Kirjoittaja Aihe: totaalisen off-topic -ketju  (Luettu 653916 kertaa)

GinTurismo

Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1740 : Helmikuu 19, 2018, 19:43:48 ip »
Japanilaisen autonvalmistajan kaksi merkkiä ovat yhdysvaltalaisen Consumer Reportsin luotettavuuslistan kärjessä.

Arvostettu yhdysvaltalainen kuluttajalehti Consumer Reports on taas pannut Yhdysvalloissa myytävät automerkit luotettavuusjärjestykseen.

Kaikkein luotettavin uusi auto on lehden mukaan Lexus. Kakkoseksi sijoittuu saman japanilaisen autonvalmistajan ydinbrändi Toyota.

Lista on muutenkin japanilaisten juhlaa: Mazda on nelosena, Subaru viidentenä ja Honda kahdeksantena. Hondan sijoitus on pudonnut peräti neljä sijaa viime vuodesta. Hondan uusia malleja moititaan infotainment-järjestelmien ongelmista.

www.kauppalehti.fi/uutiset/laaja-tutkimus-tama-on-kaikkein-luotettavin-auto/EzS7XneJ#!
------------------------------------

Mulla ei nyt Toyotaa ole, mutta seuraava saattaa taas olla. Kun en vähääkään pidä vikavalojen tuijottelusta ja huolloissa juoksemisesta. Muuten en jaksa nykyautoille suuria tunteita uhrata, pelkkiä kuljetusvälineitä.
Vielä yksi GT, kiitos.

TunturiTT

« Vastaus #1741 : Helmikuu 19, 2018, 20:17:44 ip »
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_Proace

Tätä "japanilaista" Matti tarkoitti..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

« Vastaus #1742 : Helmikuu 19, 2018, 21:56:05 ip »
Silloin kun noiden erimerkkisten rikkinäisten pakujenkin kanssa olin työn vuoksi tekemisissä, sai välillä
tosissaan pinnistellä, ettei olisi alkanut hymyilyttää kun asiakas kertoi murheistaan.
Eräskin oli jäänyt tienposkeen ranskattarensa kanssa jo jonkun kerran. Oli siitä tullut sellaiseen ajatukseen,
että tästä voi nousta vain ylöspäin. Muuta vaihtoehtoa ei voi edes olla.
Osti sitten italialaisen pakun. Ekat kunnon pakkaskelit, jäätyi siitä huohotin, lykkäsi öljyt pihalle ja leikkasi nokka-akselit kiinni.
Ajelin silloin Transitilla, nykyään Transportterilla. Kuulemma maailmanlopun vehje, 2,5 bensa+automaatti.
Sohc van Helmi.

motomatti

« Vastaus #1743 : Helmikuu 19, 2018, 22:01:41 ip »
Olen hoitanut tavaroiden ja henkilöiden siirron ranskalais-japanilais-romanialaisella pakulla. Ihmeemmin ei ole valittamista. Karu laite mutta toimii ja ei tarvinnut kauheasti rahaa hankintaan. Juuri pyörähdin Orivedellä ja ainakin sen matkan kesti. Paljon on saanut kuulla autosta sellaista joka ei vaikuta pitävän paikkaansa. Enää. Tai vielä. Ei ole ihan kymmentä vuotta vielä ollut ajossa. Vasta 9v. viime jouluaatonaattona. Ei ole aiheuttanut harmeja. Pääasiassa olen huoltanut itse.

Vierailija

« Vastaus #1744 : Helmikuu 19, 2018, 23:25:37 ip »
Olen hoitanut tavaroiden ja henkilöiden siirron ranskalais-japanilais-romanialaisella pakulla. Ihmeemmin ei ole valittamista. Karu laite mutta toimii ja ei tarvinnut kauheasti rahaa hankintaan.
<snip>

Yksinkertainen on vikojen vähäisyyden kannalta paras.
Sattui eilen tulemaan eräältä kanavalta saksalainen autoiluohjelma Grip, käsiteltiin käytettyjä autoja. Haukuttiin pataluhaksi Mersun C-sarja ja Bemarin 500-sarja, mikä on uutta (ainakin minulle) saksalaisissa ohjelmissa. No, haukuttiin sitten myös Peugeot 308.

Mutta sitten laitetiin katumaasturit maastoon: Land Rover Discovery ja Dacia Duster. Ihan oikeata maastoa oli, Dacia ei pärjännyt mudassa kun ei ollut tasauspyörästöissä lukkoja - mutta muuten OK ja muistettiin mainita, että Land Roverin hinnalla saisi 3 Daciaa.
Emeritus-guzzisti

motomatti

« Vastaus #1745 : Helmikuu 20, 2018, 00:06:26 ap »
Parilla tutulla on ollut ja on Dacioita. Lisäksi niitä on täälläpäin takseina kun mahtuu 7 henkilöä ja on halpa. Aika vähän kuulunut narinaa. Tosin tänään Orivedellä tuttuni kertoi eräästä sikäläisestä henkilöstä joka oli tuskaantunut Dusteriinsa. On kuulemma ollut vikoja.

Olen tehnyt vikalistauksen tähänastisista vioista. Aika vähän niitä on ollut ja pääosin nekin muiden valmistamissa lisävarusteissa. Toinen raidetangon nivelistä piti vaihtaa. Ei ollut iso homma. Kulut töineen 58€ kun en viitsinyt itse tehdä.

