Kirjoittaja Aihe: Griso-kuumetta...  (Luettu 6149 kertaa)

Veekax

  • Viestejä: 8
Griso-kuumetta...
« : Lokakuu 07, 2013, 15:52:44 ip »
Jep, tuollainen 8V SE alkanut kuumottamaan huolestuttavasti...  ;D No, lelukuumeeseen on vain yksi toimiva resepti, mutta tätä palstaa (ja interwebbiä) selailleena tuli pari kysymystä mieleen, joihin toivon saavani kommentteja teiltä asiaa tuntevilta:

Englannissa näyttää olevan hintataso edullisin käytettyä (v.2010 =>) hankkivalle, onhan Grison mittaristovalikossa asetus km- ja/tai maili-näytölle (nopeus- ja matkamittarit)? Ajan nykyisin saman konsernin tuotteella (Tuono 1000R v.2007) jossa tuo valinta on mahdollinen, mutta en löytänyt Grison (pdf) käyttäjän manuaalista yksiselitteistä vastausta/ohjetta. Joten Griso-kuskit, vahvistakaa tämä pikku detalji ystävällisesti...  ;) => Onko muuta erityishuomioitavaa UK-mallit vs. EU-mallit??

Moottorinohjauksesta on paljon juttua - ja ymmärrän että Guzzidiagilla säädöt onnistuu ilman tarvikeboksin hankintaa (esim RapidBike tai PC) ja ilman muutaman tunnin penkitystä?! Siis mikäli päädyn tuollaiseen pyörään (päätös syntyy tod.näk. tämän talven aikana) niin varmaa on että orkkis vaimennin menee vaihtoon. Onko pks ketään jolla voisi teettää moottorinohjauksen päivityksen sekä pa-syötön ja sytytyksen optimoinnin vaimentimen vaihdon jälkeen? Jos ei pks niin mites eteläisen suomen alueella yleensä? Samoin määräaikaishuoltojen teettäminen, missä onnistuu?

Tuning osaa näyttää löytyvän ihan mukavasti, esim. pikkuplexiä, huggeria ymv, mutta toinen "pakollinen" muutos, eli takalokasuojan korvaajaa tai oikeammin kevyemmän näköistä rekisterikilven telinettä ei taida löytyä kuin jenkkilästä (mm. Guzzitech)? Onko Griso-kuskeilla heittää tähän mitään vinkkiä, suositusta mistä etsiä? (e-bay ei ainakaan tarjoa mitään... :()

Niin, toistaiseksi en ole edes kylmiä tyyppejä Grisosta ottanut - joten jos arvon Gruppolaisilla olis mahdollisuus ja halua tarjota k.o. mallin "esittely" ihan paikan päällä - niin tulisin mielelläni käymään ja tutustumaan tähän pyörämalliin - keajoa ei tarvitse järjestää, kunhan renkaita potkittais... 
Taitaa tuo uuden maahantuojan organisoituminen ottaa niin kauan, ettei ensi talven lumien lähdön aikaan ole vielä valmista (tai siis madollisia esittelypyöriä koeistuttavina...)?!

Kaikenlainen muu(kin) Griso höpinä kiinnostaa, joten kiitos jo etukäteen (runsaista) kommenteista  ::)

t.V2

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: Griso-kuumetta...
« Vastaus #1 : Lokakuu 07, 2013, 19:03:18 ip »
Maili/km-mittarin muutos onnistuu noin 10sekunnissa, joten se ei ole ongelma.

UK/EU eroihin en osaa kommentoida. Tuskin niissä on mitään sen ihmeempää eroa... ehkä :D.

Moottorinohjauksista Guzzitech + PCV + Autotune ainakin on toimiva paketti. Tai jos omaat harrastusintoa, niin Guzzidiag + Autotune + omaa säätöä.

Huollot onnistuu pk-seudulla, mutta joku muu voi kommentoida kenellä kannattaa teettää.

