Kirjoittaja Aihe: Sivuvaunupyörä ulkomailta  (Luettu 2399 kertaa)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Sivuvaunupyörä ulkomailta
« : Helmikuu 14, 2014, 13:28:13 ip »
Onko kellään kokemusta tai tietoa kuinka paljon arvokkaammaksi on tulli arvioinut hyvällä vaunulla ja muutossarjoilla varustetun pyörän? Ainakin pyyntihinnat ovat Saksanmaalla kaksin- tai kolminkertaiset soolopyörään verrattuna.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Sivuvaunupyörä ulkomailta
« Vastaus #1 : Helmikuu 14, 2014, 14:01:54 ip »
Muistutan tässä samalla että kun sivuvaunupyörää tullailee niin erikseen pyörä ilman sivuvaunua. Sivuvaunusta kun ei tällöin mene tullia. Jos se on pyörässä kiinni niin tullia menee vastaavan ikäisen sivuvaunupyörän Suomen pyyntihinnassa jäljellä olevan veron verran.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Sivuvaunupyörä ulkomailta
« Vastaus #2 : Helmikuu 14, 2014, 18:22:37 ip »
Tuo onkin hyvä pointti ainakin jos pyörässä ei ole muutossarjaa. Muutossarjalla varustettuna, eli etuhaarukka ynnä pyörät, onko eroa? Ja jos laite on kotimaassaan noineen hyväksytty vain sivuvaunukäyttöön niin entäs sitten? Alkoi vaan Talvirallin tiimoilta houkuttelemaan ajatus kunnon sivarista, jotta emäntäkin pääsisi mukaan...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99