Kirjoittaja Aihe: vaijerien mitoista  (Luettu 4168 kertaa)

akx

  • Viestejä: 83
vaijerien mitoista
« : Elokuu 29, 2013, 21:56:46 ip »
Kaivellaanpa tietolaarianne jälleen - tällä kertaa kytkin- ja ryyppyvaijereista:

Onko eri Cali-mallien (vm. 2000-) vaijerien mitoissa eroja?

On nimittäin Stonessa testissä 1400:n tanko (musta touring) ja "raiserit", jotka ovat samat kuin Grisossa. Jo edellisen EV-mallisen tangon kanssa huikka jäi kireälle ja otin sen rungon suojamuovin alta esille (ohjainputken ja tankin välissä, Stonessa musta). Nyt etäisyyttä on entistä enemmän. Huikka kiristää äärioikealla ja kytkinvaijeri äärivasemmalla eli lukitusasennossa. Tanko, raiserit ja uudelleen maalatut lokarit Omien pyörien sivulla 4...

Ydinkysymys: Mistä Caliin sopivia pidempiä vaijereita?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2013, 10:07:31 ap kirjoittanut akx »

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: vaijerien mitoista
« Vastaus #1 : Elokuu 30, 2013, 11:39:03 ap »
Muistaaksen California 2 -mallissa oli melkoisen pitkät vaijerit. Kaasuvaijerit tosin oikaisevat tankin ulkopuolella. Eikä kolmosessakaan ihan pätkät ole.

akx

  • Viestejä: 83
Vs: vaijerien mitoista
« Vastaus #2 : Elokuu 30, 2013, 12:08:09 ip »
Kiitos vinkistä! Taidanpa tästä samoin tein laittaa kyselyn Piikkiöön, josko vielä löytyisi.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: vaijerien mitoista
« Vastaus #3 : Elokuu 30, 2013, 12:08:28 ip »
Pitääkö vaijerissa lukea Moto Guzzi? Jos ei, niin esimerkiksi täältä: http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/vaijerit/kaasuvaijerin-kuori-50mm-x-7m-rulla/

Ja samasta paikkaa nipat sun muut pikkutarvikkeet, joita tarvitaan sopivan mittaisen vaijerin valmistamiseen.
Forza Moto Guzzi!

akx

  • Viestejä: 83
Vs: vaijerien mitoista
« Vastaus #4 : Elokuu 30, 2013, 12:14:41 ip »
Kiitos tuostakin! Eipä erityisesti, kunhan toimii. Kokemusta niukasti, myönnän. Näissä pyörissä (3 kpl vuodesta -97) ainoa katkennut vaijeri oli nykyisen mittarista. Aiemmin... no, kaverin kanssa kimpassa 70-luvulla rällätty 60-lukuinen 80-kuutioinen Jammu kulki pitkään ilman kytkinvaijeria...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2013, 17:21:22 ip kirjoittanut akx »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: vaijerien mitoista
« Vastaus #5 : Elokuu 30, 2013, 15:21:01 ip »
Olisko kuvaa laittaa, miten huikean korkea ja leveä tuo tanko on?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

akx

  • Viestejä: 83
Vs: vaijerien mitoista
« Vastaus #6 : Elokuu 30, 2013, 16:31:06 ip »
ks jäsenten pyörät s4. Raiserit on käännetty eteenpäin, josta voi ja saa olla montaa mieltä. Sen ideana oli siirtää otekohtaa eteenpäin. Kokeilin testimielessä vaihtaa takaisin alkuperäisen matalan pidikkeen, mutta sepä ei toiminutkaan, koska tanko on ohuempi.

No niin, pujottelin vaijerit uudestaan ja puuttuvat sentit löytyivät sittenkin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2013, 20:39:13 ip kirjoittanut akx »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: vaijerien mitoista
« Vastaus #7 : Elokuu 30, 2013, 22:36:28 ip »
Oho! On aika korkealla ja leveällä tupet. Minkä mittainen olet? Ihan vaan tuota ajoasentoa mietin. Kädet vissiin tulee suht korkealle?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: vaijerien mitoista
« Vastaus #8 : Elokuu 30, 2013, 23:17:52 ip »
Joo, Turpolla riittää noin metriä lyhyemmät vaijerit.
Säästetään ainakin niiden hinnoissa.

Terv. Urpo

akx

  • Viestejä: 83
Vs: vaijerien mitoista
« Vastaus #9 : Elokuu 30, 2013, 23:49:58 ip »
180cm aikoinaan kutsuntatarkastukessa, mutta välilevyt ovat siitä kuivettuneet. Tanko noilla virityksillä on ev-mallia korkeampi ja leveämpi, mutta ei paljon. Otekulma on toisenlainen ja vielä muutaman ajolenkin pidän kuusioavaimet taskussa, jotta mieleinen asento (tanko, kahvat) löytyy. Koko hanke siitä, että taitavat käsivarret olla eriparia tai kaasukahvan puristus tekee asennosta epäsymmetrisen (kyynärpää ja olka usein ylempänä).

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: vaijerien mitoista
« Vastaus #10 : Elokuu 31, 2013, 08:37:32 ap »
Itseäni ärsytti vakio tangossa eniten se lypsyote, eli kädet olivat lähinnä kämmenselät ulospäin. Lisäksi vakio tanko jousti niin paljon, että häiritsi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.