Tuo projektijuttuosio foorumille on hyvä ja kannatettava idea.
Riippuu tietysti moderaattoreista ja tätä keskustelupalstaa viime kädessä hallinnoivasta Gruppon hallituksesta halutaanko sellaista osiota lainkaan.
Itse olen päätynyt pitämään blogia omista tekemisistäni että en kaipaa varsinaisesti sellaista palvelua Gruppolta mutta niille joiden projektien eteneminen on hitaampaa ja tapahtumia kenties vain muutaman viikon välein voisi olla viisaampaa pitää projektialbumia keskustelupalstalla.
Rakenne voisi olla seuraava: palstan nimi ("projektit" tai vastaava nimike) -> pyöräkohtainen projektiselvitys/projektin nimi (ei siis henkilökohtainen koska projektit usein vaihtavat omistajaa, viimeistään jonkin aikaa valmistuttuaan ja muuttuvat jälleen projekteiksi.)
Sitten on toinen asia mikä pitää ratkaista: onko muilla mahdollisuutta kommentoida toisen projektia. Jos on vapaa kommentointioikeus niin sillä on hyvät ja huonot puolensa: kommentointi antaa parhaimmillaan ohjeita projektiin ja kehittää sitä, toisaalta se voi lannistaa rippuen kommentoinnin tavasta. Yksi huono piirre voi olla että kommentointi riistäytyy keskusteluksi tai väittelyksi ja itse pääasia eli projekti hukkuu sinne sekaan.
Parhaimmillaan tällainen projektipalsta jakaa tietoa, hyvässä ja pahassa, uskoakseni enemmän hyvässä koska harvalla on kanttia tuoda epäonnistumiset esille.
Projekti voi olla laajempaa korjaamista, entisöintiä, muutostöitä, tuontipyörän katsastus/tullibyrokratiaa, virittämistä, jne....