Tuning osia... miljuunasta paikasta, esim...
http://www.millepercento.it/
http://www.millepercento.com/index.php
http://www.agostinimandello.com/
http://www.stucchiluigi.it/
http://www.stein-dinse.biz/
http://www.daes-mototec.com/ <-- löytyy kilpiteline esim tuolta

Itse olen omistanu kaksi Griso SEtä, joilla tuli ajettua yli 60 000km ja voin sanoa että pidin pyöristä varsinkin kun ne oli säädetty.
Nykyisin ajelen BB1llä, joka on Grisosta jalostettu mopo http://www.millepercento.it/factory-2/moto/moto-bb1/

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Griso-kuumetta...
« Vastaus #2 : Lokakuu 07, 2013, 19:33:02 ip »
Eurooppamalleissa ei pitäisi olla mitään eroja. Ajovaloumpion pitäisi myös olla symmetrinen..? Jenkkimallissa saattaa olla oma kartta boksissa, mutta sekään ei tänä päivänä ole ongelma.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Griso-kuumetta...
« Vastaus #3 : Lokakuu 07, 2013, 22:05:01 ip »
      Banzai!
Mun Cali EV on kotoisin Lontoosta,haettu 2009.
Ainoa pakollinen vaihdettava osa oli/on lampun lasi/umpio kokonaan Englannista Suomeen tuotaessa.
Calistimessa Boschin umpio,johon pystyi vaihtamaan pelkän lasin (38.€). Grison valolähteestä en tiedä.
Ja syyhän on se, että valokiila pitäis saada näyttämään vastaantulijan silmien sijaan ojanpiennarta.. :D!!

     T.Isä-Masa

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Griso-kuumetta...
« Vastaus #4 : Lokakuu 07, 2013, 22:17:58 ip »
Grisossa ei kai ole rihlattulasi vaan suora. Heijastimen pitäisi olla symmetrinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Veekax

  • Viestejä: 8
Vs: Griso-kuumetta...
« Vastaus #5 : Lokakuu 08, 2013, 09:43:28 ap »
...heh... Kiitos tähän mennessä kertyneistä kommenteista ja tiedoista... :D Eilinen ilta menikin noita Temmin linkityksiä tutkiessa...  ;D 
Joo, Grison personointi onnistuu, osia löytyy ihan kivasti. Ja tuo moottorinohjaus, siinä vaikuttaa olevan monta tapaa, monta hintaa. Hifistelemällä pelkästään siihen saa menemään yhden autoveron verran eukkoja, kun optimoi myös ilmankierron avarammalla sisääntulolla ja poistolla. Ei tuohon ilmajäähyyn taida ihan Tuonon suorituskykyä saada, mutta ukkoontuvalle "äijälle" riittää vähempikin - ja grisoon saa lapset (tai tarakkaharakan) kyytiin, haluttaessa...
Ei siinä, onhan tuo pyörä (kuten Guzzit yleensäkin!) jo vakiona suhteellisen persoonallinen, ei tule joka reissulla vastaan = yksi päällimmäisistä syistä miksi on niin vakavasti harkinnassa.
Taitaa tuo "tietokone" ja mittaristo olla 1:1 Tuono/RSV (V2) kanssa, joten yksikkömuutokset onnistuu valikon kautta, kiitos vahvistuksesta. Muutenkin tuntuisi hieman erikoiselta että olis maakohtaisia versioita pyöristä (poislukien jenkit = isoin markkina-alue), mutta britit on konservatiivejä, siksi on hyvä tunnustella tarviiko sieltä tuotaessa varautua yllätyksiin...

Sitten vielä tuo ajoergonomia pitäisi "varmistaa": olettaisin Grison olevan mukavan tilava persjalkaiselle kuten minä (~170cm), istuinkorkeudesta päätellen... (?)
Ajelen pääasiassa mutkaa (tyyliin .Org Pk- & TouRinki-letkat) - eikös tuo laite ole juuri siihen tehty, katucruisailun lisäksi? Pitemmät reissut on ajeltu vuosia sitten niihin tarkoitetuilla vehkeillä...

