Kirjoittaja Aihe: EV:n iskarit  (Luettu 11514 kertaa)

Jallu

EV:n iskarit
« : Heinäkuu 05, 2006, 11:07:00 ap »
Käytiin emännän kanssa etelässä, normaalit pakaasit ilman telttaa ja siihen liittyviä releitä, ja silti yhteispaino kombinaatilla oli 500 kiloa. Takaiskarit tekivät ajamisen mielenkiintoiseksi kun jousto loppui välillä vähemmän sopivassa paikassa. Kotiin päästin kuitenkin ehjänä. Moto-Italiassa kyselin iskareiden vaihtamisesta jäykempiin mutta tehdas kuulemma kieltää sen ehdottomasti  yhdistelmäjarrujen säätöjen takia.

:prof: Onko joku rohkea kuitenkin vaihtanut iskareita jäykempiin Calissa jossa on kombinaattijarrujen säätösysteemit ? 

Muutoin saatta tulla eteen emännän vaihto, ei ehkä nuorempaan mutta... Minussahan ei mitään ylimääräistä ole :vau: 

Kyseessä on Cali EV -05

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2006, 11:08:00 ap kirjoittanut Jallu »

Antsu

• Murr
« Vastaus #1 : Heinäkuu 05, 2006, 15:46:15 ip »
Moi

Oleppa sinä rohkea ja vaihda tuo hiton kombinaatti jarru hässäkkä ihan tavalliseen, eli käsijarru vaikuttamaan molempiin etulevyihin ja kerro riittääkö alkuperäinen kahva siihen niin minäkin teen saman perässä. Sitten voit heittää vesilintua tolla takajarrun säädön kanssa. Sen jälkeen voit vaihtaa jämäkämmät vieterit taakse.
Sitten voi vaihtaa eukon vaikka painavampaan.
Eli onko kellään käsitystä siitä riittääkö vanha jarrukahva pumpaamaan molempiin levyihin tarvittavan määrän painetta.

herrapii

• aika viljo
« Vastaus #2 : Heinäkuu 05, 2006, 22:43:08 ip »
samaa olen miettinyt toi yhdistelmäjarru (classic 06) ei oikein sytytä jään kans kuulolle, lisää kankeutta tuo jalkajarrunpoljin joka sojottaa niin korkealla että sen käyttö on hankalaa yksinajaessa ja kaksipäällä ei onnistu ollenkaan sixi etujarru olisi tärkeä saada toimimaan täysi tehoisesti.

nyt olen jumppaamalla saanut jarrujalan notkistumaan sen verran että nousee polkimelle (jonka olen säätänyt mah.ala-asentoon) ja olen tehnyt mittauksia kaljakoreilla ja koolinkinipuilla tarkoituksena laskea astinlautoja alemmax tuuman pari. Kallistusvara pienenee mutta riittää tällaiselle vanhalle ukolle kyllä.

:prof:
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2006, 23:05:00 ip kirjoittanut herrapii »

Kake

« Vastaus #3 : Heinäkuu 06, 2006, 15:09:31 ip »
Minulla on ollut sama vaiva. Matkavarusteissa takajousitus pohjaa turhan helposti. Tein jousien ja jousikuppien väliin ylä- ja alapäähän palat joiden korkeus yhteensä on 11mm.  Tämä jäykensi jousitusta juuri riittävästi, ettei enää kovin helposti jousitus pohjaa kuopissa. Jousikupin lukitusrenkaan laiton myös alimpaan uraan, jolloin tämä myös tiukensi jousitusta muutaman millin. Jarruihin en ole havainnut tällä olleen käytännössä mitään vaikutusta.

klain

« Vastaus #4 : Elokuu 26, 2006, 13:50:25 ip »
Itsellä sama ongelma 05-EV:llä. Palasin juuri lapin reissulta ja kun 2 henkilön painot on yhteensä 200kg + sivulaukut päälle niin loivissa ja pitkissä kuopissa pohjaa taka iskarit maantie nopeuksissa. Ensi viikolla on suuntana Saksan ja Italian baanat. Saas nähdä miten homma siellä toimii ...

Onkohan tätä ongelmaa huomioitu Norgen jousituksissa :O

Jallu

« Vastaus #5 : Elokuu 27, 2006, 02:37:35 ap »
Turska käyty koeajamassa. Iskari siinä ihan hyvä. Ajoasento vaan ei minun makuun, muutoin hieno pyörä. EV:n kohdalla tarkoitus selvittää talven aikana jarrusysteemin muutos. Iskarit vaihdan joka tapauksessa. Merkki ja malli vielä auki.

Lare

« Vastaus #6 : Elokuu 28, 2006, 09:37:16 ap »
No minäkin kävin Norgen (=turska????) koeajamassa. Kaikin puolin mallikas peli. Vähän ehkä muovinen, vaan kun kuski on pelkkää rautaa, niin eipä mitään.

