Nyt pitää ottaa kaikki takaisin. Kurkin USA ja D sivuja, kyllä PCV:ssä on sama johtohässäkkä (tuossa kuvassa näkyvät vain toiselle puolelle menevät johdot). Tässä tietoja noilta sivuilta. 2010 vuosimaliin asti on 5AM Guzzeihin virallisesti PCV tarjolla (uudempiin sanotaan ”coming soon”). Siis 5AM “Carc” –Guzzeja, jotka ovat moottorinohjaukseltaan samaa sukua.
PCV:n maajohto venttiilikopan pulttiin, molempien ruiskusuuttimien johto kytketään kiertämään PCV:n kautta, yhteen tps:n johtoon kytketään ”rosvoliittimellä” PCV:n johto. Lambda-anturilta tuleva johto kytketään kiertämään O2 optimizer –mokkulan kautta, oma lambda jää käyttöön. O2 optimizer:in tarkoitus on, että saavutetaan "closed loop" alueella afr –target 13,6 ( = kartan alueella 0-5500 rpm/0-24% kaasuläppä -tämä arvo Saksan sivuilta). PCV –karttaan ei tällä alueella tarvitse muuttaa arvoja (eikä autotuneen laiteta target afr –arvoja).
O2 optimizer:ia ei pidä sotkea saman näköiseen "lambda eliminaattoriin", eli “O2 Sensor Controller” –mokkulaan, joka kytketään PCIII tapauksessa lambdan tilalle (lambdalta tuleva johto irti, tämä tilalle).
Minusta tuntuu oudolta, että tuolla "normiajoalueella" = closed loop alue = näiden tietojen mukaan 0-24% kaasunavaus, ei voi säätää ruiskutusta mielensä mukaan? Eikös olisi selkeämpää laittaa joko lambdan tilalle tuo lambda eliminattori tai kytkeä lambda off ecusta ja mennä sitten pelkästään kartan mukaan. Jota säädetään autotunella.
Yhteenvetona tuntuu siltä että selkeintä on vaan käyttää GuzziDiag -työkaluja ja unohtaa kaikki lisäkapulat ja johtohässäkät. PC:n lisälaitteet (Autotune, Quick shifter, vaihtomahdollisuus 2 kartan välillä) ovat ainuita syitä, mitä keksin PC:n käytölle juuri nyt?