Kirjoittaja Aihe: V12 sport ja öljyvuoto  (Luettu 55943 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #60 : Kesäkuu 03, 2014, 22:06:17 ip »
Eipä vuoda enää. Saapi nähä kauanko tämä hyvänolontunne saa jatkua. Veikkaan että sössin ekalla kertaa sen laipan tiivisteen ja etenkin tuon öljykanavan kohdilla jotenkin.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #61 : Kesäkuu 03, 2014, 22:19:26 ip »
Rehellinen eteläpohjalainen myöntää virheensä. Kaikki ei siihen kykene...
Mulla tulee mokia päivittäin mutta mitään en myönnä.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #62 : Kesäkuu 03, 2014, 23:56:18 ip »
Vasta epäilys on näin ;)   Sitäpaitti viimeksi hain sen öljykanavan O-renkaan mallin mukaan. Nyt hain semmosen kun sielä mun mielestä pitää olla. Paksumpi. Mutta se ite tiiviste taisi edelliskertaa ottaa vähä nokkiinsa, se on pakko myöntää.

On siinä vaan kokolailla hommaa kävästä tuola vauhtipyörän takana. Ei kyllä huvikseen viitti.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #63 : Kesäkuu 04, 2014, 05:39:57 ap »
"Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin."
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #64 : Kesäkuu 04, 2014, 10:13:39 ap »
Lainaus
"Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin."
Hieno kehäpäätelmä!

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #65 : Kesäkuu 04, 2014, 10:27:48 ap »
Mulla tulee mokia päivittäin mutta mitään en myönnä.
Minä puolestani ihmettelen ääneen, jos ei tule yhtään möhläystä tuon pyörän huollossa yms.  :P

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #66 : Kesäkuu 04, 2014, 11:54:48 ap »
Itse kyllä kehtaan kertoa olleeni väärässä. Ihan mänteimmät jutut jätän kertomatta  :P
Hyvä pyörä, parempi mieli.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #67 : Kesäkuu 04, 2014, 16:22:47 ip »
Oireet on kyllä erikoiset jos se aluksi piti hyvin muutaman tonnin ja sitten alkoi vuoto lisääntyvällä trendillä. Mutta kaikki on mahdollista mikä ei ole ihan täysin mahdotonta. Useimmiten tiivistevuoto kuitenkin on sellainen että se ryytää vähän jatkuvasti, ei lopeta itsekseen mutta ei sanottavasti kasvakaan. Mutta sitten taas vaan usvaa putkeen ja näkymättömiin!

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #68 : Elokuu 06, 2014, 19:44:08 ip »
Joo-o. Sportti ei näköjään tykänny Espoon RM Heinon pihasta, sielä nimittäin alkas taas öljyä nokottaa ja oikeen huolella. Alkaa jo suoraan sanottuna vituttaa koko keksintö. Loppuvuoden olen calikuski ja tuon härvelin tuuppaan piiloon tai teen siitä vaikka perunan nostokoneen.

Aikoinaan itselle tuli sellainen ongelma vastaan GT:ssä että uusikin stefa laski alleen ja vaihto ei auttanut. Vuodon syyksi osoittautui kampiakselin takalaakerin suurehko välys. Tässä tapauksessa sitä ei kyllä pitäisi ilmetä.

Pitää tuo laakerivälyskin nyt kyllä varmistaa. Tai siis vaihtaa suosista koko laakeri. Mutta kumma kun ne öljyt pysyy sisällä jonkun aikaa rempan jälkeen, ekalla kerralla noin 5tkm ja nyt lähemmä 7 tonnia.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2014, 22:08:17 ip kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #69 : Syyskuu 02, 2014, 22:56:55 ip »
 http://www.guzzitech.com/forums/threads/is-this-a-main-oil-seal-leak.6161/

"Some early 8V motors had a problem with the seat for an o-ring on the rear main bearing flange, (The design and oil delivery system differs from earlier models.) that may require removal and machining of the flange."

