Kai tuon laakerin nyt kuitenkin voi ottaa irti vaikka konetta ei muuten olisi tarkoitus purkaa?
Pitäähän se irti ottaa jos välistä vuotaa. Ei siinä ole muuta hankaluutta kuin juuri tuo ulosvetovaihe. Olisiko noin 40 mm ohjausta ennen kuin pesä irtoaa lohkosta.
Jos tuntuu ylettömän tiukalta niin voi kierteittää kaksi reikää lisää ja vetää neljältä kantilta. Näin olen joskus joutunut menettelemään kun joku oli holvannut "maamoottorilakkaa" eli Timexiä oikein huolella muuallekin kuin tiivistepintaan.
Off topic: jos tarvitsee vaihtaa kampiakselin takapään laakeria niin se tyypillisesti toimitetaan laippoineen. Se ei kuitenkaan ole asennusvalmis vaan vanhasta laakeripesästä pitää poistaa öljykanavasta teräsholkki joka sitten sujautetaan uuden laakeripesän vastaavaan kanavaan. Se pitää laakerin paikoillaan ja mahdollistaa öljynpaineen pääsyn laakerille. Missään asennusohjeessa en ole asiaan törmännyt mutta olen vaihtanut kyseisen laakerin parikin kertaa kun holkki oli unohtunut edelliseltä asentajalta laittaa paikoilleen ja laakeri oli pyörähtänyt pesässään ja öljyn pääsy siten estynyt laakerille.
Lisää off topic: Laakerikaupasta voi ostaa valmiin liukulaakeriaihion ja asentaa sen vanhaan laakeripesään. Vaatii koneistamista sekä sovittelua mutta on edullisempi "omana työnä". Itse olen myös sorvannut laakeripronssistä kyseisen laakerin kun kampiakseli on jouduttu hiomaan niin ohkaiseksi että standardikamasta ei enää sopivaa löytynyt.