Hyvinhän se pikkulohkon vaihteisto kestää. Itsellä oli 750 NTX ja kun ajelin sillä pitkin metsiä ja rupisia polkuja niin en juurikaan kytkintä käyttänyt vaihdoin kumpaan suuntaan hyvänsä. Reipas polkaisu tai nykäisy krossisaappaalla ja vaihde meni mukisematta perille. Esimerkiksi Centauron vaihteisto ei siedä kierrokset päällä vaihtamista pienmmälle ilman kytkimen liipaisua. Isommalle vaihdan ilman kytkintä siinäkin. Varsinkin jos on kiire...
NTX:n laatikko oli siinä mielessä ketterämpi. Rattaitahan tällainen vaihtamistapa ei juuri rasita, niillähän on koko ajan kontakti muutenkin pariinsa mutta ns orjarenkaiden olat saattavat pyöristyä jos vaihtaminen tehdään liian varovasti eikä kerrasta perille polkaisulla. Voimaa ei kuitenkaan tarvitse käyttää. Laakereita NTX:n vaihteisto kuitenkin söi melko lailla mutta ne ovat suurelta osin standarditavaraa ja helppo vaihtaa. Talviajan puuhastelua. Kaksi talvea ajoin NTX:llä ja kesät perään. Yhteensä 170.000 km. Silloin kone oli melko loppuunkulunut ja vaihteisto kolme kertaa avattu. Kesäkäytössä kone kuluu paljon vähemmän mutta talvella kylmänä käynti syö konetta. Ketterä pyörä mutta ei niin hyvä kuin edeltäjänsä 650TT.