Mulla on EV:ssä ollut WP:n iskarit muistaakseni kolme vuotta. Tautisen hyvät vakiona tulleisiin, milliäkään notkahtamattomiin, Sachseihin verrattuna. Jarrutukseen ei minkäänlaista vaikutusta. Pysähtyy kyllä jos muistaa polkaista poljinta.

Jallu

« Vastaus #7 : Joulukuu 23, 2006, 05:32:19 ap »
Nyt on sitten jarrusysteemit päivitetty tälle vuosituhannelle. Orginaali sylinteri ei riitä kahdelle levylle joten tilalle vaihdettiin isompi, sama kuin esimerkiksi Grisossa on. Intekraalista etulevylle lähtevä rööri tulpattiin. Itse en toimenpidettä suorittanut vaan se tehtiin Tammisillan timanttihiomossa ( tunnetaan myös nimellä Moto Italia) Vielä kun löydän kunnon iskarit niin alkaa peli olla iskussa uuteen kauteen.
 On muuten komia turskaparvi uinut Piikkiöön. Onpahan pojilla näytettävää MP-näyttelyssä. :D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2006, 05:33:00 ap kirjoittanut Jallu »

Lare

« Vastaus #8 : Joulukuu 23, 2006, 09:07:29 ap »
Mulla voi tuossa kevään korvalla tulla ne WP:t myyntiin.

Jallu

« Vastaus #9 : Huhtikuu 12, 2007, 14:51:18 ip »
Ensimmäiset tuhat kilsaa tänä keväänä ajettu ja talven muutostyöt onnistuivat paremmin kuin hyvin. Jarruttaminen on jotain ihan muuta kuin ennen. Normaalijarrutuksessa riittää yksi sormi kahvalla ja kahdella saa jo tiukan pysäytyksen aikaan. Takajarru oli ensin täysin tunnoton mutta se ongelma ratkesi kun lukitsin balanssiventtiilin auki-asentoon (siis siinä intekraalihärpättimessä). Iskarit ovat Ikon merkkiset ja pelittävät hienosti.  :prof:Jarrujen osalta suosittelen lämpimästi muutoksen tekemistä/teettämistä sillä muutos parempaan on selvä.

Lopuksi onnittelut sinne Ouluun. Oikea joukkue voitti mestaruuden.:)

• Vieras
« Vastaus #10 : Huhtikuu 12, 2007, 15:34:54 ip »
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2008, 10:19:00 ap kirjoittanut Pekka Oulusta »

Jukka Laine

• Administrator
  • Kotirintamamotoristi
« Vastaus #11 : Huhtikuu 13, 2007, 00:20:46 ap »
Onnea vaan Kärppä-faneille! Kyllä pohjosen pojan sytäntä lämmitti kun mestaruus tuli venkoilematta kolmen pelin suoralla. Juuri näin!
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

klain

« Vastaus #12 : Huhtikuu 13, 2007, 10:31:53 ap »
Lare wrote:
Lainaus

Mulla on EV:ssä ollut WP:n iskarit muistaakseni kolme vuotta. Tautisen hyvät vakiona tulleisiin, milliäkään notkahtamattomiin, Sachseihin verrattuna. Jarrutukseen ei minkäänlaista vaikutusta. Pysähtyy kyllä jos muistaa polkaista poljinta.

Jäykennystä pitäisi saada EV:n takaiskareihin täksi kesäksi.
Minä kun en noista iskari merkeistä mitään ymmärrä niin mikähän mahtaa olla tarkka merkki/malli info näille WP:n iskareille? :O

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #13 : Huhtikuu 13, 2007, 14:05:17 ip »
klain kirjoitti:
Lainaus
Lare wrote:
Lainaus

Jäykennystä pitäisi saada EV:n takaiskareihin täksi kesäksi.
Minä kun en noista iskari merkeistä mitään ymmärrä niin mikähän mahtaa olla tarkka merkki/malli info näille WP:n iskareille? :O

http://www.totaltek.fi/  ---->Suomen WP maahantuoja, kysyppä sieltä apuja. Tuolta se laren isäntäkin ne veeterinsä muistaakseni osti. Asiaansa omistautuneelta väeltä tuntuivat, tilasin just etujouset heiltä. Selvittivät tehdasta myöten sopivuutta kun ei listoilla ollu tuohon mun caliin sopivia. Toimitus vain ottaa aikaa, ei ollu tehtaallakaan valmiina mulle sopivaa veeterisarjaa....:( eipä kiirustakaan.

http://www.wpsuspension.com/  WP:n tehtaan sivut. EV:tä ei listalla ole mutta sehän ei tarkoita etteikö sopivia olisi tai saisi tehtyä. Taitaa näissä WP:n systeemeissä olla suurinpiirtein kaikki säädettävää/vaihdettavaa???

Tai sitten ne KONIT, tai ikon nykyään, hyvät on nekin. Taitaa saada piikiöstäkin.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125