä luonne alkaa paljastumaan!!
Toivottavasti muistan nyt oikein, eli, LM4 vm. 85 ensimmäisessä vuosikerrassa oli etupään telarien kulma loivempi kuin myöhemmissä. Vm, 86?? lähtien etukomioita päivitettiin siten, että akseliväli lyheni 40 mm, ilmeisesti vm 85 malleihin päivitettiin tehtaan takuuna jyrkemmän kulman antavia kolmioita, oliko näin?? Päityksen tavoitteena oli rauhoittaa etupäätä 16 tuuman etupyörän takia, kartessa pyörä alkoi "pumppaamaan".
Lm4 on ehkä vähän raskaampi käsitellä kuin muut vastaavan ajankohdan pyörät. Taajamien ulkopuolella liikennevirran nopeuksissa pyörä on mukavan kevyt ja vakaa ajettava, ottaen huomioon 16 tuuman etupyörän, kaikki valmistajathan luopuivat vähin äänin ko. tuumakoosta.
LM4:n saa paljon kevyemmin käsiteltäväksi esim kaupunkiajossa kun sihen vaihtaa ns. korotetut ja leviämmät ”clipponit” Kate sallii hiukan leveämmän ja korkeamman tangon, tällöin käsittely kevenee huomattavasti ja ajoasento muuttuu ”istuvammaksi”, matka-ajokin onnistuu näin hyvin.
Itse uskallan suossitella LM4:jää jos tykkää v-2 koneesta, akselivedosta , persoonallisesta pyörästä ja haluaa muitakin ”ominaisuuksia” joita ei muista pyöristä löydy.