Kirjoittaja Aihe: v65 käyntiongelma  (Luettu 13312 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #15 : Syyskuu 27, 2013, 21:19:31 ip »
Avaa myös neulaputket. Niiden ja rungon väliin mahtuu uskomaton läjä sontaa. Ruuvaantuvat auki pohjasta, kun pääsuutin on poistettu edestä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #16 : Syyskuu 27, 2013, 21:49:35 ip »
Ultraäänipesuri tuli hankittua, niinikään Biltemasta. 109e ja kaipa sillä jotain tekee. Kaasuttimet tykkää jos niitä putsaa,  varsinkin jos on olleet monta vuotta parkissa ilman että bensaa olisi laskettu pois kohokammioista.

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #17 : Syyskuu 29, 2013, 12:32:58 ip »
Taas kerran kaasarit purettu ja putsattu.Varsinkin toisen kohokammion pohjalla oli paskaa.Ja koeajolle .Ensimmäistä kertaa pyörä toimi  ajettavaksi.Alakieroksilla vetää jopa vitosella.Motomatin ohjeen mukaan vitosella kaasu auki ja ryyppyä. Alkoi kiihtymään hetkeksi.Selvästi kestää nyt enemmän kierroksia ja tuli ajettua 50 km lenkki.Mutta edelleen ongelmana on iso vaihde ja kahvaa auki ...veto heikkenee.Ongelmanako laihanako käy? Mikä avuksi ? Pääsuuttimessa oli numero 200.

Targa 2

  • Viestejä: 108
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #18 : Syyskuu 29, 2013, 16:26:42 ip »
Jos kaasuttimissa on toistuvasti ylimääräistä tavaraa, on sitä varmasti muuallakin. Eli polttoaineletkuja seuraten kaasuttimien kyljissä polttoaineliittimien alla verkkosihdit. Toinen suodatin polttoainehanan imuputken ympärillä tankissa. Tankissa oleva varsinkin joskus ollut umpeenmuurautuneena. Rajoittaa tehokkaasti bensankulutusta ;D
 

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #19 : Syyskuu 29, 2013, 16:55:57 ip »

Haulla " gutsin kaasari " on paljon tietoa.


MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #20 : Syyskuu 29, 2013, 18:01:57 ip »
Ryypyn veto päälle ja hetkellinen kiihtyvyys on se merkki että pääsuutin on liian pieni tai jossain on tukosta.
Nykybensassa on sen verran "petäjäistä" että se teho/tilavuussuhde on alempi kuin noin 15 vuotta sitten. Tarvitaan hieman isompi suutin ja sytytysennakkoa hieman lisää. Kokeilemalla selviää.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #21 : Syyskuu 29, 2013, 18:08:38 ip »
Nuo pikkusiivilät bensan sisääntuloissa oli omassa yhtenään täynnä töhkää. Pari filtteriä letkuun korjasi asian.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #22 : Syyskuu 29, 2013, 20:23:00 ip »
Pääsuuttimessa oli numero 200.

Kuulostaa kauheen isolta ja piti oikein kattoa kirjoista, Guzziology antaa V65:lle pääsuuttimen kooksi 105. Kaasari siis 30 millinen PHBH?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #23 : Syyskuu 29, 2013, 20:56:25 ip »
Ei se voi koko olla. Itsellä ollut 750:ssa 165:t kiinni ja niillä tuli putkesta mustaa kaasuttamalla. Olisko ruuvattu jonkun muun merkin suuttimet ja koko ei täsmää Dellortojen mitoituksen kanssa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #24 : Syyskuu 30, 2013, 02:46:14 ap »
30 vuotta hullujenhuoneella työskentely ei ole antanut parasta valmiutta ymmärtämään Dellortojen toimintaa.Nyt yövuorossa perehtynyt vanhoihin teksteihin ja alkanut hieman ymmärtämään kaasuttimen rakennetta.Kohon sulkemassa suuttimessa oli numero 200 eikä pääsuuttimessa.Opetteluksi menee mutta v65 onneksi turvallinen kohde,ei ole isot rahat kyseessä vaikka kuinka tyrii.Täytyy vielä avata kaasuttimet ja suuttimet.En nähnyt suuttimissa mitään numeroa,onko niissä? Kaasari on PHBH30. Saako Suomesta ?