Hienoa että ylläpitohuollot onnistuu pk-seudulla, niihin tarttee palata tarkemmin sitten kun/jos asia on ajankohtainen.

Niin, tuollainen BB1-versio on tosiNAMU, ootko Temmi ajatellut luopua omastasi  ;D ??! 

t.V2

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Griso-kuumetta...
« Vastaus #6 : Lokakuu 08, 2013, 19:56:51 ip »
Pisin reissu Grisolla oli + 6 tkm, joten hyvä matkapyörä se on yhdelle. Pikku läpyskä mittareiden päälle, taikka sitten se vähän muotoillumpi seuraavankokoinen, niin voipi kohtuukyytiä vetää Saksan motareillakin ja mutkapätkillä sillä ehtii kummasti ilmankin. Vaatii päättäväisyyttä kovaa ajettaessa, muttei tee mitään hölmöä itsekseen. Ei siis ole tyypillinen japsipyörä - onneksi.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: Griso-kuumetta...
« Vastaus #7 : Lokakuu 08, 2013, 20:18:12 ip »
Griso soveltuu kaikkeen ajoon. Käyt kiskalla, tai Italiassa, molemmat onnistuu vaivatta. Mutkateillä tuo pyörä on tosin parhaimmillaan ja nautittavimmillaan, parilla TouRingillakin olen ollut mukana. Pisin oma reissu on ollut 12 000km ja pisin päivämatka 1300km tuolla reissulla, eikä ollut mitään ongelmia minkään asian suhteen (parina aamuna oli tosin karmee krapula).

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Griso-kuumetta...
« Vastaus #8 : Lokakuu 08, 2013, 20:53:43 ip »
Tere Veekax,
mulla on Griso 8v täällä pääkaupungin kulmilla - tosin se ei ole SE. On vähän kiirus, joten jos maltat niin parin viikon päästä voit tulla halutessasi potkimaan kumeja. Hieno pyörä monessa mielessä ja monikäyttöinen kuten aj@ ja Temmi tuossa totesivatkin. Mun Grisolla nauttimisesta en ole edes krapulaa saanut - se on tullut yleensä siitä kun joku kaatanut etanolia mun kurkkuun. ;)
Kasi vee ei vee kasi

Veekax

  • Viestejä: 8
Vs: Griso-kuumetta...
« Vastaus #9 : Lokakuu 09, 2013, 10:18:56 ap »
Tere Veekax,
mulla on Griso 8v täällä pääkaupungin kulmilla...  joten jos maltat niin parin viikon päästä voit tulla halutessasi potkimaan kumeja. Hieno pyörä monessa mielessä ja monikäyttöinen kuten aj@ ja Temmi tuossa totesivatkin.

Tervehdys Makestain!

Hieno homma jos viitsit nähdä tuon vaivan ja suot vähän aikaasi kylmätyypitykseen...  :D
Maltanhan minä odotella, ihan hyvä jos menee jonkun viikon päähän, kerkeää tämä kuume laskemaan vähän "järkevämmälle" tasolle...
Ollaan yhteydessä (laitellaan vaikka yv:tä) kun sun aikataulut näyttää sopivan väljältä. Kiitos!

t.V2   

Veekax

  • Viestejä: 8
Vs: Griso-kuumetta...
« Vastaus #10 : Lokakuu 21, 2013, 14:45:38 ip »
...njaa... sain eilen mahdollisuuden maistella tunnelmia Makestainin Grisoon tutustuen, Iso Käsi eli kiitos siitä!  :D Ergonomian puolesta ookoo, ulkonäön puolesta ookoo, äänimaailman puolesta ookoo, genren puolesta siis tosi Äijjä, tekniikan ja ajettavuuden puolesta varmasti ookoo - aika vakuuttava ja minunmakuinen pyörä - eli hankintaan menee.
Pari "pientä sivuseikkaa" kun saan hoidettua kuosiin, niin minustakin tullee guzzikuski. Toivottavasti linnunradan taivaankappaleet osuvat kohdilleen suotuisasti...
Palataan aiheeseen kun jotain konkreettista ilmenee.  :-X