Kiitos vaan. Nöyränä on pitänyt treenit, mikä ei ehkä ole niitä luontaisimpia ominaisuuksiani

. Ensimmäisellä ajoleirillä Ducatilla (veteraanikilpamoottoripyöräkerhon juhannus) hitaassa ryhmässä "melkein kaikki meni ohi" niillä yli 30 vuotta vanhoilla kilpapärrillä

. Itsellä oli takki märkänä ja kädet puristuksesta hapoilla - ei ollut alku helppoa. Kahden ajopäivän jälkeen kaikki paikat huuti armoa.
Camn:n kysymyksiin vielä vastauksia:
Ducati ja RSV4 ovat samanlaisia "junia" ajotuntumaltaan keskenään, Ducati on etupainoisempi ja etuhaarukan joustoliike on iso jarrutuksessa. Ducati kiertää iloisesti 7500 rpm. RSV4ssä olen pitänyt 10.000 ylärajana, mutta käytännössä 4000-8000 rpm riittää minulle tässä harjoittelussa. Molemmilla tulee houkutus ajaa lujaa.
Cali3 ja Breva ovat jotain ihan eri muuta jo keskenään. Breva on kepeä ja kiva ajettava kaupungissa ja sitä suosinkin siinä. Maidon hakureissut venyy "vahingossa" ja oikeasti on ajamisen iloa, kun kone kiertää pirteästi ja värinät ovat lähinnä mukava mauste. Pyörähän on myös edellistä kesää noin 10 kg kevyempi pienen purkumodifioinnin tuloksena. Tehot ovat ihan riittävät, lähtee valoista ihan pirteästi.
Cali3 on palvellut kesän moitteetta. Siinä värinät on oikeille kierrosalueilla hallittavissa siis mukava ajaa ja 110- 120 kmh nopeus ei ole ongelma 2 päällä + retkikamat mukana. Tuolla setillä ollaan tulossa Marjoniemeen telttaileen. Vähän nämä Guzzit kolisee ja paukkuu, kun vertaa noihin muihin. Vaihteitakin on oppinut käyttämään jo kokolailla oikein. Cali vaatii tulevana talvena vähän laajemmat huoltotoimet, jotka parantavat oleellisesti ajettavuutta (mm. renkaat, takajouset, jarruletkut, jarrupalat).
Kevään EAK koulutuksessa oppi jarruttamaan Ducatilla rohkeasti aina takapyörän hienoiseen lukkiutumiseen saakka. Asia jota varmaan moni hieman vierastaa - vaiheittain edettiin ihan maksimitehoille jarrutuksessa myös nopeuden kasvaessa.
Taisi olla lopuksi nopeus noin 70 - 90 kmh, josta pyörä pysäytettiin. Kouluttajilta tuli palautetta vähän kaikesta ja jokaiselle, katse, asento, takajarrun ja etujarrun käyttö. Ei ollut eikä tullut monellakaan puhdasta suoritusta, vaikka virheitä karsittiin.