Onko siis merkitystä kumpaan venttiiliin huohotinletkun kiiinnittää
Kuskin paikalta yljäältä alas katsottuna (tankki paikallaan) oikean puoleinen on tankin hengitys, siitä tulee muutama tippa polttoainetta jos pyörä on parkissa tankki täynnä auringonpaisteessa. Tämä yhde kulkee mustalla letkulla alas, päättyy tyypillisesti öljypohjan tasolla niputettuna öljypohjaan menevään metallimutkaan (moottorin huohotusjärjestelmän öljyn paluu).
Toinen (vasen) on tankin täyttöaukon "ylijuoksu". Se on pääasiassa sade- ym. vettä varten. Sade- ja pesuvesi pääsee kertymään täyttöaukolle ja kun tankin korkin avaa, vesi holahtaa tankkiin (jos tämä ylijuoksu ei toimi). Täyttöaukon tasossa on reikä, joka johtaa myös tankin läpi (putki näkyy hyvin täyttöaukosta) alas sinne toiseen letkuyhteeseen. Tässä ei alunperin ole tehtaan jäljiltä letkua (poislukien mallit "USA"), vaan on ajateltu että ei haittaa vaikka joskus vähän vettä lirahtaa runkoputken päälle ja siitä eteenpäin, mihin sitten valuukin. Jos lipsahtaa reilusti bensaa tankatessa "yli", se pääsee valumaan samaa reittiä. Laitoin itse tähän yhteeseen kirkaan muoviletkun ja johdin sen myös alas. Tankkia irrottaessa/takaisin laittaessa näiden kanssa saa tietty näprätä.
Toinen venttiileistä oli vielä hapettunut umpeen
Jos tätä ei rassaa auki säännöllisesti, näin käynee kaikilla. Oli myös minulla tukkeessa. Täältä sain erinomaiset ohjeet, vieläkin muistelen hyvällä... Tankin alapinnan liittimen voi kiertää auki ja sen jälkeen "rassata" putken auki. Itse liitin, se metalliosa, saattaa vaatia kovaakin työstämistä (poran tapaisella) mutta muoviputkeen on tuo hyvä konsti: vanha kaasu- tms. vaijeri. Se poraan ja crc- tms. tavaraa mukaan ja porausta/rassausta vaijerilla molemmista suunnista. Lopuksi paineilmalla läpi ja kun putki on auki, tavaksi suihkauttaa nämä linjat paineilmalla läpi silloin tällöin (samoin kuin Motomatin vinkki siitä että myös moottorin huohotuksen paluuputki öljypohjaan kannattaa aina suihkauttaa läpi kun öljypohja on irti, V11 mallissa on vain yksi paluuputki ja sen on syytä pysyä auki ettei kondenssivettä kerry "öljysumun nesteyttäjänä" toimivaan runkoputkeen - aiheuttaa korroosiota).