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #25 : Syyskuu 30, 2013, 06:56:24 ap »
Googletin..näköjään saa.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #26 : Syyskuu 30, 2013, 07:58:04 ap »
Hei

Stein & Dinsen kaasarin varaosalehden kuvassa on suutin kokoa 120.
Eli pitäisi kyllä numero löytyä. ja vanha koko...että tietää ostaa oikean koon .Kierre tyypissä kokoa M5 ( korjatkaa jos olen väärässä )
Suomestakin saa alle 4 € / kpl

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #27 : Syyskuu 30, 2013, 09:45:34 ap »
Kuten varmaan Google kertoi, Moposport myy Phbh:n varaosia. Itsellä kevyt kattaus pääsuuttimia. Otti aikansa, että löytyi oikea koko.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #28 : Syyskuu 30, 2013, 10:06:04 ap »
Vanhoihin suuttimiin pitää aina suhtautua hieman varauksella: sen lisäksi että niissä voi olla kaikenlaista kiteytymää ja saostumaa niitä voi olla ronkittu rautalangalla tai suurennettu poranterällä, tms.

Jos alkuperäinen suutinkoko on ollut sen aikaista bensiiniä varten esimerkiksi 100 (tarkoittaa millimetrin sadasosia eli on yksi millimetri ja alkuperäisessä DellOrto-suuttimessa numero on aina stanssattu suuttimen päätyyn) voi nykypolttoaineelle tarkoitetun suuttimen koko olla 110 - 125 väliltä. Riippuu hieman siitä millaisia ominaisuuksia pyörästään hakee. Nykybensiinillä myös luistineulan muoto pitäisi olla hiukan erilainen mutta vanhakin vältää jos ei ole pahasti soikeaksi kulunut. Sitä nostamalla/laskemalla voi hakea parasta kaasuun vastaavuutta.

Tuolla jo aiemmin mainittiinkin tärkeä toimenpide: pääsuuttimen yläpuolella on neulaputkeksi tai nousuputkeksi nimitetty osa. Sen varressa on pieniä reikiä joiden pitää olla avoimia mutta ne pitää puhdistaa varoen etteivät rassatessa suurene. Materiaali on pehmeää pronssin tapaista seosmetallia.

Perusmallin DellOrton rakenne on niin yksinkertainen ja toiminta niin varmaa ettei sitä pilaa kuin epäpuhtaudet tai väärät säädöt. Kaasuttimien keskinäinen balanssi on tärkeää hyvän käynnin kannalta mutta sitä ei kannata enää tässä ketjussa läpikäydä: niin monta kertaa se on jo tullut aiemmin esiin. Sama asia tyhjäkäynnin säädön suhteen.

Niin ja tämä nykyinen polttoaine jota vielä vanhastaan bensiiniksi kutsutaan tykkää hieman suuremmasta sytytysennakosta kuin on alkuperäinen suositus.

Tekniikkatietoa löytyy aiemmista keskusteluista hakusanalla sekä myös Gruppon pääsivulta:
http://www.guzziclub.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=35

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: v65 käyntiongelma
« Vastaus #29 : Syyskuu 30, 2013, 14:24:51 ip »
Omaa säätäessä huomannut, että ainakin avoimilla piipuilla suuttimia saa suurentaa ihan useamman pykälän ja neula saisi olla jyrkemmällä kulmalla varustettu. Varsinkin kun nuo PHBH:t eivät pidä sisällää kiihotuspumppuja.
Lisäksi nykybensalla putkesta saa reilusti kaasutettaessa tulla tupraus mustaa savumerkkiä. Toimii parhaiten ja ei vastoin luuloa tuki tulppaa (nelikärkiset omassa).
Hyvä pyörä, parempi mieli.