"I understand that Guzzi has modified that part and you want to get the newly modified part in order to correctly fix this problem."


Osanumero tuolle laakerille näkyy jossain välissä muuttuneen, 874213---> 976703

Kun huvittais niin riipiis taas paloiksi. Nyt alko jo kytkinkin luistaa jotenka ajaa sillä ei enää viitti.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

JuhaV

  • Vieras
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #70 : Syyskuu 03, 2014, 08:06:34 ap »
Osanotto !

Guzzi koettelee, mutta sen jälkeen se sitten koettelee taas lisää, ja lisää ja ......

Talvi on tulossa ja sitä myöten huoltokausi. Mutta on on sangen epämotivoivaa korjata useaan kertaan samaa kohtaa. Uudet viat ovat edes mielenkiintoisia.

Tsemppiä, Juha


Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #71 : Syyskuu 08, 2014, 19:49:29 ip »
http://www.guzzitech.com/forums/threads/is-this-a-main-oil-seal-leak.6161/

"Some early 8V motors had a problem with the seat for an o-ring on the rear main bearing flange, (The design and oil delivery system differs from earlier models.) that may require removal and machining of the flange."

"I understand that Guzzi has modified that part and you want to get the newly modified part in order to correctly fix this problem."


Osanumero tuolle laakerille näkyy jossain välissä muuttuneen, 874213---> 976703

Kun huvittais niin riipiis taas paloiksi. Nyt alko jo kytkinkin luistaa jotenka ajaa sillä ei enää viitti.

Nonii, sain maahantuojalta vahvistuksen eli tuo 976703 on uusi varaosanumero 8v koneen kammen takalaakeriksi. Muutos on tehty ilmeisesti juuri öljyvuotojen takia joita tuo vanha 874213 voi aiheuttaa.  

RM Heinolle täydet pisteet palvelusta, asioista otettiin selvää ja hintataso tuntuu olevan hyvinkin lähellä saksan kauppureita. Sitä ei tiedä koska laakeri tulee, pitää tilata Mandellosta. Tulee kun tulee.

Kytkintä vaan alkasin miettiä, sekin kun jo vähän luisti, kait se vielä menee kun putsaa hyvin? Tuolla levyllä kun on ajettu alle 15tkm. Ei viittisi taas uusia.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #72 : Syyskuu 08, 2014, 20:48:28 ip »
Ennenvanhaan öljyyntynyt kytkinlevy pestiin bensiinillä (siis bensiinillä eikä nykyisellä moottoripolttoaineella) ja kuivuttuaan kastettiin etikkaan. Ja taas piti. Sillä edellytyksellä että kykinlevy ei ollut imenyt öljyä kovin pitkään eli öljy oli vielä vain ihan pinnassa ja siten helposti pestävissä. Nyttemmin en tiedä olisiko liottaminen esimerkiksi asetonissa hyväksi ja mitä kytkinlevyn liimaus siitä tykkää. Varminta olisi tietysti vaihtaa uusi. Paitsi jos haluaa vielä kerran aukaista kokeillakseen vanhaa. Sehän menisi jo rutiinilla.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #73 : Syyskuu 08, 2014, 20:57:57 ip »
En ihan tuosta ameriikkalaisesta selostuksesta ymmärtänyt, että vuotaako tuo siis sen stefan vai sen mötikän ja lohkon välistä?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: V12 sport ja öljyvuoto
« Vastaus #74 : Syyskuu 08, 2014, 22:14:34 ip »
Mötikän ja lohkon. Kuvassa nuolella se ongelmakohta. Oletettu. Joskus kun saa sen uuden ja tuon rinnakkain niin tietää vasta erot.

Jarrukliineriä kytkimelle niin eikö se siitä. Tai joo, onhan mulla se alkuperäinen levy eikä pahasti ees kulunu. Taidan laittaa sen.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125