TunturiTT

« Vastaus #1746 : Helmikuu 20, 2018, 06:28:31 ap »
C-Mersua haukkuu Suomessa jopa Mersukuskitkin. Tietenkin ihme, että saksalaiset itse sitä moittivat. Mutta ei tosiaan missään parhaimman Mesen maineessa ole täälläkään. Itsellä ei omakohtaista kokemusta.

Tuollainen Duster oli/on Torissa myynnissä saatesanoilla, ettei sovellu Suomen talveen. Öljyn pysyminen koneessa kuulemma ongelma.

LeCa

« Vastaus #1747 : Helmikuu 20, 2018, 08:17:14 ap »
Joo, kattelin samaa ilmoitusta viikko sitten. Pikkuisen oli suivaantunut omistaja. Nyt se ilmoitus on kadonnut. Pelkkä otsikko löytyy, mutta sisältö ei.

Kaksi kertaa öljyt alleen laskenut Dacia Duster... - Tori
https://www.tori.fi › Lappi › Autot
7 päivää sitten - Ole hullu ja luuseriOsta Dacia DusteriSiinä kun on mottina Rellutulee siitä korjaamoiden hellu.Pakkasessa oksentaa öljyt ulosSiinäpä ...

motomatti

« Vastaus #1748 : Helmikuu 20, 2018, 08:48:52 ap »
Mahdolisena ongelmana lienee kylmän sään jäädyttämä huohotusilman kosteus. Kun huohotin on tukossa niin öljyt tulee jostain pihalle. Ei ole lainkaan harvinainen vaiva erityisesti jos auto on ulkomajoituksessa.

Dusteria, etuvetoversiota, olen katsellut seuraavaksi käyttöajoneuvoksi mikäli osoittautuu että en tarvitse pakettiautoa enää. Toinen vaihtoehto, jos on kaipuuta pakettiautoon, on Dokker Van.

Urpo ja Turpo

« Vastaus #1749 : Helmikuu 20, 2018, 09:24:35 ap »
Urpolla ja Turpolla oli 80-luvulla Opel Corsa, joka syksyllä aina ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla
kasteli moottorin ulkoapäin öljyllä. Tuli näköjään täyttökorkista. Asian hyväksi ei tullut tehtyä mitään
kun toimi aina tämän temppunsa jälkeen normaalisti.
Ennen katsastusta piti moottori pestä liuotinpesulla.

TunturiTT

« Vastaus #1750 : Helmikuu 20, 2018, 09:36:34 ap »
Yhdeksänkymmentäluvulla tuo oli ranskalaisten yleinen vaiva. Ainakin Pösön 309:ssä ja saman rakenteen autoissa huohottimeen lisättiin jälkipuintina sähkövastus pitämään huohotuskanavan (muovinen ränni koneen päällä) sulana. Toimi jokseenkin.
Eräässä aiemmassa pikku-Opelissani oli tehty ihmevirityksiä huohottimen aukipysymiseen. Kun poistin ne ja korvasin alkuperäisellä, loppui se liman muodostuminen ja ongelmat huohotuksen kanssa. Olisko ollut joku entinen ranskalaisomistaja, joka_tietää_paremmin..

motomatti

« Vastaus #1751 : Helmikuu 20, 2018, 09:39:14 ap »
Pakkasen aiheuttamia vikoja on esiintynyt ennenkin. Pahimmillaan öljyä on päässyt jakohihnan koteloon ja siten aiheuttanut vakavan konevaurion. Myös maa- ja metsätalouskoneet kärsivät pakkasesta tiivisteongelmina ja metallin haurautena. https://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM

egon

« Vastaus #1752 : Helmikuu 20, 2018, 10:14:39 ap »
Tuo hilpeä mies tuossa youtubessa vaihtaa jotain sähkömokkulaa koneeseensa. Kai kyseisen mokkulan vaihtamisen olisi voinut helpommaksikin tehtaalla tehdä. Yleensä on kuulemma siivo ja rauhallinen kaveri.

motomatti

« Vastaus #1753 : Helmikuu 20, 2018, 12:08:45 ip »
Toisessa, sensuroimattomassa versiossa, kerrotaan myös työnantajan nimi ja muutakin tietoa.

TunturiTT

« Vastaus #1754 : Helmikuu 20, 2018, 18:46:44 ip »
Hmmm. Autossani on joku abs-vika. Nykyaikaa kun eletään, en aio umpimähkään hommiin ryhtyä. Sen verran katsonut, että kaikki jarruosaset ovat paikallaan ja mitään aivan ilmeistä mekaanista vikaa ei ole. Obd:n kautta pitää päästä aivoihin kiinni.
Vikavalo siis palaa silloin tällöin ja lukkiutumattomuus on silloin kateissa. Valo tulee ja menee.
Minulla on tuohon "merkkikohtainen" ohjelmisto koneelle, mutta sillä pääsee vain moottorin puolelle. Ei siis helpota sitäkään kautta.
Lainasin työkaverilta tavallisen yleislukulaitteen. Tukee myös tuota kwp-2000 protokollaa, mutta silläkin pääsee vain moottorin ecuun käsiksi. Vaikka valo oli päällä, mokkulan mukaan ei ole nyt eikä muistissa vikoja.
Nyt on mielestäni kaksi vaihtoehtoa; auto on sen verran karsitumpi, ettei vikamuistia ole kuin moottorin puolella tai tarvitaan vielä kehittyneempi lukulaite. Sellainen saattaa olla kaverilla, joten se seuraavaksi lainaan. Onneksi katsastukseen on vielä liki puoli vuotta..