Opiskelen tässä samaa asiaa tulevan (mahdollisesti) käyttöauton kanssa, päästömittausta ei
vielä ole tehty, kun OBD-lukija näytti vikaa MAF*-anturin signaalissa ja etummaisen lambdan
lämmityksessä.
Kökkö laite tuo yleismallinen lukija. Ensin näytti kaiken tarpeellisen ja sitten ei enää saa yhteyttä kaikkiin lohkoihin

Pitääkö siihenkin laittaa rahaa, mikä olisi hyvä OBD II lukija -98 Volkkariin?
Tilasin uudet MAF:n ja lambdan. MAF oli todella likainen, puhdistin mutta kun sieltä tuli kourallinen
hiekkaa, tilasin senkin uuden. Ilmansuodattimessa kun oli reikä ja osa kotelon klipseistä puuttui

.
T4 Transportterin ilmansuodattimen vaihto vertautuu melkein NTX:n suodattimen vaihtoon, jos ei
pura edestä kaikkea tavaraa pois, suodattimen saa kyllä rikki.
Tuskin menee oikein paikoilleenkaan.
Kun katselin Boschin sivuilta ko. laajakaistalambdan tietoja, sille luvataan käyttöiäksi
160000km. Laajakaistalambda kaiken lisäksi tuhoutuu nopeasti pakokaasuvirrassa jos lämmitys ei toimi.
*MAF=Mass Air Flow= ilmamäärän mittari.