Tästä eteenpäin kaikki syyt olla käyttämättä GuzziDiagia ovat tekosyitä....
Siis ainakin suomenkielisen perustoiminnon osalta jolla voi katsoa komponenttien toiminta-arvot sammuksissa ja käydessä ja lukea vikalogit sekä resetoida tarvittaessa kaasuläpän asentotunnistimen (TPS).
Homma käy mielenkiintoisemmaksi ja kieli vaihtuu kun ladataan moottorinohjaustiedostojen luku- ja kirjoitusohjelmat että tiedostomuokkaukseen sopiva TunerPro sekä tarvittava .XDF-tiedosto joka on moottorionohjaustyypinmukainen aputiedosto jonka avulla TunerPro saa avattua moottorinohjaustiedostot luettavaan ja katsottavaan ihmisen ymmärtämään muotoon.
Sanakirja GuzziDiag - suomi:
http://www.motomatti.fi/2013/02/guzzidiag-suomi-sanakirja.htmlLienee muitakin "Dropboxeja" käytössä kuin tämä:
https://www.dropbox.com/sh/znw3dz34cse6pp1/o9BeRbg-E9/Moto%20GuzziSe sisältää kuitenkin joidenkin mallien käyttäjien, todennäköisesti muokattuja, moottoriohjaustiedostoja.
TunerPro sisältää vertailuohjelman jolla voi verrata mitä muutoksia on esimerkiksi tehtaan alkuperäisen tiedoston ja muokatun tiedoston välillä. Erityisesti 3D-karttanäyttö on selkeä vertailuympäristö jolla on helppo hahmottaa mitä kaikkea on kussakin, niin sytytys-, kuin ruiskutuskartassakin tehty. Tai muissa muutetuissa kohteissa.
V11 -mallin tiedostoja näkyy olevan useita: Huom! amerikkalaisille kaikki 1100-moottorilla varustetut Guzzi ovat mallia V11, Californiakin.