Kirjoittaja Aihe: Etupää  (Luettu 5914 kertaa)

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Etupää
« : Heinäkuu 03, 2006, 09:10:07 ap »
Hellepäivää. Nyt kun tuo etupää on ollut kasassa jo puoli viikkoa ja kilometrejä takana niin kerron muillekin mitä öljyä kustin etuputkissa virtaa. Aivan oikein siellä loiskuu atf eli se kauniin punainen automaattilaatikko öljy. Ihan kokeeks laitoin kun tuo oikea öljy olis maksanu paikallisessa mopo liikessä 10€ puoli litraa siis 120mk litra. hyvältä tuntuu ja alla on myös uusi gummi tuo Mezler 880, ei huomaa pitkittäisiä uria ja asvaltin halkeamia kuten vanha Bridgestone.

On muuten eka lomapäivä, te ketä olette töissä nauttikaa helteestä:D Ajellaan

Ai niin onhan atf kallista mut työnantaja ponssaa.

Guzzipeikko

  • Vieras
Etupää
« Vastaus #1 : Heinäkuu 03, 2006, 10:41:58 ap »
Mulla on sellainen käsitys että hydrauliikka öljy mikä hydrauliikkaöljy, mopo miehille kyllä menee kaupaksi liki jalokivien kilohintainen "erkoisöljy" mutta miljuunien arvoisia työkoneita jotka ei edes kestä hetken tuotantokatkosta käytetään ongelmitta euron litrahintaisella perus hyd.ö.llä.

pekka

ps. mikään tietenkään ei ole liian hyvää/kallista guzzille, eikä sekään aina riitä

  • Vieras
Etupää
« Vastaus #2 : Heinäkuu 13, 2006, 13:27:37 ip »
Joo, Terve vaan kaikki Guzzistit, rekisteröidyin foorumiinne, entisenä guzzikuskina huomasin että monen vuoden nelisylinterisellä rulluuttamisen jälkeen on taas alkanut kaksimukiset kiinnostamaan. Ja on muuten aika asiallinen foorumi teillä, vastausta löytyy jos minkäkinlaiseen ongelmaan.

Mutta asiaan, jota ei paljon ole: itse laitoin vuosi sitten noihin jammun keulaputkiin kanssa työpaikalta Teboilin hydrauliöljyt ja muuten on ihan ok mutta hiukan kovahko tuli tuosta keulasta. Bongasin joltain toiselta foorumilta myös tuon atf-jutun ja ajattelin sitä kokeilla seuraavaksi kun sitäkin löytyy "talon" puolesta. Muutenkin arvelin alkaa vaihtelemaan niitä öölejä kerran vuoteen kun ei tule enää hintoihinsa, ja jää pois öljyn hakemisen vaiva.

 

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Etupää
« Vastaus #3 : Heinäkuu 13, 2006, 13:45:16 ip »
Jep. Atf on litkumpaa kuin hydrauliikka öljy. Itse laitoin kans ensin hydraukiikka ölljyn mut se tuntu jotenkin sormissa, sit vaihdoin atf-öljyyn ja on paljon parempi. saas nähdä kuin käy kun ilma viilenee josko kovenee.

Nuuka paljon työtä tekee, rahamies vie huoltoon.

  • Vieras
Etupää
« Vastaus #4 : Heinäkuu 14, 2006, 00:12:16 ap »
Minkäslaisen Guzzin kärsä on kyseessä?

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Etupää
« Vastaus #5 : Heinäkuu 14, 2006, 01:42:07 ap »
Kyseessä kali peziaali vm 99

MattiV

  • Viestejä: 77
Etupää
« Vastaus #6 : Heinäkuu 14, 2006, 16:02:08 ip »
Ei kait sillä öljyllä ole mitään tekemista iskunvaimennuksen kanssa noissa calien, nevadoiden tm. keulissa. Tarkoitus lienee vain keulaputkien voitelu. muistaakseni käyttöohjekirjakin suosi ATF:ää-
Vannapii gutsisti
Huono tie, parempi mieli

  • Vieras
Etupää
« Vastaus #7 : Heinäkuu 15, 2006, 03:15:52 ap »
Lainaus käyttäjältä: MattiV
Ei kait sillä öljyllä ole mitään tekemista iskunvaimennuksen kanssa noissa calien, nevadoiden tm. keulissa. Tarkoitus lienee vain keulaputkien voitelu. muistaakseni käyttöohjekirjakin suosi ATF:ää-

 

Niipä, jos keula on ns.patruunakeula niin ei se öljy vaimennukseen vaikuta.