Kirjoittaja Aihe: Huohotus  (Luettu 2143 kertaa)

pukn

  • Viestejä: 41
Huohotus
« : Elokuu 20, 2013, 14:34:39 ip »
Calista (-88) repesi huohotin letku vanhuuttaan ja sitä vaihtaessa löytyi "vapaana" olevia huohotin letkuja. Eli ilmanputsarin alta lähtee kaksi haaraa, minne niiden kuuluisi mennä? Revennyt letku oli se, mikä tulee koneesta tankin alle runkoon.
Tämän vierestä  lähtee toinen letku koneen alle roikkumaan. Olen yrittänyt saada räjäytyskuvista selvää, mutta ei ymmärrä...
Tarkkasilmäisenä myös katsonut muiden guzzien kaasareita. Mikä kirkas letku niihin menee bensaletkun lisäksi? Sekin multa puuttuu. Kuitenkin käy ja kukkuu hyvin.
Mitenkä muuten nuo vapaavirtasuodattimet kannattaa asentaa tähän pyörään? Pysyvätkö kaasarit pytyissä kiinni vain sen kumin avulla?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Huohotus
« Vastaus #1 : Elokuu 20, 2013, 16:56:33 ip »
Onko nämä irtoletkut miten isoja? Yleensä taitaa olla suljettuja huohotusjärjestelmiä, kansista menee letkut runkoon (isolohkossa) ja sieltä ilmanputsariin. Jostain päin sitten menee öljyn paluuletku koneeseen. Pikkuilohkossa rungossa ylhäällä on öljynerotinpurkki, jonne huohotusletkut menevät, sieltä putki ilmanputsariin ja letku öljypohjaan.
Kun siirrytään erillisiin vapaavirtausputsareihin, loppuu järjestelmästä imu ja öljy pyrkii ulos moottorista. Ainakin jos ajetaan reippaammin. Isolohkoon kannattanee rakennella isohko huohotinkannu, josta öljynpaluu moottoriin ja koettaa järjestää useammalla putkella moottorin huohotus sinne purkkiin.
Veikkaan kirkkaan letkun olevan ylivuodon letku.
Pysyy pelkillä kumeilla. Pipercrossilla on vaahtomuovifiltterit, jotka vedetään nippusiteellä kaasarin kiihdytyssuppiloon. Ei paina käytännössä mitään, jos paino pelottaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

pukn

  • Viestejä: 41
Vs: Huohotus
« Vastaus #2 : Elokuu 20, 2013, 20:56:53 ip »
Nää vapaana roikkuvat letkut on n.2cm. paksuja ja metalli vahvisteisia pinnaltaan. Toinen tulee tankin alta rungosta ja toinen vaihdelaatikosta. Ilman putsarille ei mene mikään. Nyt siellä on alapuolella sellainen nysä mihin selkeästi kuuluisi tulla kaksi letkua.
 Lohkoilta lähtee letkut runkoon, samoin öljynpaineanturin vierestä lähtee letkut lohkolle.
Tämä revennyt letku on sellainen muotoiltu letku, paksuin kaikista.